Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Blinkande röd/grön ejectknapp

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Blinkande röd/grön ejectknapp

    Min xbox startar som vanligt och jag kan spela på den i ungefär 30 minuter. Sedan står det "dirty disc..." på skärmen. Detta oavsett om jag spelar från skiva eller hårddisk och oavsett vilket spel jag spelar. När jag sedan startar om boxen och klickar mig vidare från smartXX-menyn blinkar ejectknappen rött-grönt och jag får upp ett felmeddelande. Ikväll var felmeddelandet "felkod 8" både när jag startade med originalbioset och med chippets bios, x2 4983.06. Häromdan fick jag felkod 13 respektive 21. Att felkod 8 betyder att hårddisken inte hittas vet jag, men hur kommer det sig att det är först efter dryga halvtimmen den inte går att hitta och inte omedelbart? Chippet är smartXX 1.0 och boxen ver. 1.1. Chippat hos PSXcare för två år sedan. Funkat klockrent fram till nu. Är det någon som har nåt bra tips om vad göra, eller är det bara att hiva boxen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan vara fel på nätdelen, hårddisken, ide-kabeln, moderkortet....jag skulle nog börja med att byta hårddisk på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    skulle du kunna fixa den om jag lämnade in den, och vad skulle det isåfalll kosta?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pris beror ju på vad som måste bytas + arbetstid att hitta felet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Felet försvann när jag drog ut nätverkskabeln(?!). Frågan är om felet sitter i routern, boxens nätverkskort, eller i dom nätverksuttag jag har som går över elnätet (fast dessa leder bara till datorn, och inte till boxen). Felsökning pågår.

Liknande diskussioner

  1. Eject Röd/Grön
    By milkab in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 16:46
  2. Röd/grön blinkning
    By kakansq in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 19:10
  3. Svar... blinkande box ,samt bios
    By DVDpilot in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 18:49
  4. omflashad Xbox har börjat röd/grön blinka!
    By pr0wler in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-29, 13:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •