Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ang. Connectivity Kit

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Ang. Connectivity Kit

    Är ett sånt verkligen nödvändigt när man flashar sitt 360? Det är den enda haken jag sitter på just nu, då jag inte riktigt kan bestämma mig om det är värt att införskaffa sig ett sådant.

    Jag är lite tveksam till om det är sant att man blir 'flaggad' för ban om man får det där DVD felmeddelandet. Är det bevisat att man blir det? Eller är det bara teori?

    Jag menar, det är ju ett bra sätt att tjäna pengar på folks rädsla. Klart man köper ett sådant om det minskar risken att bli bannad, eller hur? Sen att det kommer en version 2 så kanske man känner för att köpa ett sånt istället?

    Sist men inte minst undrar jag om man kan göra ett eget connectivity kit om man har lite erfarenhet med elektronik. Känner en som brukar pyssla med sådant.

    -Moldernado

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ett connectivity kit är ju mer eller mindre bara ett par omkopplare, en voltregulator och nån diod..... Men jag anser att det är lika bra att köpa ett ändå, man får ju inte vara för snål.... Det underlättar ju extremt mycket om man ska göra flertalet flashningar, men ska man bara flasha sin egna drive en gång så kan man nog vara utan.
    Men har man MS28 så vill man iaf ha en riktig brytare till spänningen, för att undvika missöden med 10sek metoden...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Connectivity kit?
    By benke_benkpress in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 23:17
  2. en fråga om connectivity kit ?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 11:59
  3. Ett connectivity kit till samsung?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 13:38
  4. Connectivity Kit
    By El dego in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 18:00
  5. xecuter connectivity kit
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 23:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •