Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Svart/Vit skärm(sar) vid start av spel

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Svart/Vit skärm(sar) vid start av spel

    Hej Hansi. Var förbi din affär och köpte ett m3 lite paket, så att ja kan lira både GBA och NDS-spel. Nu till problemet:

    Vissa spel visar svart/vit skärm när jag ska starta spelet. Och vissa fungerar alldeles utmärkt. Vad beror det på? Lägger jag in spelet i nån typ av fel ordning eller?

    Och när man startar m3 lite manager kan man välja mellan CF och SD - vad betyder båda dessa?

    Sen gällande emulatorer tycker jag att spelen känns "snabbspolade". Kan söla ner spelet lite?
    Många frågor på en gång, men är tacksam för svar, Hansi!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    CF = compact flash
    SD = Secure digital (sd, mini-sd, micro sd)

    Vissa spel behöver specifika inställningar. Det finns en sida på nätet med listor på spel och deras inställningar. Jag kommer inte ihåg adressen, men du får säkert svar av andra besökare också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatera både m3 manager och ditt m3 kort till senaste version...brukar lösa problem med nyare spel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hur uppdaterar jag m3kortet?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lägger updatefilen som ligger med i uppdateringspaketen i roten på minneskortet så får du fråga om du vill uppdatera när du startar ds:en med kortet sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    32
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    CF = compact flash
    SD = Secure digital (sd, mini-sd, micro sd)

    Vissa spel behöver specifika inställningar. Det finns en sida på nätet med listor på spel och deras inställningar. Jag kommer inte ihåg adressen, men du får säkert svar av andra besökare också.
    http://m3wiki.com/index.php?title=M3_NDS_roms

    Kan det vara den här sidan som du inte kommer ihåg adressen till.
    .::Lampan::.

Liknande diskussioner

  1. går det att lura pspn så den inte startar umd skivan vid start
    By shiftshift in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 14:44
  2. Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...
    By donmeta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 09:41
  3. Bildförskjutning vid spel
    By Macke in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-10-13, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •