Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Kan garantin funka om man har brickat en PSP???

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Kan garantin funka om man har brickat en PSP???

    Jag brickade min PSP för typ två månader sen och skickade in den för reparation för ca 4 veckor sen.

    Ere nån som vet vet om Nordisk Film kan på något sätt märka att PSPn inte har gått sönder på nåt vanligt sätt. (typ fabrikations fel eller nåt)

    Jag har inte hört nånting från varken ********** eller Nordisk Film.

    Mkt tacksam vid svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Sweden
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hur mycket kostar det att lagga en brickat PSP?

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Jag vet faktiskt inte

    Men gåre inte att skriva Webbh*llen?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    min polare har en psp med orginal firmware och han tappa den i marken medans den uppdeita och nu funkar den inte mer bara power lampan som lyser ett tag.
    garantin är borta sen.
    psx care kunde inte göra något.
    vart kan man laga den någonstans och vad kostar det?

    lånar tråden lite
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tappar man den i marken är det ju lite knas, annan sak om man "brickar" den, då går det på garantin

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    livstids garanti?
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    nej, de äre inte

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jacx Visa Inlägg
    Hur mycket kostar det att lagga en brickat PSP?
    Antingen kostar det lika mycket som det gör att köpa en ny PSP eller så kostar det lika mycket som det kostar att instalelra en modchipp i PSPn som möjliggör Dual Firmware Boot.

    Har man lite tur kan man "Unbricka" en PSP med dem, annars om man har otur får man köra på Modchippets bios.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    min polare har en psp med orginal firmware och han tappa den i marken medans den uppdeita och nu funkar den inte mer bara power lampan som lyser ett tag.
    garantin är borta sen.
    psx care kunde inte göra något.
    vart kan man laga den någonstans och vad kostar det?

    lånar tråden lite
    Ingen garanti annan än din Hemförsäkring täcker att du "Tappar" din PSP i marken.

    Köp en ny PSP och använd den gamla som reservdel ifall du skulle vara klantig o tappa den igen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Men antagligen får jag tillbaka PSPn från Wrbbh*llen och Nordisk Film?

    Jag har ju inte hört nånting från dom, och det var ju ca 4 1/2 vecka sen ja lämna in den.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Men antagligen får jag tillbaka PSPn från Wrbbh*llen och Nordisk Film?

    Jag har ju inte hört nånting från dom, och det var ju ca 4 1/2 vecka sen ja lämna in den.
    Häv köpet.
    Har det gått mer än 3 veckor har du ju enligt konsumentköpslagen rätt till det.
    Du är ju i stort behov av din PSP eller hur

    Speciellt om du har småbarn eller småsyskon du behöver få tyst på så det är väll av "Stor vikt" att du slipper magsår eller huvudvärken
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Rätt till det?????

    Det var ju ändå jag själv som hade sönder den när jag skulle ändra tema.

    Det står ju i garanti villkoren att man inte får utnyttja garantin om man har använt den för annat än den är till för och lite mer sånt...
    I och för sig inte om man har "brickat" den men jag antar väl att det ingår i garantivillkoren om man har haft sönder den..

    Men självklart vill jag ju ha min PSP..!

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Rätt till det?????

    Det var ju ändå jag själv som hade sönder den när jag skulle ändra tema.

    Det står ju i garanti villkoren att man inte får utnyttja garantin om man har använt den för annat än den är till för och lite mer sånt...
    I och för sig inte om man har "brickat" den men jag antar väl att det ingår i garantivillkoren om man har haft sönder den..

    Men självklart vill jag ju ha min PSP..!
    Ja vad du har sagt till Wbhalln att du gjort med din PSP kan ju påverka garantin.
    Vissa säger ju bara att pspn slutat fungera efter en misslyckad uppgradering av orginalfirmware då batteriet dog medans den uppdaterade.
    Vissa säger att batteriet dog när de skulle uppgradera via ett nytt spel de köpt då spelet krävde högre firmware.

    Men om en produkt är inne på Service fär länge "skälig tid" så har du rätt att få en ersättningsvara, i vissa fall även en låneprodukt.
    Beror lite på omständigheterna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Rätt till det?????

    Det var ju ändå jag själv som hade sönder den när jag skulle ändra tema.

    Det står ju i garanti villkoren att man inte får utnyttja garantin om man har använt den för annat än den är till för och lite mer sånt...
    I och för sig inte om man har "brickat" den men jag antar väl att det ingår i garantivillkoren om man har haft sönder den..

    Men självklart vill jag ju ha min PSP..!
    Är den semi-brickad eller helt brickad? Kommer du till recovery menyn?
    För jag mixtrade med flash0, men den blev bara semi-brickad, och då ska nog recovery menyn funka och då kan du flasha tillbaks den till 1.50 och sen upp till vilken fw du vill ha

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Jag mixade också bara med flash0, och den blev bara semi-bricked.

    Jag försökte flasha om till 1.50 men man kunde inte göra nånting.

    Då fick jag den lysande(!) idén att man kanske kunde formatera flash0 och på så vis få lite plats till filerna som fattades på flash0.
    Ja det gick bra och jag kunde lägga in alla filer som ska vara på flash0, och sedan hade jag ändå ca 150 mb kvar på flash0.

    jag valde exit recovery och sedan blev det bara svart och efter en ca 10 sekunder stängdes PSPn av...

    Jaaaa nu kom jag inte ens in i Recovery längre..... Precis va ja ville..!

    Sedan skickade jag in den för reparation.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Smile

    Jaha ja..

    Ja har fått ett mail från W*bh*llen nu som säger att min produkt finns att hämta hos dom.

    Så då funkade garantin iaf.. tror ja.. Ja e på landet nu o kommer först hem om en vecka men de verkar ju iaf mkt lovande!

    kan de va så att sony har installerat sin vanliga firmware 3.52? Den kan man väl inte nergradera ännu? Hoppas verkligen inte de. Skulle smaka riktigt surt!!
    ;:

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Jaha ja..

    Ja har fått ett mail från W*bh*llen nu som säger att min produkt finns att hämta hos dom.

    Så då funkade garantin iaf.. tror ja.. Ja e på landet nu o kommer först hem om en vecka men de verkar ju iaf mkt lovande!

    kan de va så att sony har installerat sin vanliga firmware 3.52? Den kan man väl inte nergradera ännu? Hoppas verkligen inte de. Skulle smaka riktigt surt!!
    ;:
    Skriv o berätta så fort du vet vad för FW de kört in i din PSP
    Vi väntar med spänning

    Och glöm inte citera Serviceordern, vad de konstaterat var fel o vad de gjort eller bytt ut eller uppgraderat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    ----n_n
    --)( -l_l-)
    -(- )u u(
    --\(_n_n) Jag vet inte vad jag ska svara på, så här är en mus!
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. xbox360 spel som man kan lira 4 gubba?
    By Trapz in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 11:46
  2. Kan man skaffa hårddisk till sin DVD?
    By mattiasz600 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 16:14
  3. Hur vet man vilken chipp man har?
    By Totti in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 19:37
  4. kan inte få min psp att spela filmer från minneskortet,hur gör man?
    By detrui in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 23:42
  5. Hur kan man titta på .avi filmer om man inte har en HD
    By Tremor in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-23, 19:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •