Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Flashning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Flashning

    Jag är inte den som förstår mig på allt så bra, jag har uppdaterat mitt psp till: 3.51 och vill gärna flasha mitt psp.
    Jag har ingen aning om hur jag ska göra.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    första misstaget du gjorde var att uppdatera till 3.51, du kan inte nergradera till en custom firmware nu

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Om AnteA inte menar ett customfirmware förstås
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    som jag förstod det så lät det som han uppdaterat till 3.51 bara

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    första misstaget du gjorde var att uppdatera till 3.51, du kan inte nergradera till en custom firmware nu
    Okej, det var ju dåligt, speciellt när det var en kompis som sa att jag skulle göra denna uppdatering. Då har jag en fråga till: Kommer det att komma en lösning så att man kan flasha när man har 3.51?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av AnteA Visa Inlägg
    Okej, det var ju dåligt, speciellt när det var en kompis som sa att jag skulle göra denna uppdatering. Då har jag en fråga till: Kommer det att komma en lösning så att man kan flasha när man har 3.51?
    om du har tur "Ja" om du har otur "Aldrig"
    Ps. Lyssna aldrig på en kompis, speciellt inte den kompisen
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    vilket är den sista versionen man kan flasha
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    vilket är den sista versionen man kan flasha
    Officiella 3.50 inte högre än det går att nedgradera o sen uppgradera med 3.52 M33-2 Custom Fw!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    så om man har v.3.51 kan man då skicka inden till psxcare.com om få 3.52 M33-2 Custom Fw

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jacx Visa Inlägg
    så om man har v.3.51 kan man då skicka inden till psxcare.com om få 3.52 M33-2 Custom Fw
    Nej inte om du inte vill att den skall ligga hos dem tills det kommer en fix som gör att man kan nedgradera från den.

    Ingen kan i dagsläget nedgradera en officiell uppdatering till 3.51!

    Mitt tips, lämna tillbaka din PSP om du fortf har öppet köp på den.
    Skaffa en ny från en annan butik o se till att den inte har högre firmware än 3.50 eller köp den direkt från PSXCare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    allt som går att låsa av en människa kan öppnas av en människa så bara vänta
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hv71 Visa Inlägg
    allt som går att låsa av en människa kan öppnas av en människa så bara vänta
    Jo men ibland tar det tid seddu, och i vissa fall går det inte att låsa upp saker bara för att någon låst det

    Tänk dig ett scenario där du står med fötterna i betongpjäxor o får händerna låsta i handfängsel, o kastas i vatten, du kan nå en kontroll som vinchar upp dig över ytan om du kommer ur handfängslen men du råkar stå naken i betongpjucken... kan du då låsa upp dem ?
    Inte troligt, men rättsläkaren som skall obducera dig kommer nog kunna
    så visst en tråkig parallell men summa kardemumma, den som väntar på något synd bara att det är försent ibland då man har bråttom.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    att det kan ta tid vet jag och ditt exempel var dåligt :P rättsläkaren kan ju låsa upp dom.
    Precis samma sak här AnteA har fått "betongpjäxor och handfängsel" på sitt PSP, och han kan inte låsa upp den men förmodligen kommer "rättsläkaren" (hackern) kunna göra det

    men som sagt det tar nog tid dessvärre. Tur att mitt PSP är 3.52 M33-2 redan
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hv71 Visa Inlägg
    att det kan ta tid vet jag och ditt exempel var dåligt :P rättsläkaren kan ju låsa upp dom.
    Precis samma sak här AnteA har fått "betongpjäxor och handfängsel" på sitt PSP, och han kan inte låsa upp den men förmodligen kommer "rättsläkaren" (hackern) kunna göra det

    men som sagt det tar nog tid dessvärre. Tur att mitt PSP är 3.52 M33-2 redan
    Precis det jag skrev ( Knappast troligt men rättsläkaren kommer ju kunna )
    Man då är det lite försent då du drunknat
    *Det finns en liten röd tråd, inte stor men den finns där

    Rättsläkaren hjälpte dig inte då du blev ikastad med pjukken att vincha upp dig innan du drunknade, du drunknade lite först *ler*
    Det är bara att be om ebb i det läget och inte flod.
    *Ebb och flod är då terminologin för när havet drar sig tillbaka på kvällen o fram på dagen pg.av månens gravitation för er som inte visste

    Den enda som förtjänar en ståplats i nybroviken är den personen som medvetet flashar en PSP med en hög officiell firmware för att sabotera för sina vänner, skottpeng på det o jag skjuter gärna *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    hehe.

    Mitt tips AnteA är "håll andan" (uppgradera inte till ännu högre om det inte kommer nergraderare till en högre FW.
    Uppgraderar du så drunknar du kanske ^^.

    Om du bara håller andan så är det inte rättsläkaren som låser upp utan räddningspersonal

    Det enda du förlorar är "luft" (du inte kan använda alla emulatorer och dina ISO-"backuper" av dina spel den närmsta tiden )
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Även dåliga liknelser kan ha roliga spinnoffer

    *Blubb blubb tills någon kommer till räddning* - Helt rätt.
    Så fortsätt köra dina orginalspel och vänta.
    Eller gör som alla andra, sälj den billigt på en Köp & Säljsida
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    dvs. sälj billigt köp en dyrare sedan nästa dag när man ska in och ladda ner sina emulatorer på psp-hacks.com ser man en rubrik:

    "Räddningspersonal vid Nybroviken, 3.52 nergraderare släppt" ^^

    sedan 5min senare:
    "Sony släpper nytt FW 3.53"
    med patchnotes:
    "A securityhole have been fixed" ^^
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hv71 Visa Inlägg
    dvs. sälj billigt köp en dyrare sedan nästa dag när man ska in och ladda ner sina emulatorer på psp-hacks.com ser man en rubrik:

    "Räddningspersonal vid Nybroviken, 3.52 nergraderare släppt" ^^

    sedan 5min senare:
    "Sony släpper nytt FW 3.53"
    med patchnotes:
    "A securityhole have been fixed" ^^
    Jo om det bara vore så väl att man hittar kryphål lika snabbt som M33 gubbarna släpper sina Customs *skratt*
    men klart Sony kastar ut en "Patcfix" men då blir det bara yttligare en version att Customisera för M33 för alla andra *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    hehe
    det går ju faktiskt lika fort för M33 att släppa Custom som det går för Sony att täppa till säkerhetshål ^^ skönt att få dom lagade iaf samtidigt som man kan spela ISO-spel och emulatorer och allt genom M33

    slipper oroa sig att det där säkerhetshålet är farligt att ha ^^
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av hv71 Visa Inlägg
    hehe
    det går ju faktiskt lika fort för M33 att släppa Custom som det går för Sony att täppa till säkerhetshål ^^ skönt att få dom lagade iaf samtidigt som man kan spela ISO-spel och emulatorer och allt genom M33

    slipper oroa sig att det där säkerhetshålet är farligt att ha ^^
    Knappast så att det är farligt för oss, snarare tvärtom
    Eller inte....
    Det finns ju en anledning till varför det sälj så många basenheter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. XBox 360 Flashning tillbehör
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 16:58
  2. Hitachi V79 Flashning, När?
    By dazw01 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 15:53
  3. Fel flashning eller fel på dvd ?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 17:29
  4. Ang. Skicka in xboxen på flashning
    By Crisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 15:15
  5. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 15:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •