Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Dödpixelångest

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18

    Dödpixelångest

    Hej
    Beställde just en:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=595&xSec=84
    av er men lider av en heroisk dödpixelfobi. Får man den utbytt om man hittar någon död pixel?

    Annars måste jag avboka, mina nerver klarar inte av dessa irriterande pixlar from hell.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm det har faktiskt aldrig varit aktuellt på ds. Någon annan som sett/reklamerat en ds med döda pixlar någon gång?

    Jag byter ut den ifall jag i min tur kan få den utbytt, men det har vi aldrig provat i praktiken...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Ok det där känns osäkert....Det går möjligen inte få ett säkrare svar...

    Jag har en heroisk otur med döda pixlar och sitter surt med en Mobil en bärbar dator och en datorskärm med röda lysande pixlar på.

    Och är det så att man inte får den utbytt så kan jag inte köpa den. Och vill avbeställa blixtsnabbt.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte ringt butiken och avbeställt så är den nog redan levererad, alla beställda nintendo ds beställda fram till klockan 13.00 c:a är packade och skickade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Aja... får väl hoppas att pixelgudarna ler mot mig denna gång då...

    Nån djävla gång skall jag väl lyckas köp en pryl med skärm som inte är trasig...

    Ursäkta att jag nojar, men jag har haft en heroisk otur med detta och det är dyngtråkigt när man spenderat några tusen på en pryl och den inte fungerar optimalt.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Jag köpte en DS från Elgiganten som råkade ha en död pixel, va in o bytte till en ny direkt utan problem...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    om den är röd så är den väl knappast död, döda pixlar är väl svarta har jag för mig, röd pixel är väl frusen pixel..

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    om den är röd så är den väl knappast död, döda pixlar är väl svarta har jag för mig, röd pixel är väl frusen pixel..
    Men oj så noga man är då. Jag tror ingen missförstod mig...

    Nåja jag har fått den och inga pixlar är frusna och jag är nöjd...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Ja det är en väsentlig skillnad, frusen pixel kan man fixa själv t.ex...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    DS har massor av problem med döda pixlar
    Sen om man har otur kan man även få en ful gultonad touchskärm och ett dåligt styrkors.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av diggyz Visa Inlägg
    DS har massor av problem med döda pixlar
    Sen om man har otur kan man även få en ful gultonad touchskärm och ett dåligt styrkors.
    Hur pass vanligt är detta då? Bland alla DS och DS lite? Ja nu mera säljs väl bara Lite-versionen så...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Det händer då och då, men Nintendo har 0 pixelgaranti, så det är bara att lämna direkt i affären när du köpt.
    Men visst, lite störigt är det allt.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag har haft min DS i ett par månader nu och har inte upplevt några problem med varken gultonad skärm, dåligt styrkors eller döda pixlar. jag betvivlar inte på att problemen finns, men mig veteligen är det mycket ovanligt.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •