Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ladda handkontrollen från vägguttaget?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Ladda handkontrollen från vägguttaget?

    Får inte till det. Har två olika 230V -> USB-adaptrar som jag använder till iPod, mobil och sånt.
    Men när jag försöker ladda Sixaxis går det inte. Via en dators USB funkar det ju...

    Nån som har nån idé om hur man ska få till det?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Får inte till det. Har två olika 230V -> USB-adaptrar som jag använder till iPod, mobil och sånt.
    Men när jag försöker ladda Sixaxis går det inte. Via en dators USB funkar det ju...

    Nån som har nån idé om hur man ska få till det?
    Kan ju vara så att den initierar en USB port o sedan efter det är gjort laddar, Cigguttags USB samt strömadaptrar förstår inte sånt alltid.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, det är antagligen nått sånt men det känns lite märkligt eftersom den "bara" ska laddas.
    Så fort det kommer ström till batteriet borde den börja ladda...

    Jag får googla vidare efter en lösning.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Jo, det är antagligen nått sånt men det känns lite märkligt eftersom den "bara" ska laddas.
    Så fort det kommer ström till batteriet borde den börja ladda...

    Jag får googla vidare efter en lösning.
    Fungerar det inte att koppla in din handkontroll på din PS3 o ladda den därigenom då ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, men då måste Ps3an stå på.

    Microsoft löste ju det bra genom att Xboxen fortsätter ladda tills batteriet är fullt även när boxen är av.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Jo, men då måste Ps3an stå på.

    Microsoft löste ju det bra genom att Xboxen fortsätter ladda tills batteriet är fullt även när boxen är av.
    Vem vet vad som händer i uppdateringar framöver
    Med lite påtryckningar och ideer från Gamers så kanske de gör en kul konsoll tillslut *s*

    Edit:
    Jusst ja jag glömde nämna
    X-box är i grunden Amerikanska då MS ligger i silikondalen o i USA stämmer man skiten ur allt o alla o kan feta amerikaner inte ladda sin handkontroll utan att ha en box på så blir det rabalder *skratt*

    PS tillverkas o utvecklas i Japanland o där är alla snälla juu
    Last edited by Pendragon; 2007-07-20 at 10:43.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Ps3 är redan en grym konsol. Det är bara bra spel som saknas...

    Men det är märkligt att Sony inte köper en 360 och "snor" idér från Live som tex. friends list (i spel), invites till spel osv...
    Men visst, det kommer. Men Sony borde verkligen lägga på ett kol med tanke på hur mycket efter dom ligger i försäljning även om dom kommer börja hämta hem lite nu...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Ps3 är redan en grym konsol. Det är bara bra spel som saknas...

    Men det är märkligt att Sony inte köper en 360 och "snor" idér från Live som tex. friends list (i spel), invites till spel osv...
    Men visst, det kommer. Men Sony borde verkligen lägga på ett kol med tanke på hur mycket efter dom ligger i försäljning även om dom kommer börja hämta hem lite nu...
    Undrar om inte en kombination av 360 black + Ps3 är snyggt att ha i hyllan hemma
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  2. Ladda ner från Xbox live!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:28
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. Ladda ner PS2 spel från IRC.
    By coldturkey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 00:03
  5. Ladda ner från HD
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-08-01, 04:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •