Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha trasig 78fk

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Flasha trasig 78fk

    Hej!
    Det är så att min hitachi 78fk har gått sönder, tror att det är laserögat eller armen.
    Allt hände när jag satt vid datorn att hade xboxen i forza2´s meny hörde att det börja rasla till trodde såklart att xboxen hade repat skivan så jag studsar ditt och trycker på ejekt, får ut skivan ser att den är helt ren dvs inga repor, så jag startar om xboxen och sätter in ett spel händer ingenting. Så jag tog förgivet att det var något med laserögat eller arman, jag kan trycka ju fortfarande trycka ut spelaren och sånt. Så nu försöker jag flasha om den till orginal för att kunna lämna in den på service. Men det går ju inte att flasha skiten utan att ha ett en skiva i spelaren.
    Så frågan till er finns det något sätt att flasha om 78fk utan en skiva i 360´n eller ska jag lämna in den flashad?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får reparera felet (kanske bara någon magnet som lossnat) eller lämna in den flashad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag öppnade min spelare drog bort magneten som satt i den vita saken i locket satte den på som gör att disken snurrar satta ihop allt o tröck in en skiva skramlar om skiten som det gjorde när den inte ville läsa mer så ut med skivan starta om in med skivan nu funkar det! men hur säkert är det ska jag flasha om medans jag kan och skicka till service eller ska jag ha den osäker?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har liknande problem (dvd läsare trasig), har försökt flasha om den men det funkar inte. Vad kan hända om man skickar in den flashad?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ArtV Visa Inlägg
    Har liknande problem (dvd läsare trasig), har försökt flasha om den men det funkar inte. Vad kan hända om man skickar in den flashad?
    Du kan bli nekad lagning.

    Eftersom att det är DVD-läsaren det handlar om, så är det bäst att den inte är flashad, för de lär väl kolla om du har pillat på den eftersom att det är just den det rör sig om.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej, jag får chansa. Det enda som funkar på dvd-läsaren är in- och utmatning. Den läser inga skivor alls (har funkat även som flashad). Försökte bota upp den i slax och lägga in orginal men datorn får ingen kontakt med dvd´n alls. Går det så går det.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har iaf flashat om till orginal nu. Ibland kan den läsa skivorna men det låter som hela skiten ska sprängas, Det är något i "locket" som skrappar mot skivan för det är ett runt repigt märke på upp-sidan av skivan. aja ska ringa microsoft och höra vad dom säger.
    Tack för hjälpen..

Liknande diskussioner

  1. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56
  2. Flasha 360?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 23:07
  3. Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:51
  4. Går samsung, utan handt. på kartong, att flasha?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 11:38
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •