Visa Omröstnings-resultat: Kameramodul till PSP

Voters
15. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Fy fasiken vad roligt!

7 46.67%
  • Skitonödigt, skaffa en riktig kamera istället!

8 53.33%
Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: PSP Kamera (PSP-300X)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

PSP Kamera (PSP-300X)

Då har man skaffat en ny leksak tack vare Hansi :D

Tänkte vi i denna tråd kunde Diskutera och kanske komma på skojjiga saker kring detta tillbehör. (Om Hansi orkar klistra eller så!)

Medföljande den Japanska kameran som jag plockade upp av Hansi idag var detta:

1.St PSP Kamera på 1.3 Mpix *Silverfärgad o grann :D
    1.St UMD av Edit som man får ladda ned i europa då den kommer "Snålt"
    1.St Hardcase "Fodral i plast att förvara din Kamera tryggt i."

Den Europeiska modellen som verkar släppts i Danmark har inte programmet med på en UMD skiva utan den får man ladda ned här:
    http://www.yourpsp.com/goedit OBS! Man måste först registrera sin PSP och skapa ett konto för att kunna ladda ned programmet.
    *Jag är Registrerad o skall prova ladda ned den!

Manual på Svenska: http://www.yourpsp.com/goedit/manual..._Manual_sv.pdf

Edit 1:
    Stötte på problem direkt :)
    Man uppmanas lägga programmet på ett minneskort eller på en PSP direkt o jag försökte förgäves få det Javabaserade nedladdningsprogrammet att spara filerna på min PC innan men ingen lycka, har nu kopplat in min PSP o skall prova igen.
    Edit 2:
    Nu fungerade det bättre, den hittade min PSP automagiskt o våldtog mitt minneskort med en fil på hela 104,4Mb när den laddade ned programmet Go!Edit.
    Programmet var lite sådär roligt o gick att välja Svenska som språk på, så det var positivt iallafall. Lite extra lull lull o effeter kan läggas på i efterhand och videofilerna kan exporteras till .Avi filer innan man langar över dem på sin PC, eller laddar upp på YouTube t.ex :)
    Dock kunde jag bara filma snuttar på 15Sek men det går säkert att ställa in någonstans "Hoppas jag".
    Något jag märkte efteråt var att i PSPns menyer finns en Camera flik under (Photo) och går man in i den o har kameran inkopplad så kan man direkt genom sin PSP utan extra tillbehörsprogram Fota, Spela in Film o välja lite effekter. Mycket glad överaskning tycker jag.
    Till skillnad från programmet ovan så tror jag att man kan spela in längre Videosekvenser beroende på hur mycket ledigt minne man har på sitt minneskort :) Så se till att skaffa ett 4GB kort minst eller 8GB om ni är tvungna :) *Jag föredrar fler 4Gb kort men smaken är som baken.

Edit 3:
    Action Video/Test av kameran:

<<--- Klicka på bilden för att se en videosnutt.

Sådärja, klicka på bilden ovan för att se en filmsnutt som är filmad med kameramodulen, ledsen att kvaliten suger men YouTube är rätt duktiga på att komprimera destruktivt. Filmen är gjord med enbart PSP kameran kopplad till min PSP och efter jag gått in i fotomenyn o valt fliken Camera.
    En film på 1 Minut i 480 * 272 (30fps) läge tar ungefär 50Mb utrymme och sparas som .AVI fil på minneskortet samt en liten tummnagel i .jpg format.

Du kan välja mellan dessa storleksformat när du filmar:
    320 * 240 (15 fps), 320 * 240 (30fps), 480 * 272 (15fps), 480 * 272 (30fps)

Och dessa medans du fotar:
    Bildkvalite ( Standard/Fine ) och upplösningarna 320*240, 480*272, 640*480, 1280*960
    Dock har inte kameran en funktion att släcka den lilla röda lampa som tänds då man använder kameran och fotar man så spelas ett ljud upp rätt högt :)
    "Även om man ställer sin PSP på lägsta volymen ;) Så Japanerna får väll låta bli att fota tjejer under kjolarna med sina PSPor och Filma istället då det inte låter något alls då man gör det. Röda dioden kan man ta lite eltape så syns det inte heller ;)

Det jag saknar till detta tillbehör och min GPS är en "FörlängningsUSB kabel".
    Båda tillbehören tar ström från de två Guldpleterade kontakterna på var sin sida om USB porten "som sitter på PSPns ovansida ifall ni missat det ;)"

Actionshots:

Jag fotade min PSP medans den filmade mig när jag fotade den medans den filmade........

Edit 4:
    Action Photo/Test av fotokameran:

Alla dessa bilder är fotade med kvaliten (Fine) och inte (Standard) från en PSP med kameramodulen PSP-300X utan något program annat än den som finns inbyggd i PSP enheten. Längre ned fotar jag med Macro och effekter.
    Ingen manipulering av bilderna förutom påläggning av info + logotyp som ©.

Upplösning: 320*240 - Effekt: Ingen - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00001.JPG

Upplösning 480*272 - Effekt: Ingen - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00002.JPG

Upplösning 640*480 - Effekt: Ingen - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00003.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Ingen - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00004.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Ingen - Macro: Ja
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00005.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Ingen - Macro: Ja *Bättre bild :)
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00006.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Ingen - Macro: Nej *Visst är det skillnad med och utan Macroläge!
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00007.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Ingen - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00008.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Sketch - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00009.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Toy Camera - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00010.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Distortion - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00011.JPG

Upplösning 1280*960 - Effekt: Text - Macro: Nej
    http://www.vampire.se/misc/psp/PSP-3...s/DSC00012.JPG
    Last edited by Pendragon; 2007-08-01 at 21:06.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    hmm det ser riktigt coolt ut men fan jag vet inte det ser ut som de första kamera mobilerna som man fäster kameran under mobilen :P tycker sony ska köra in en 1.3 mp kamera i sin nya slimmade psp

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av g64 Visa Inlägg
    hmm det ser riktigt coolt ut men fan jag vet inte det ser ut som de första kamera mobilerna som man fäster kameran under mobilen :P tycker sony ska köra in en 1.3 mp kamera i sin nya slimmade psp
    Ja tyck det du, jag tycker de minst skall ha en 2mpix som kan roteras och eller TV-In funktion med stöd för att spela in saker

Det eller ett tillbehör som man kan koppla in en egen kamera på och en förlängningssladd! (USB + Ström via connektorerna.)

Tänk er själva att Pimpa era mammors bilar och sätta en PSP i den istället för en Backspegel och dra en kabel bak i bakluckan o sen tona alla rutor

Ja jag kör min morsas bil *skratt*
    En Mazda 323 DLX från 85 som är en Limited utgåva på 3.000 ex *garvar*
    Den som känner för att sponsra ett projekt där vi Pimpar den o gör om den till en S.U.V kan höra av sig, en tant på 60+ skulle bli superglad
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Aldeles strax är YouTube klar med konverteringen av min film jag spelade in med PSP kameran.

Redierar första posten med en klickbar länk då den är klar med det, förhoppningsvi i morgon

Edit:
    Gick visst på en 10 minuter så nu är första posten redigerad.
    Last edited by Pendragon; 2007-07-31 at 22:20.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Sisådärja, nu har jag fotat i alla lägen och provat lite Macroläge samt lagt på effekter. Har även redigerat första posten och lagt till länkar till bilderna under Edit4 citatet

Samtliga foton är omanipulerade förutom min vattenstämpel som © och fotade med en Kameramodul direkt via PSP utan extra programvaror.
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    :O Jäkla nygg kvalité på bilerna! Hur mycket gav du för denna kamera och var kan jag köpa en?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    :O Jäkla nygg kvalité på bilerna! Hur mycket gav du för denna kamera och var kan jag köpa en?
    De finns att köpa på PSXCares Webshop
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=620&xSec=64
    600 kr kostar de där

Vad jag betalade kommer du aldrig kunna klämma ur mig, inte ens under tortyr
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Okay, men vad menas med "Produkten är INTE anpassad för oss i europa ännu."
    Kan jag inte använda denna med min europeiska psp?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Okay, men vad menas med "Produkten är INTE anpassad för oss i europa ännu."
    Kan jag inte använda denna med min europeiska psp?
    De har knappt kommit ut i Sverige, Game tar inte in dem o har inte hört talas om dem, en representant i Kista sade att det var "Hemmbygge" då jag ringde o frågade om Releasedatum o att den inte fanns. sen ändrade han sin historia då jag sade att jag har en och att ********* säljer.

Sett dem på EB games med men PSXCare är "Billigare" + att man får med en UMD skiva på Go!Edit *Japanska

Jag fick min från PSXCare, den kommer från Japan o fungerar Suveränt!
    Du ser väll på min recension att den gör det och hur du laddar ned Go!Edit om du nu måste, PSPn har inbyggt stöd för Kameran förövrigt, så man måste inte ha ett annat program för att få den att fungera, just plug n play

Go!Edit har mara lite effekter o kan redigera filmer.
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Hehe, låter skitnajs.
    Synd att jag måste fixa flens till cpu'n. Annars hade jag köpit direkt

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    En sådan ska jag köpa.....

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Dom flesta nya mobilerna (inklusive min) har 2Mpix kamera så jag ser ingen anledning att köpa en kamera till min PSP hehe.

Lär ju tillomed vara samma modell av kamera som på en 1,3Mpix SonyEricsson mobilkamera

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Dom flesta nya mobilerna (inklusive min) har 2Mpix kamera så jag ser ingen anledning att köpa en kamera till min PSP hehe.

Lär ju tillomed vara samma modell av kamera som på en 1,3Mpix SonyEricsson mobilkamera
    Jag har ingen sådan kamera på min mobil, ska jag vara ärlig så tycker jag att kamera mobil är det mest meningslösa som hänt.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Framförallt när man får pröjsa en jäkla massa för de telefonerna.

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Jag har ingen sådan kamera på min mobil, ska jag vara ärlig så tycker jag att kamera mobil är det mest meningslösa som hänt.
    Personligen så änvänder jag den en hel del.

Och om mobil kamera är meningslöst, vad är då PSP kamera?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Personligen så änvänder jag den en hel del.

Och om mobil kamera är meningslöst, vad är då PSP kamera?
    Personligen använder jag bara min mobil då jag skall filma värdelösa guider o lägga upp på YouTube som denna hur man ser om ett minneskort är Fejk eller inte http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

Jag äger desvärre inte en Videokamera längre då min har gått sönder och om jag fick välja skulle jag hellre köpa en ordentlig Videokamera eller Kamera om jag skall Fota/Filma än att lägga pengar på en mobil för dessa dunktioner.

En Kamera eller Videokamera håller betydligt mycket bättre kvalite än en Mobil men ibland kan det vara kul att fota något med mobilen eller filma om man inte råkar ha med sig sin Digital Kamera eller Videokamera.

Vem vill se ut som en turist 24/7
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Personligen använder jag bara min mobil då jag skall filma värdelösa guider o lägga upp på YouTube som denna hur man ser om ett minneskort är Fejk eller inte http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

Jag äger desvärre inte en Videokamera längre då min har gått sönder och om jag fick välja skulle jag hellre köpa en ordentlig Videokamera eller Kamera om jag skall Fota/Filma än att lägga pengar på en mobil för dessa dunktioner.

En Kamera eller Videokamera håller betydligt mycket bättre kvalite än en Mobil men ibland kan det vara kul att fota något med mobilen eller filma om man inte råkar ha med sig sin Digital Kamera eller Videokamera.

Vem vill se ut som en turist 24/7

Ja, har man råd och fotar mycket så köper man självklart en digital system kamera då kvaliteten på en mobil kamera är rena skräpet jämfört med system kameror

Visst man kan få helt okej bilder med en mobil kamera om det är väldigt ljust, men om det är mörkt så blir bilderna väldigt(!) korniga.

Liknande diskussioner

1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  2. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:51
  3. standard psp
    By mate in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 08:28
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner