Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: problem med bränning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    problem med bränning

    Fick mitt nyflashade iXtreme 1.2 xbox360 med samsung drive idag.

    Köpte även ett pack med verbatim +R DL då jag hört att dem ska fungera bäst, så jag brände mitt spel (efter att ha kollat så att allt stod rätt till i mulleter) och booktypade till DVD+R DL Media samt DVD-ROM i imgburn och brände i 2,4x första gången och 4x andra gången.
    Första spelet fungerade inte efter två försök och det andra (the darkness) fungerar multiplayer på men det lägger bara av efter några minuter in i singelplayer äventyret.

    Har senaste firmware DL-13 med en LG GSA-4167B.

    Någon som kan tänkas veta vad felet kan vara? är brännaren dålig eller är det någon som har råkat ut för samma sak? tacksam för hjälp...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Använder du verifiering så att du vet att det verkligen har blivit bränt rätt?
    Har du ändrat layerbrake till 1913760? Ska i.o.f.s. inte behövas om du laddar *.dvd i imgburn men skadar ju inte att ställa in det ändå.

  3. #3
    GUBBEN32 Guest
    Citat Original inlägg av MonkeyDragon Visa Inlägg
    Fick mitt nyflashade iXtreme 1.2 xbox360 med samsung drive idag.

    Köpte även ett pack med verbatim +R DL då jag hört att dem ska fungera bäst, så jag brände mitt spel (efter att ha kollat så att allt stod rätt till i mulleter) och booktypade till DVD+R DL Media samt DVD-ROM i imgburn och brände i 2,4x första gången och 4x andra gången.
    Första spelet fungerade inte efter två försök och det andra (the darkness) fungerar multiplayer på men det lägger bara av efter några minuter in i singelplayer äventyret.

    Har senaste firmware DL-13 med en LG GSA-4167B.

    Någon som kan tänkas veta vad felet kan vara? är brännaren dålig eller är det någon som har råkat ut för samma sak? tacksam för hjälp...

    vet inte säkert men ja hade en LG GSA-4167B. fick inte något spel att funka! hitashi drive i 360 övrigt ladda ner clone cd så är de bara o bränna inget annat o bry sig om för övrigt prova o stäng ner alla prog o rör inte datorn förän bränningen är klar + ha båda filerna i en mapp inte lägga dem tex i roten!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    får felmeddelande när jag verifierar efter bränning i imgburn, "miscompare at" et cetera.

    Kör som jag sa med samsung drive och kollat iso:n i mulleter samt har en LG GSA-4167B brännare (med senaste firmware), är det brännaren det är fel på och tror ni det kommer lösa sig om jag skaffar en ny? (pioneer 111D)

    har fått problem med Ghost.Recon.Advanced.Warfighter.2.PAL.XBOX360-Allstars samt The.Darkness.PAL.MULTI5.XBOX360-WAR3X, båda två fryser till när man spelar, the darkness fungerar dock online,har dock fått oblivion att fungera fast det sölar till ibland.

    Skulle vara uppskattat om någon kunde klargöra om det är min brännare det är fel på så jag ka köpa en ny eller om det troligen är något annat.

  5. #5
    GUBBEN32 Guest
    kan så vara! men om du inte redan gjort de testa att starta om datorn innan du bränner stäng ner alla prog även virus prog rör inte datorn medan du bränner ja har även haft problem med verbatim 8 ggr inte samma dye på de skivorna ja kör enbart med 2.4 funkar inte de köp dig en pioneer112 men se till att ha en dator med goooooo kraft i o pilla inte på något under bränning funkar för mig + åter igen läggg inte filerna i roten utan i en mapp där enbart de 2 filerna ligger som du ska bränna! lycka till

    använd clonecd senaste versionen lite pillig att registrera men men den funkar bäst för mig spec till hitashin!

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med bränning!! !!
    By Xybit in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 19:07
  2. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  3. Vad blir fel med slax live cd?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 12:56
  4. Spela med HD-upplösning
    By Linuus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 02:55
  5. problem med flashing!!!!
    By Bowie1975 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 00:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •