Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Legend of heroes 1-3

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19

    Legend of heroes 1-3

    Inget av dessa ISOs fungerar på mitt psp 3.40. Det blir bara svart. Har någon liknande problem eller kanske vet hur man får igång det? Allt annat funkar ju fint. Skummt att dessa lir strejkar då jag är torsk på den typen av spel.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Inget av dessa ISOs fungerar på mitt psp 3.40. Det blir bara svart. Har någon liknande problem eller kanske vet hur man får igång det? Allt annat funkar ju fint. Skummt att dessa lir strejkar då jag är torsk på den typen av spel.
    Kan vara:
    1. Korrupta Isofiler ?
    2. Korrupt Minneskort ?
    3. Dålig Dump
    4. Någon har pillar för mycket i Recoverymode menyerna
    5. Saknas en UMD skiva "Spel" i UMD läsaren.

    Kanske t.om en kombination av flera faktirer *s*

    Eller så kan det vara samma problem som med Ratchet & Clank...
    Isf. Kika i forumet hur du klockar upp din PSP.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Nice Pendragon. Du verkar vara psp-kungen här, så med din hjälp är jag säker på att du hjälper mig med detta.

    1. Isofilerna är inte korrupta. Har testat 3 olika releaser och senast den orginella scenreleasen. När man ska välja spel från minneskortet så kommer bilden på spelet och musiken börjar spela, men det är som sagt bara dit jag kommer, sen blir det svart.
    2. Har två minneskort och får exakt samma fel på båda att den inte vill boota, och alla andra spel fungerar så det utesluts också.
    3. Med dålig dump antar jag att du menar releasen? Den senaste jag använde är som sagt en scenrelease Legend.Of.Heroes.USA.PSP-ARTiSAN och dessa brukar vara tillförlitliga. I nfo-filen står det att den ska fungera med Fastloader 0.7 vad detta nu är (är ny inom hela psp-området). Har även läst på någon sida att det ska fungera med devhook. Vet heller inte vad devhook är, men antar att det inte behövs om man har 3.40 firmware.
    4. Jajamän, har pillat så mycket i recoverymenyerna att jag fått träningsverk av allt pillande. Har läst här på forumet efter en rekkomenderad konfiguration och anpasssat mig efter den, men likt förbaskat fungerar det ej. Finns det någon sida som rekommenderar en stabil konfiguration med 3.40?
    5. Satte in demoskivan och skulle starta spelet. Fick samma problem dock. En svart skärm.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Nice Pendragon. Du verkar vara psp-kungen här, så med din hjälp är jag säker på att du hjälper mig med detta.
    Tackar ödmjukast men vi är nog alla kungar av olika slag
    Många månniskor betyder mycket kunskap i spridda områden *ler*

    "Jag hoppas att du har en PSP med Custom Firmware installerat" annars är det ju det du skall ha för att få Isos att fungera *skratt*

    1. Isofilerna är inte korrupta. Har testat 3 olika releaser och senast den orginella scenreleasen. När man ska välja spel från minneskortet så kommer bilden på spelet och musiken börjar spela, men det är som sagt bara dit jag kommer, sen blir det svart.
    Tänkte mest på att om du använder piratminneskort kan dessa korrumpera data som läggs på dem, eller om filerna är felaktigt packade och eller bara fel Får du några spel att fungera överhuvudtaget eller är det bara vissa ?
    Kan det vara samma inställning som för Ratchet & Clank du måste ha där man klockar upp sin psp en aning??

    2. Har två minneskort och får exakt samma fel på båda att den inte vill boota, och alla andra spel fungerar så det utesluts också.
    Kan vara så att de är dåliga eller gud förbjude din PSP.
    Har du provat med andra spel och eventuellt på en annan PSPenhet ?
    Prova dina minneskort på en annan PSP och vise versa.

    3. Med dålig dump antar jag att du menar releasen? Den senaste jag använde är som sagt en scenrelease Legend.Of.Heroes.USA.PSP-ARTiSAN och dessa brukar vara tillförlitliga. I nfo-filen står det att den ska fungera med Fastloader 0.7 vad detta nu är (är ny inom hela psp-området). Har även läst på någon sida att det ska fungera med devhook. Vet heller inte vad devhook är, men antar att det inte behövs om man har 3.40 firmware.
    Devhook och Fastloader använde man förut då man utgick från Fw: 1.50 för att emulera högre firmware, förut var vissa skeptiska "även jag" till Custom då inte allt fungerade o det kan mycket väl vara så att dessa spel inte fungerar under Custom, ladda ned senaste versionen av Devhook och Fastloader, lägg dem i Game150 mappen som syns efter du formaterat ditt minneskort "använd max 4GB kort på Fw1.50 annars allolerar den bara 4Gb av 8Gb o mdu har ett 8Gb kort och pröva att ladda spelen den vägen. Fungerar det så får du göra så för att starta dem o Rapportera här

    4. Jajamän, har pillat så mycket i recoverymenyerna att jag fått träningsverk av allt pillande. Har läst här på forumet efter en rekkomenderad konfiguration och anpasssat mig efter den, men likt förbaskat fungerar det ej. Finns det någon sida som rekommenderar en stabil konfiguration med 3.40?
    Man skall inte pilla i Recoverymenyerna i onödan

    5. Satte in demoskivan och skulle starta spelet. Fick samma problem dock. En svart skärm.
    Prova mitt tips om att lägga in Devhook eller Fastloader i Game150 mappen o starta allt från det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Nu du Pendragon verkar jag ha fått ordning på det och flera andra spel som vägrade fungera tidigare. Problemet låg i att spelet krävde att en umd-skiva satt i. Efter det fungerar allt. Men med senaste firmwaren så kan man väl tydligen slippa umd-skivan väl?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    ja, ändra bara i recovery menyn att du vill använda Sonys version av "no umd" så är det bara lira järnet sen.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Nu du Pendragon verkar jag ha fått ordning på det och flera andra spel som vägrade fungera tidigare. Problemet låg i att spelet krävde att en umd-skiva satt i. Efter det fungerar allt. Men med senaste firmwaren så kan man väl tydligen slippa umd-skivan väl?
    Mitt första inlägg och punkt 5 då
    Synd att du missade den *skratt*

    Alla spel fungerar inte utan UMD skiva när man kör No UMD, det kan vara bra att tänka på!

    Men vad gör det om det sitter en Demoskiva i enheten hela tiden ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Precis som ni skriver så verkar det likt förbaskat inte fungera om man väljer no-umd i recovery menyn. En umd måste sitta i. Hoppas det kan åtgärdas med nyare firmware så man kan köra med en och samma inställning och slippa trixa med diverse inställningar.

  9. #9
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Från det ena till det andra. Beställde ett Sony - Memory Stick Pro Duo 4 Gb (MSXM4GSX). Fungerar de lika bra på en psp som sandisk minneskort? Något man ska installera på minneskortet efter man formaterat det, eller är det bara att skapa samma mappar som på mina andra minneskort?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Från det ena till det andra. Beställde ett Sony - Memory Stick Pro Duo 4 Gb (MSXM4GSX). Fungerar de lika bra på en psp som sandisk minneskort? Något man ska installera på minneskortet efter man formaterat det, eller är det bara att skapa samma mappar som på mina andra minneskort?
    De är väll bara slöare än Ultra 2 korten *Har postat en raggarbeskrivning med bilder i ett av mina tidigare inlägg.
    "Från förra veckan tror jag "

    Kör du en PSP med Custom FW så Formatera kortet i den så skapar den nya mappar o allt automagiskt

    Hansis gossar var snälla mog mig idag då jag var över o köpte lite nya leksaker o uppgraderade min ena PSP till 3.52 M33.

    Mina leksaker ( PSP GPS + PSP Kamera ) Skall testas o lekas med när jag hinner

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Men då är det bara att sätta i sonys kort så ska det funka som vanligt?

    Schyssta tillbehör Pendragon. Då ska du väl även investera i den nya psp-modellen som kommer med hd-stöd och en tv-tillsats?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Men då är det bara att sätta i sonys kort så ska det funka som vanligt?

    Schyssta tillbehör Pendragon. Då ska du väl även investera i den nya psp-modellen som kommer med hd-stöd och en tv-tillsats?
    Alla Memorystick Pro Duo med MagicGate fungerar fint, de som är snabbare är bara lite bättre o lite dyrare

    Har dock hört att Lexars kort kan strula lite, och man kan tydligen avhjälpa detta genom att formatera dem i Fat16 men vem orkar om man kan köpa stabila kort från början *s*

    Klart jag skall ha en SLIM!
    Bara för att nötterna på Sony var tvugna att begåva den med TV-Ut *Mutter, Spott o Fräs...... Jag tjatade ju massor om att det var det enda extra jag saknade på en PSP då den släpptes! Och inte förräns nu har de härt mig *garvar*

    TV tillsatsen tänkte du på TV-ut där eller den adapterna som just nu bara fungerar i Japan ?? Jag tror jag kommer nöja mig med TV-ut, Filmer lägger ajg på minneskort om jag skall ut o Campa i skogen *s* Men jag är tveksam att jag tar med min PSP om jag skall ut i naturen *s*
    Min GameGear har en TV-Adapter så det känns nog bara för Retro ifall jag köper en till mina PSPor med *skratt*

    Först kom:


    Sen kom:


    Sen kom alla Knasiga tyska Fejkbilder??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Heroes of the Pacific! Hd Patcha
    By Sw3d3 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 20:14
  2. Sonic Heroes PAL, bootar inte
    By soyd in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 13:49
  3. Legend of Mana??
    By DreamScope in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2000-09-15, 09:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •