Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: WiiFree hjälp

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

WiiFree hjälp

yes, jag vill veta allt bra & allt dåligt med Wiifree i.o.m att det troligtvis blir det chippet som jag ska våldta min Wii med.

Fast den viktigaste frågan: går det fortfarande spela online med Wiifree installerat?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    WiiFree funkar väl i stort som de övriga chippen.
    Jag kör med det och har inte haft en dvd som strular än av ca 60st provade.

Nackdelen är väl att man inte kan uppdatera via DVD:n men jag har mitt i en sockel på baksidan så det går lika lätt att ta ur det när det är dags för uppdatering. På sistone har det inte kommit många, den senaste var väl LCD support vilket känns rätt onödigt.

Online ska vad jag vet funka.
    Chippet patchar bara en kod som Wii:n läser av från DVD:n så Wii:n tror det är en riktig skiva....

Har inte vart så aktiv på sistone (eftersom de funkat bra) så ni får rätta mig om jag har fel eller missat nått.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    yes, jag vill veta allt bra & allt dåligt med Wiifree i.o.m att det troligtvis blir det chippet som jag ska våldta min Wii med.
    WiiFree gör allt som de kommersiella chippet gör förutom en sak och det är att det inte har någon Gamecube audiostreaming fix. Detta innebär att en handfull gamecube spel (som har audiostreaming) kommer att låta skit. De flesta av dem funkar dock fint om du patchar ison med FSTFIX innan. Instruktioner hittar du här: http://psx-scene.com/forums/404641-post2.html

Men det finns några små issues med WiiFree som de borde rättat till innan de lade ner utvecklingen av det. Det påverkar dig framför allt om du planerar att köra Gamecube spel och har regionspatchningen påslagen. Regionpatchningen i WiiFree är lite vårdslös och patchar alltid Wii's regionskod även när det sitter ett Gamecube spel i Wii:et. Oftast är detta inte något problem men med vissa spel som förmodligen har viktig data där Wii spel har sin regionskod så blir det problem.

Jag rekommenderar hellre att du väljer yaosm. yaosm gör allt som WiiFree gör men är lite ordentligare av sig och ser till att inte patcha där det inte behövs. yaosm är precis som WiiFree öppen källkod och fungerar på samma PIC chip + några fler varianter.

Fast den viktigaste frågan: går det fortfarande spela online med Wiifree installerat?
    Ja och det gäller samtliga chip på marknaden.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Jag rekommenderar hellre att du väljer yaosm. yaosm gör allt som WiiFree gör men är lite ordentligare av sig och ser till att inte patcha där det inte behövs. yaosm är precis som WiiFree öppen källkod och fungerar på samma PIC chip + några fler varianter.
    njaa asså gamecube spelen spelar ingen roll för mig, har en chippad gc.

men kan man inte använda brickblocker för att slippa sånna där regionspatchar för t.e.x Super paper mario?

och sen en annan fråga, går det köra original NTSC spel med Wiifree?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    njaa asså gamecube spelen spelar ingen roll för mig, har en chippad gc.
    Å andra sidan kan det ju vara trevligt att kunna stuva undan kuben när den inte behövs längre.

men kan man inte använda brickblocker för att slippa sånna där regionspatchar för t.e.x Super paper mario?
    Brickblocker skall tydligen hindra spelen från att uppgradera ditt Wii med fel firmware. Man bör dock iaf se till att man alltid har senaste firmwaren för säkerhetsskull.

och sen en annan fråga, går det köra original NTSC spel med Wiifree?
    Ja, ca: 70% av dem funkar i en PAL maskin med ett modchip som stöder regionspatchning. De flesta chip fixar detta idag.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    bell talade inte om systemuppgraderingar, utan om den "patchning" av dataströmmen från DVD-läsaren som chippet gör för att lura konsolen att det är ett PAL-spel man har stoppat i.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    kom att tänka på en sak, hört att man ska kunna köra homebrew på Wiin, hur går det till? lägger man typ in grejjer på ett SD kort?

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Respekt
    18
    kom att tänka på en sak, hört att man ska kunna köra homebrew på Wiin, hur går det till? lägger man typ in grejjer på ett SD kort?
    Ja, men bara GC Homebrew.. vad jag vet så bränner man ute det på DVD
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Ja, men bara GC Homebrew.. vad jag vet så bränner man ute det på DVD
    Man kan köra SDLOAD från en DVD och sedan ladda GC homebrew från ett SD kort. Dock inte via Wii:ns SD plats utan via en s.k. Gecko Adapter som är en GC minneskort -> SD adapter.

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Någon här som kör Wiifree idag?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Jepp

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    vad har du för firmware och vad kör du för spel? =)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pgo_jim Visa Inlägg
    vad har du för firmware och vad kör du för spel? =)
    hehe konstig fråga ang spel ?
    ungefär som vad har du för bil och vad använder du för drivmedel ?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    2.45 tror jag, var ett bra tag sen jag flashade sist. Har ju inte kommit så mycke mer än LCD Display addon vilket känns helt onödig.

Spel,, hmm har testat det mesta, inget som strulat än
    Last edited by micro; 2007-10-31 at 21:46.

Liknande diskussioner

1. Hjälp - HDD Problem
    By yesbox07 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 11:40
  2. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 00:39
  3. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30
  4. hjälp
    By simme_ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:39
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner