Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Backup guide for dummies

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Backup guide for dummies

    Är exakt vad jag skulle behöva
    Har ingen 360 ännu men det kommer att inhandlas en inom en snar framtid och det hade varit jätte schysst om någon kunde ta sig lite tid och förklara ganska detaljerat hur man ska gå till väga när man gör en backup. Trodde först att det bara var att bränna en enkel img fil eller liknande med clonecd men tydligen måste man ha koll på en hel del olika binfiler och ss-koder som ska vara i sin ordning för att spelen ska fungera.

    Är det så komplicerat och drygt som jag tänker att det är eller behöver man bara lära sig det en gång så sitter det sen och allt går lätt som en plätt.
    Eller är detta något som kommer automatiskt och som kan listas ut med lite logiskt tänkande utan att behöva någon vägledning för att lyckas göra en fungerande backup av ett orginalspel eller ett nerladdat.
    för man har ju en viss vana när det kommer till vanlig hederlig piratkopiering av PC spel.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    De allra flesta...nästan alla nya spel är redan stealth patchade och funkar med Ixtreme 1.2 och då behöver du bara bränna dvd filen..jag använder imgburn. Om inte så får nån annan förklara för jag har ej använd DVD mulleter 9.8 eller vad programmet som gör patchningen heter.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av olssen Visa Inlägg
    Är exakt vad jag skulle behöva
    Har ingen 360 ännu men det kommer att inhandlas en inom en snar framtid och det hade varit jätte schysst om någon kunde ta sig lite tid och förklara ganska detaljerat hur man ska gå till väga när man gör en backup. Trodde först att det bara var att bränna en enkel img fil eller liknande med clonecd men tydligen måste man ha koll på en hel del olika binfiler och ss-koder som ska vara i sin ordning för att spelen ska fungera.

    Är det så komplicerat och drygt som jag tänker att det är eller behöver man bara lära sig det en gång så sitter det sen och allt går lätt som en plätt.
    Eller är detta något som kommer automatiskt och som kan listas ut med lite logiskt tänkande utan att behöva någon vägledning för att lyckas göra en fungerande backup av ett orginalspel eller ett nerladdat.
    för man har ju en viss vana när det kommer till vanlig hederlig piratkopiering av PC spel.

    Det finns ju redan en klistrad tråd om detta.
    Läs den.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26137
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    asså vafanken isärskruvning och grejer. Var då ett himmla bök för att kunna rippa orginalskivor. Känns det ju smidigare att jobba ihop pengar till att köpa spelen eftersom det tar lika lång tid och ansträngande som att rippa den.

    Eller är det bara jag som missuppfattat denna guide?
    trodde det skulle vara så som det nu tydligen verkar vara med nerladdadespelen. bara att bränna pang på.

    kan man inte spara spelen på sin hårddisk som det gick på första boxen?. eller skulle det mer eller mindre leda till en driekt banning från live?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    om du läser tråden:
    Lista över spel som verkligen funkar med Iextreme 1.2
    så ser du vilka spel som funkar med Ixtreme 1.2...vissa behöver du patcha men de nyaste är redan färdigpatchade som jag skrev innan. Lätt som en plätt att bränna!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    mickys okej, men fungerar det även alltså på orginalspel. trodde du bara menad nya realser på spel uppladdade på nätet

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    att du vill göra back up på ett orginalspel som du själv äger eller lånat?
    Vet jag ej hur man gör.
    Går väl snabbare att tanka ner den från någon site redan patchad?

    Menar du om orginalspel funkar med Ixtreme 1.2 så japp självklart funkar alla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Mickys: du förståd mig rätt första gången. angående att göra backups på lånade eller spel man själv äger.
    Mja grejen är bara att i stan har vi en del spelbutiker där du kan få hyra 360spel för runt 30kr dagen. en summa jag själv tycker det är lätt värt att punga ut eftersom jag inte har världens hetaste uppkoppling.

  9. #9
    dragonslayer Guest
    det finns vissa DVDspelare som kan flashas med "kreon" firmware.. då kan du rippa direkt i datorn.. med t.ex sctromextract

    så utan bredband kan en sån spelare bli en bra investering

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    någon som kan förklara detta med firmware föresten?
    kör på en nec nd 3350a brännare. fungerar den eller bör man införskaffa något annat?
    Last edited by olssen; 2007-07-19 at 20:20.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Xbox Backup Creator
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 22:29
  3. Backup på sina spel
    By KonradA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:17
  4. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:32
  5. Hur tar man backup kopi av Xbox360 backups?
    By morten_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •