Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Tillbehörsdjungel till Wii

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19

    Tillbehörsdjungel till Wii

    Hej på er!

    Jag är sugen på att köpa mig ett Nintendo Wii men är orolig att man ska åka på massa extrakostnader för att kunna använda konsolen ordentligt så som man kan göra om man köper ett xbox 360 core.

    Måste man investera i ett minneskort till Wii konsolen för att kunna spara i spel?
    Har Wii konsolen trådlös nätverk inbyggt? Funkar detta trådlösa nätverkskort i såfall med en vanlig trådlös router från Netgear?
    Kan man spela onlinespel med wiikeychip installerat och med bränt spel utan risk för att stängas av på nätverket?

    Många frågor där, tacksam för lite klargörande.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Måste man investera i ett minneskort till Wii konsolen för att kunna spara i spel?
    Nej minne finns inbyggt. (Så länge du inte vill köra gamecubespel då får man köra med minneskort.)

    Har Wii konsolen trådlös nätverk inbyggt?
    Yes
    Funkar detta trådlösa nätverkskort i såfall med en vanlig trådlös router från Netgear?

    Japp

    Kan man spela onlinespel med wiikeychip installerat och med bränt spel utan risk för att stängas av på nätverket?

    Såvitt jag vet scannar inte nintendo efter chippade konsoler. Men vem vet egentligen Är inte helt insatt i onlinedelen men jag tror inte det finns några spel som går att spela online än? rätta mig om jag har fel.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Mario Strikers Charged Football kan man spela online och det funkar med Wiikey, borde funka med alla andra chip också.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Tack för era svar, det uppskattas!

    Tänkte ställa några idiotfrågor till och det handlar om vilket minneskort det är man ska ha till sitt Wii om man vill spela GC spel? Är det ett gammalt minneskort för GC man ska köpa eller kan man köpa ett minneskort anpassat för Wii och få detta att funka med GC spel?

    Om man inte velat köra med GC spel, vad ska man då med minneskort för Wii? Är det mest för att kunna spara på portabelt minne och ta med sig till kompisar osv?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Det är mest för att kunna ha fler saves än vad som ryms i konsollens minne. Sällan ett problem i praktiken, jag har saves från ett 50-tal spel och det märks knappt på minnesåtgången.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Tack för era svar, det uppskattas!

    Tänkte ställa några idiotfrågor till och det handlar om vilket minneskort det är man ska ha till sitt Wii om man vill spela GC spel? Är det ett gammalt minneskort för GC man ska köpa eller kan man köpa ett minneskort anpassat för Wii och få detta att funka med GC spel?

    Om man inte velat köra med GC spel, vad ska man då med minneskort för Wii? Är det mest för att kunna spara på portabelt minne och ta med sig till kompisar osv?
    Ja, du ska köpa ett "gammalt" minneskort för GC-spel.
    Kopior går också bra. GC-spel kan INTE spara på det inbyggda Wii-minnet.
    Du har plats för SD-minneskort dit du kan flytta och kopiera det som finns sparat i Wii-minnet. Det är inte bara saves som sparas i Wii-minnet utan även nerladdade VC-spel och channels såsom webläsaren.

Liknande diskussioner

  1. RGB-kabel till Wii
    By Phredreeke in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 13:23
  2. Nya pickan till wii.
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 11:18
  3. Ny 7" skärm till wii nån?
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 19:39
  4. S-video sladd till PAL wii?
    By Grimmy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:39
  5. Ska till kanada imorgon, inhandla wii?
    By Fook-me in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •