Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vad behövs egentligen till 3.51 M33?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Vad behövs egentligen till 3.51 M33?

    Jag var nere och fixade 3.51 M33 på mitt nya psp idag. Nu vill jag självklart fylla maskinen med diverse homebrew och sådant men i ärlighetens namn har jag svårt att greppa allt.
    Vad finns egentligen med i firmwaren? behöver man någon EBOOT loader? Dev Hook? Vad är det egentligen?
    De två viktiga sakerna jag vill göra är att 1. Spela PSOne spel (mina egna, .iso helst) och 2. Spela SNES spel (med valfri emulator)
    Vad behöver jag göra för att få detta att fungera?

    Det vore ju underbart om man kunde bara dumpa grejerna i GAME eller GAME150 och köra hårt men när jag gör det med SNES9X foldern så får jag bara corrupt data O.o

    Jag vet att ni säkert får tusen sånahär frågor hela tiden, men jag sökte och blev inte klokare för det...
    Jag har f.ö. Mac OS X så om något steg är PC exklusivt säg till så jag kan använda en kompis dator.

    Tack på förhand och ursäkta att jag slösar er tid

    //Mattias

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall bara vara att "dumpa" filerna i \psp\game150\whatever\

    Eventuellt krävs även en mapp \psp\game150\%whatever\

    Dvs med % tecken

    Devhook osv slutade vi använda vintern 2006
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    För att köra PS1 spel så måste du konvertera spelen till en eboot fil. Vad jag vet så funkar bara det med en PC. Då kan du antingen använda ett pogram som heter PSX2PSP eller ett annat som heter Popstation. Jag föredrar PSX2PSP. Ganska jobbig process då man måste ha tag på en fil som egentligen inte får ges ut hur som helst. Annars så finns det färdiga PSX Eboot spel att ladda ner på diverse torrent sidor. torrentz.com är en bra sajt.

Liknande diskussioner

  1. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Vad behövs?
    By tompa290 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 20:32
  4. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01
  5. Vad behövs?
    By HackerFarfar in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 17:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •