Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: HD-DVD Till 360

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    HD-DVD Till 360

    Hej

    Spelar det någon roll vilket xbox 360 man har om man vill köpa till spelare för att titta på HD-film?
    Det är ingen skillnad på själva xboxen eller så?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    spelar ingen roll om du har core/premium/elite. Bara köpa å njuta av kvalitén

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ska man köra med "original-HD sladden"?

    Ska man köra med "original-HD sladden" ellr köpa någon annan?
    Min Plasma har hdmi och component ingångar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    kör med original-sladden, det gör jag

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Går det bränna filmer i HDDVD kvalitet ännu? Man ser filmer ibland som står HDDVD eller BLueray men det går ej bränna med en vanlig dual layer brännare?
    HDDVD är i 1080p eller?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Går det bränna filmer i HDDVD kvalitet ännu? Man ser filmer ibland som står HDDVD eller BLueray men det går ej bränna med en vanlig dual layer brännare?
    HDDVD är i 1080p eller?
    Hd-DVD är från 720P och upp.
    Går ej o bränna med vanlig DVD brännare
    Finns 8gb versioner som är rippade för att ta mindre plats och får plats på en dual layer men det är inte äkta hd dvd eftersom filmerna tar mellan 15 till 30 gb

    Finns HD-dvd skivor o köpa för 498kr för 5st och brännare ser ut o vara svårt o hitta iaf när jag sökte efter det

    Funderar ochså på 360 HD-DVD via VGA då men inte säker än

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    har inte elite stöd för hd-dvd redan från början?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, men den har hdmi utgång
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Hd-DVD är från 720P och upp.
    Går ej o bränna med vanlig DVD brännare
    Finns 8gb versioner som är rippade för att ta mindre plats och får plats på en dual layer men det är inte äkta hd dvd eftersom filmerna tar mellan 15 till 30 gb

    Finns HD-dvd skivor o köpa för 498kr för 5st och brännare ser ut o vara svårt o hitta iaf när jag sökte efter det

    Funderar ochså på 360 HD-DVD via VGA då men inte säker än
    Jag har aldrig sett nån HD DVD som är under 1080p, har du nåt exempel på 720p? Givetvis blir det nerskalat om man kör 720p tv, men skönt o veta att det är "fullhd" tills när man får råd med en sån tv/skärm..

    Ripsen som är på 4.5-8gb för det mesta är inte hd dvd format utan x264 oftast, avsedda att spelas på en pc... mycket bra kvalitet beroende på vem som encodat.. ibland nästan identisk me källan (förutom ljudet DD+ osv)..

    Lite smådyrt me tomskivor än så länge... men första tom cd'n ja köpte va nog på runt 70:- så de går nog ner nån gång..

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Jag har aldrig sett nån HD DVD som är under 1080p, har du nåt exempel på 720p? Givetvis blir det nerskalat om man kör 720p tv, men skönt o veta att det är "fullhd" tills när man får råd med en sån tv/skärm..

    Ripsen som är på 4.5-8gb för det mesta är inte hd dvd format utan x264 oftast, avsedda att spelas på en pc... mycket bra kvalitet beroende på vem som encodat.. ibland nästan identisk me källan (förutom ljudet DD+ osv)..

    Lite smådyrt me tomskivor än så länge... men första tom cd'n ja köpte va nog på runt 70:- så de går nog ner nån gång..


    Menar ju att HD-DVD filmer börjar med minsta upplösning 720P o sen upp till 1080P för oss med sån TV

Liknande diskussioner

  1. koppla 360 till pc!?
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 17:09
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 15:13
  3. PAL50 till 60 på xbox 360.
    By crinx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:25
  4. Obilvion till x-box 360 SEGAAT SOM F*n!
    By neverion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 23:15
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •