Om man patchar ett NTSC-spel med WiiBrickBlocker är man då 100% säker från att bricka sin wii?
tack på förhand
Om man patchar ett NTSC-spel med WiiBrickBlocker är man då 100% säker från att bricka sin wii?
tack på förhand
Undrar jag med...
Har bara testat med ett spel och det är med Pokemon_Battle_Revolution_USA_Wii-PROMiNENT och med det funkar det.
Först körde jag med WiiBrickBlocker sedan körde jag med Regionfrii 1.21 så man ändrar region på det.
Efter det funka spelet kalas. obs när man ska köra wiibrickblocker måsta man ha .net framework 2.0.50727 och det tar man hem på microsofts sida.
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
Klart det inte är helt 100% säkert. Det är det nog aldrig.
WiiBrickBlocker tar bort uppdateringen som finns på vissa skivor.
Detta för att personer med NTSC-konsoller har kört PAL-spel där uppdatering funnits med. De har alltså inte uppdaterat via internet tidigare och uppdaterar från skivan. Då flashas en PAL-version in på en NTSC-enhet och då blir det en tegelsten. Detsamma om du kör NTSC-spel i en ouppdaterad PAL-maskin och uppdaterar från skivan. För att inte ta en onödig risk så kan du enbart köra med PAL-releaser eller så tar du risken, kör NTSC och använder BrickBlockern men jag anser det som relativt säkert.
Det beror ju på vad Nintendo vidtar för åtgärder... om de ens kan.
Men om man uppdaterar sin Wii regelbundet och alltid har senaste versionen och undviker att uppdatera från NTSC-skivan så är det inga problem eller?
jag har bara gjort om ett spel och det är pokemon för min son ville så gärna spela det.
På tala om WiiBrickBlock.. Så funkar inte den på min dator. Får upp ett fel meddelande direkt när jag försök starta den. Gör jag fel eller? Ska det vara något helt annerlunda som med unscrambler.exe?
Detta är iaf meddelandet jag får "Det gick inte att initiera programmet korret (0xc0000135). Kicka på OK för att avsluta programmet."
GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)
Prova installera .net runtimes från www.microsoft.com
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Skulle jag kunna få en direkt länk till sidan där jag kan ladda ner den? Allt jag finner är .Net FrameWork 2.0 om det inte är den d.v.s. du menar.
Tack.
GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)
"
obs när man ska köra wiibrickblocker måsta man ha .net framework 2.0.50727 och det tar man hem på microsofts sida.
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
"
Som skrivet tidigare i tråden...
Tack djstiv och Hansi. Lol på mig för att inte ha läst ovanstående inläggen..
Bookmarks