Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Köpa xbox360 i USA...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18

    Köpa xbox360 i USA...

    Hej hej...
    tänkte kolla med er om ni vet om det är några större skillnader på den amerikanska varianten? Då den kostar 300 dollar här för en premium, och med tanke på dollarn så blir det väldigt billigt.
    Men vill ju gärna kunna modda den, så vet någon vad man bör tänka på eller om det ens går att ta hem den?!

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Inga problem att modda den, enda skillnaden är att du får tanka NTSC-U spel istället för PAL (vissa spel är ju regionsfria iofs).

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Så jag behöver inte oroa mig för vilken DVDdrive den har... klart det är bra o få samsung, men hur mkt svårare är hitachi eller "philips"

    För annars lönars det sig kanske att köpa från ******* och be säljaren kolla om han har samsung drive.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    **** = annonsföretag

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    vart har du tänkt dej att köpa ifrån? funderar lite på vart det är billigast?...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    jag är i USA just nu, jobbar här. köper från bestbuy eller nåt...
    finns för 200 dollar som blir skitbilligt...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jasså, fan va najs... va?? :O 200$ ?? de va som fan, ett core då da eller?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    yes 300 för prem.
    sorry 250 från vanlig butik för core

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Om man får 3RLOD med ett US-serienummer och ringer svenska supporten, hur reagerar de då?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
    Om man får 3RLOD med ett US-serienummer och ringer svenska supporten, hur reagerar de då?
    Det är ju det som är problemet. De kommer förmodligen inte vilja reparera den i det fallet. Och risken är hög för att en 360 kan paja.

    Annars kan du ju ha otur och få en Benq-drive, men den finns vad jag vet än så länge bara i Elite-modellerna. Troligtvis lär du få en Hitachi V79 (tror inte att Samsung finns kvar öht i USA, iaf inte på nya maskiner).

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    ok, så det är bättre att köpa en begagnad hemma i Sverige? typ 500-1000 kr dyrare... kan ju vara värt det... eller bara gå och köpa en ny? Ingen som nyligen köpt ett amerikanskt xbox? hehe

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Om man köper en elite ifrån usa eller sverige när eller om dom kommer hit kan man trycka i sin samsung eller hitachi läsare i den då?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
    Om man får 3RLOD med ett US-serienummer och ringer svenska supporten, hur reagerar de då?
    Saken är att oavsett om du köper ett japsar maskin, US eller ett svenskt så är du ändå kund.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Sen kan det ofta vara så med elektronik att det inte längre gäller världen över.
    Har för mig att det var så när vi köpte vår kamera där att garantin gällde enbart så länge man var inom nordamerika.
    Kolla upp ifall garantin gäller världen över!
    MVH
    Mikael Bäck

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Det är ju det som är problemet. De kommer förmodligen inte vilja reparera den i det fallet. Och risken är hög för att en 360 kan paja.
    Varför skulle den pajja? Om du flashar den har du väl ändå ingen garanti?

    Jag säger köp! Det är ju billigt, inte så mycket att förlora...

    /Niklas

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Kan vara värt å kolla vad klumpen utanför 360in klarar för inspänning först. Går den från 100-240Volt så e det bara å köpa, är det endast 110Volt på den amerikanska så får du problem.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    Varför skulle den pajja? Om du flashar den har du väl ändå ingen garanti?

    Jag säger köp! Det är ju billigt, inte så mycket att förlora...

    /Niklas
    Hört talas om Red lights of doom? Och man kan ju flasha den till original igen, så M$ inte ser att den varit moddad. Men är maskinen amerikansk kommer dem svenska supporten säkert inte ens vilja ta emot den.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    heter det inte red lights of death? spänningen är viktig o kolla upp... i vilket fall som helst måste jag ha adapter för själva kontakten. Det som är fördelsaktigt med att köpa här är ju endast priset. Skulle den paja så är det problem, det går säkert att lösa men blir nog jobbigare än ett svenskt xbox. Sen vet man inte heller vilken DVD-drive man får. Detta kan man ju fixa genom att köpa begagnat hemma i sverige.

    Men jag ska vänta tills sista veckan innan jag ska hem igen och bestämma mig då.
    Last edited by homieee; 2007-07-27 at 17:18.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tja homieee undrar om du är sugen på att ta hem ett extra och sälja vanlig core ntsc? Vill så gärna ha ett ntsc xbox 360 har försökt beställa från nätet men tok dyr frakt och vissa nekar att skicka till sverige? M.V.H Moulden

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hejsan_ Visa Inlägg
    Annars kan du ju ha otur och få en Benq-drive, men den finns vad jag vet än så länge bara i Elite-modellerna. Troligtvis lär du få en Hitachi V79 (tror inte att Samsung finns kvar öht i USA, iaf inte på nya maskiner).
    Ja tror minsann ja läst på xbox-scene att folk med premium/core fått BenQ drive i USA.. o de va ett bra tag sen, så de finns säkert risk för det..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

  1. Köpa Wii i USA
    By h3nk387 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 22:52
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •