Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ännu en custom firmware kan vara på g!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18

    Ännu en custom firmware kan vara på g!

    I lördags så släppte Team M33 sin första custom firmware v3.51 M33, och nu går det rykten om att en ny grupp hackers på runt 10 man som håller på att fixa ännu en custom firmware. Dom vill förbättra custom firmwaren till PSP ytterligare och ska tydligen satsa på kvalité likvärdig eller bättre än DAX´s firmwares. Inget datum är utsatt ännu för en release men den som väntar på något gott...

    Grymt coolt, det verkar som om olika hackergrupper har börjat fajtas om tronen efter DAX´s avhopp. Detta bådar ju bara gott för oss användare då vi kanske inte behöver förlita sig på en gubbe som gör CF´s (som alla gjorde med DAX) samt att detta sporrar alla snubbar som gör homebrews att fortsätta brygga vidare
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    I lördags så släppte Team M33 sin första custom firmware v3.51 M33, och nu går det rykten om att en ny grupp hackers på runt 10 man som håller på att fixa ännu en custom firmware. Dom vill förbättra custom firmwaren till PSP ytterligare och ska tydligen satsa på kvalité likvärdig eller bättre än DAX´s firmwares. Inget datum är utsatt ännu för en release men den som väntar på något gott...

    Grymt coolt, det verkar som om olika hackergrupper har börjat fajtas om tronen efter DAX´s avhopp. Detta bådar ju bara gott för oss användare då vi kanske inte behöver förlita sig på en gubbe som gör CF´s (som alla gjorde med DAX) samt att detta sporrar alla snubbar som gör homebrews att fortsätta brygga vidare
    Så länge det rör sig åt rätt håll så är det väll bra *s*
    Har alla bara grundfunktioner i sina paket o skippar allt lull lull så är jag nöjd *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag hoppas väl mest på att de inte börjar göra logos och sätter in i bakgrunderna på xmb. Jag hatar verkligen när folk ändrar saker man inte vill ha ändrat
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det jag skulle vilja ha förutom det som finns i de nuvarande CFW är att man ska kunna köra PSX Spel direkt från ISO. Som i 3.02 OE-B eller vad det nu var.

    Skulle vara tufft om dem kunde sätta en logga eller nåt i dem gråa menyerna. T.ex den man kommer till då man ska tillbaka till xmb när man spelar ett spel.
    Ungefär som Epsilon Firmwaren till Undiluted.

    Alla ikoner etc vill jag dock ha som dem är standard.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kim_gulle Visa Inlägg
    Det jag skulle vilja ha förutom det som finns i de nuvarande CFW är att man ska kunna köra PSX Spel direkt från ISO. Som i 3.02 OE-B eller vad det nu var.

    Skulle vara tufft om dem kunde sätta en logga eller nåt i dem gråa menyerna. T.ex den man kommer till då man ska tillbaka till xmb när man spelar ett spel.
    Ungefär som Epsilon Firmwaren till Undiluted.

    Alla ikoner etc vill jag dock ha som dem är standard.
    Man kan väl spela direkt från ISO i alla custom firmwares?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. Hur svårt kan det vara att chippa egentligen?
    By PiGGELiN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 20:47
  2. Hur kan man se att chipet är ett Xecuter 3?
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:44
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Ännu ett nytt Ps2-chip..
    By crille30 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 12:41
  5. Kan detta vara sant?
    By Fe3RD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-03-17, 12:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •