Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: HJÄLP...nedgradering

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Exclamation HJÄLP...nedgradering

Hej, jag har ju uppgraderat mitt PSP till 3.51 och kan ju inte nedgradera nu

jag ska köpa en ny nu som har v.3.03, hur gör man för att nedgradera till 1.5?

jag vet INGET om nedgradering eller uppgradering (det märkte du kanske ) sen när jag har nedgraderat och sen vill uppgradera till en version som man kan titta på filmer, hur gör man då?

TACKSAM OM NÅN KUNDE HJÄLP MIG!!!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jacx Visa Inlägg
    Hej, jag har ju uppgraderat mitt PSP till 3.51 och kan ju inte nedgradera nu

jag ska köpa en ny nu som har v.3.03, hur gör man för att nedgradera till 1.5?

jag vet INGET om nedgradering eller uppgradering (det märkte du kanske ) sen när jag har nedgraderat och sen vill uppgradera till en version som man kan titta på filmer, hur gör man då?

TACKSAM OM NÅN KUNDE HJÄLP MIG!!!!
    Om du kan lämna tillbaka den gör det o köp en från PSXCare så slipper du problem
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du kan lämna tillbaka den gör det o köp en från PSXCare så slipper du problem
    jag har såld min gamla PSP...kan jag köpa ett PSP här med version 1.5?? och när jag har gjort det hur kollar jag på filmer på memory stick

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    jag har såld min gamla PSP...kan jag köpa ett PSP här med version 1.5?? och när jag har gjort det hur kollar jag på filmer på memory stick
    Köp en PSP från PSXCares webshop med 3.52 M33 custom firmware.
    Sen är det bara att lägga in ett minne i pspn o formatera, efter det lägger du film i filmkatalogen på din PSP o musik i MP3 katalogen o spel i ISO katalogen

Tror att du får med en liten guide dessutom *s*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    OK, nu är jag jätte dum.(SORRY) vad är 3.52 M33 custom firmware? Jag har ett 4GB minnes kort som jag använder redan att kolla på filmer och lysssnar på musik, men nu vill jag lägga på spel då måste jag
    1.köpa en ny och så nedgradera(eller köpa på psxcare.com webshop, och då är den redan nedgraderat till v1.5 så att jag kan spela ISO spel.)
    2.uppgradera till v.3.03 så jag kan kolla fimer.

Låter det rätt är jag lika dum som jag tror?:P

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    OK, nu är jag jätte dum.(SORRY) vad är 3.52 M33 custom firmware? Jag har ett 4GB minnes kort som jag använder redan att kolla på filmer och lysssnar på musik, men nu vill jag lägga på spel då måste jag
    1.köpa en ny och så nedgradera(eller köpa på psxcare.com webshop, och då är den redan nedgraderat till v1.5 så att jag kan spela ISO spel.)
    2.uppgradera till v.3.03 så jag kan kolla fimer.

Låter det rätt är jag lika dum som jag tror?:P
    3.52 är den senaste firmware versionen
    M33 är gruppen som patchat den o gjort en Custom firmware
    alltså 3.52 M33 är namnet på en patchad orginalfirmware som möjliggör att du kör egna saker på din PSP.

1. Köper du en Custom Firmware PSP i Webshoppen skall du nog ta en 3.52 m33 eller senare, den klarar av att spela lite vad som helst då den är begåvad med en Custom Firmware o inte Officell firmware som inte klarar hemkokade saker.

2. Med 3.52 M33 har man allt det senaste firmwaret som officellt heter 3.52 klarar + massa mer.

Vet inte om det låter dumt bara tillkrånglat :P
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Men om jag köper en PSP av en kompis som har v.3.03 kan du hjälpa mig nedgradera? han säljer den för 1600:-

läste precis att du har GPS på din PSP, jag viste inte äns att det gick att köpa. hur mycket kostade den?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Men om jag köper en PSP av en kompis som har v.3.03 kan du hjälpa mig nedgradera? han säljer den för 1600:-

läste precis att du har GPS på din PSP, jag viste inte äns att det gick att köpa. hur mycket kostade den?
    och för 1.995 kr får du en splitt ny PSP utan döda pixlar med GARANTI från PSXCare + att den garanterat är Customiserad o du slipper slita dig i håret för att du försökt nedgradera din PSP själv o dödat den

Tänk vad mysigt med en sprillans ny leksak som ingen annan än Hansi pillat på

Titta här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=502&xSec=1
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    JAHA, jag fattar nu...om jag köper här på psxcare.com, så kan jag köra nedladdade filmer,spel,musik(allt) istället för att nedgradera och uppgradera hela tiden. MEN om jag köper min kopis PSP så får jag ett 4GB minnes kort och några spel och filmer....ah

(hur mycket kostade GPS:et)

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    oxh om du nu köper polares begagnade för 1600kr måste lämna in den till psx care för flashning vilket kostar 300kr= 1900kr samman lagt. då kan du lika gärna köpe en på psxcare direkt
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    oxh om du nu köper polares begagnade för 1600kr måste lämna in den till psx care för flashning vilket kostar 300kr= 1900kr samman lagt. då kan du lika gärna köpe en på psxcare direkt
    Ja o sen kanske du vill köpa ett 8Gb kort istället för ett 4Gb kort men jag skulle råda dig till att köra fler 4Gb kort av snabbare variant, typ Sandisk Ultra 2 korten

Kör man sin PSP i 1.50 läge kan den nämligen inte allokera 8Gb utan bara 4Gb
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    och för 1.995 kr får du en splitt ny PSP utan döda pixlar med GARANTI från PSXCare
    Står ju på framsidan där man kan köpa en PSP på er sida:

Det är INTE någon "pixelgaranti" på PSP. Vi byter inte ut PSP som råkar ha enstaka döda/stela pixlar. Om du vill att vi sorterar ut en PSP med 100% perfekt display före leverans så tillkommer 250:-, är det trots det pixelproblem när du får den så har du två veckor på dig att reklamera den.
    Så om man skulle råka få en psp från er med döda pixlar så gör ni inget åt det. Köper man en PSP så ska den ju vara fel fri.... man ska inte behöva betala 250kr för att den ska vara pixel fel fri.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Ironclaw Visa Inlägg
    Står ju på framsidan där man kan köpa en PSP på er sida:

Så om man skulle råka få en psp från er med döda pixlar så gör ni inget åt det. Köper man en PSP så ska den ju vara fel fri.... man ska inte behöva betala 250kr för att den ska vara pixel fel fri.
    Jag jobbar inte på PSXCare längre
    Men Hansi svarar dig säkert på detta

Men jag tror att det är väldigt ovanligt med döda pixlar och om gubbarna ändå skall kontrollera alla PSPor med en lupp innan de skickar dem efter de fått in dem själva från gross så tar ju det en liten stund o som vi alla vet är tid pengar
    Last edited by Pendragon; 2007-08-01 at 18:55.
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det står i bruksanvisningen till PSP att det är helt normalt med enstaka döda pixlar på lcdskärmar och att dessa inte täcks av produktens garanti. Det är sällan jag sett någon riktigt störande pixel, men det är inte helt ovanligt att man ser någon ute i kanten eller någon som fastnat i t.ex. blått eller rött och inte ens syns om man inte letar efter den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Oki... jag har iallafall aldrig sett någon.. och jag har 2 psps, + min polare har inga döda pixlar heller ..

jaja...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det står i bruksanvisningen till PSP att det är helt normalt med enstaka döda pixlar på lcdskärmar och att dessa inte täcks av produktens garanti. Det är sällan jag sett någon riktigt störande pixel, men det är inte helt ovanligt att man ser någon ute i kanten eller någon som fastnat i t.ex. blått eller rött och inte ens syns om man inte letar efter den.
    Jag ser nog detta som en service jag med, tänk dig själv om en stormarknad skulle sitta och öppna alla sina PSPor som levererats o sen uppgraderat dem så man inte kan köra hemkok på dem villken tid det skulle ta, men då skulle det nog inte säljas PSP enheter med döda pixlar och de skulle nog inte sälja så många PSPor om de uppgraderat med officiell firmware heller

Så tillvalet i shoppen ser jag som en väldigt trevlig service och en garanti för dig att den inte skulle "råka" vara begåvad med trötta pixlar..

Tillval:
    [x] 2 veckors 100% pixelgaranti (+250:-)
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Jag är rätt säker på att man på de flesta ställen kan få sin psp utbytt mot en ny om den skulle ha en död pixel.... typ om du köper den i en butik som finns nära.... köper man en psp så ska den vara fel fri......... jaja

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Ironclaw Visa Inlägg
    Jag är rätt säker på att man på de flesta ställen kan få sin psp utbytt mot en ny om den skulle ha en död pixel.... typ om du köper den i en butik som finns nära.... köper man en psp så ska den vara fel fri......... jaja
    Sonys pixelgaranti "förutom no dead pixelgarantin på deras stora LCD TV-apparater för en 15.000 kr" är som många andra tillverkares.
    Minst 5.St döda pixlar inom området av en femkrona.

Din PSPs skärm är ju lite liten så en femkrona på den täcker ett rätt stort område. Detta tycker Sony och andra tillverkare är normalt.

Det kostar ju en slant att göra dessa skärmar o att göra en 100% felfri skulle kosta ännu mer.

Så som jag skrev tidigare att PSXCare är snälla o kollar din PSP som de har på sitt lager "Redan inköpt" och skickar till dig med en garanti på att alla pixlar är lyckliga är ju en supertrevlig service de själva tagit på sig.

Vad tror du själv händer med PSPor eller LCD skärmar/Tv apparater som har en död pixel, att de kasseras eller ?? Ett enormt slöseri säger jag.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Hjälp - HDD Problem
    By yesbox07 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 11:40
  2. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 00:39
  3. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30
  4. hjälp
    By simme_ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:39
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner