Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.

    Jo det är så att jag funderar på att chippa min Wii med Wiikey men då har jag några frågor angående det.

    - Har hört att NTSC Paper Mario har kraschat flera Wii, det spelet är en av många anledningar till att jag vill chippa min Wii. Finns det något sätt att spela det utan att behöva uppdatera Wiin?

    - Hur fungerar online med en chippad Wii? går det att spela online på spel så som Mario strikers när man har spelet bränt?

    - Är Wiikey det bästa chippet till Wii? dom flesta jag känner säger det pga att man kan uppdatera det o.s.v

    Vore väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ja, googla brickblocker

    ja det funkar bra

    nää ta nåt annat chip, vilket som helst

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    nää ta nåt annat chip, vilket som helst
    men...vad är det då som är så dåligt med Wiikey då?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    men...vad är det då som är så dåligt med Wiikey då?
    Det sägs att Audiofix till GC-spel fungerar dåligt och det har fortfarande inte släppts någon uppdatering, annars är det väl inget.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Sverige
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    wiikey

    Satte in mitt wiikey i tisdags och det funkar utmärkt men har bara testat 10 olika spel än
    Har inte hunnit lägga ut fler på skiva än men det kommer.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av amerald Visa Inlägg
    Det sägs att Audiofix till GC-spel fungerar dåligt och det har fortfarande inte släppts någon uppdatering, annars är det väl inget.
    äh, GC spel har jag min GC till ;D och jo det har släppts en ny uppdatering, det var på det sättet jag upptäckte Wiikey när dom började snacka om det på ett spelforum.

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    äh, GC spel har jag min GC till ;D och jo det har släppts en ny uppdatering, det var på det sättet jag upptäckte Wiikey när dom började snacka om det på ett spelforum.
    Nej, det har inte släppts någon uppdatering. Men var lugn - den kommer om en vecka, den 15 maj!

    Officiell info

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Nej, det har inte släppts någon uppdatering. Men var lugn - den kommer om en vecka, den 15 maj!

    Officiell info
    15 maj? ...nää...eller?

    men vadå betyder det att jag inte kommer att kunna spela mario galaxy och smash bros brawl när det kommer ut i USA då?

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    15 maj? ...nää...eller?

    men vadå betyder det att jag inte kommer att kunna spela mario galaxy och smash bros brawl när det kommer ut i USA då?
    Det är bara vänta och se.. Vissa funkar, vissa funkar inte som du kan se här http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Det är bara vänta och se.. Vissa funkar, vissa funkar inte som du kan se här http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List
    mjoo kikade på den listan innan.

    Men finns det inget chipp som funkar med alla spel 100%?

    eller rättare sagt, vilket är det bästa chippet?

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    mjoo kikade på den listan innan.

    Men finns det inget chipp som funkar med alla spel 100%?

    eller rättare sagt, vilket är det bästa chippet?

    Nej, nästan alla chip är likvärdiga.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Nej, nästan alla chip är likvärdiga.
    hmm...

    men kan man köra original NTSC spel på en PAL Wii ifall den är chippad? ifall liksom inte Brawl skulle funka kan man ju importera det....

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    hmm...

    men kan man köra original NTSC spel på en PAL Wii ifall den är chippad? ifall liksom inte Brawl skulle funka kan man ju importera det....
    Såvitt jag vet spelar det i princip ingen roll om du kör ett original eller en kopia, men om du har en kopia kan du förstås köra RegionFrii/WiigionFree/WiiBrickBlocker på spelets ISO-fil innan du bränner skivan, och göra det lite lättare.

    Vad gäller skillnader mellan chippen så finns det antagligen ingen bättre samlad info än länken ovan ("Wii Region Patcher Compatibility List"). Jag tror inte skillnaderna är så stora i det här avseendet.

    Däremot kan Wiikeys problem med audiofixen som sagt vara ett problem när du kör GC-spel, något som irriterar mig lite. Jag funderar på att byta ut mitt Wiikey mot Wiinja Deluxe eller nåt annat, lite senare i sommar.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär ha en uppdatering till ditt wiikey innan du hinner ägna dig åt att byta chip :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du lär ha en uppdatering till ditt wiikey innan du hinner ägna dig åt att byta chip :-)
    Ja, jag märkte just det. Märkligt god timing...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    wohoo! nice.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    hm...vad är det för skillnad mellan WiiKey och Wiifree? vilket är till att rekomendera?

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    hm...vad är det för skillnad mellan WiiKey och Wiifree? vilket är till att rekomendera?
    WiiKey har en ickefungerande gamecube audiofix, som enligt vissa ställer till det även med vissa original Gamecube spel. Nu ser det dock ut som om temperaturen börjat sjunka i helvetet och WiiKey verkar faktiskt komma med en uppdatering inom kort. Men man ska kanske vänta med att ropa hej tills man ser några bildbevis på fan själv med isdobbar. Jag hoppas dock att det verkligen är sant denna gången och alla som hoppat på WiiKey tåget får det de blivit lovade.

    WiiFree fixar det mesta, dock inte GC audiofix, å andra sidan har den ingen "trasig" audiofix som kan ställa till det med originalspel. Skulle du hoppa på WiiFree tåget så rekommderar jag dock hellre att du använder yaosm. yaosm utvecklades med bl.a. WiiFree och OpenWii som inspiration är i dagsläget vad WiiFree kunde ha varit om inte utvecklingen lagts ner. WiiFree har vissa egenheter som att speedpatcha GC spel i onödan samt lite oförsiktig regionspatching vilket resulterar i problem med vissa GC spel.

    En annan skillnad mellan WiiKey och WiiFree/yaosm är att WiiKeys källkod inte är öppen och du har ingen insyn i vad det gör. WiiFree och yaosm har fri, öppen källkod så du vet exakt vad du får.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ok det där med GC spelen skiter jag i iom att jag har en chippad GC redan så...
    men jag tror jag kör på WiiFree, får nämligen garanti av en kille nån känner ifall jag tar WiiFree.

    Men tack för hjälpen allihopa!

Liknande diskussioner

  1. Wiikey hologram
    By hatchespzut in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 01:31
  2. hjälp med val av flashkort/adapter
    By Emiru in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 08:34
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. hjälp vet nån var för mina spel hakar upp sig?
    By Johan_psone_multix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •