Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Spel för iXtreme 1.2 som endast fungerar med patchar, crc autofix eller insert video

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21

    Spel för iXtreme 1.2 som endast fungerar med patchar, crc autofix eller insert video

    Hjälp mig fylla listan med scen/icke scen releaser som endast fungerar med hjälp av exempelvis XDVDmulleter. Fyll i vilka fixar eller patchar som krävs, vartifrån patcharna laddades och vartifrån spelet hämtades/finns. Fyller själv på eftersom jag håller på att ladda ner en mängd spel som kanske inte är patchade. Alternativt kan denna tråden användas för icke scen releaser som redan är patchade/fixade. Fyll även i spel som inte går att fixa så försöker vi lösa det på något sätt. Kontrollera alltid att regionen stöds och att spelet verkligen är iXtreme kompatibelt med XDVDmulleter. Jag tar inget ansvar!

    Program



    Patchar



    Lista över spel som fungerar efter patch/fix

    • Crackdown.PAL.XBOX360-DNL

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Använt program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394

    • Saints row

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: Stealth patch (DMI och PFI) med filer härifrån http://ss.softmodfiles.net/index.php...rity%20Sectors och sedan en omgång av insert video.
      Använt program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394
      Anteckningar: icke scen...

    • Burnout Revenge PAL XBOX360 DNL

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394

    • Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394

    • Kameo.Elements.Of.Power.PROPER.PAL.UK.XBOX360-UKT

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: Stealth (DMI och PFI) härifrån http://www.360patches.com/PAL/ och sedan "insert video".
      Program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394
      Anteckningar: crc autofix fungerar inte

    • Condemned (Criminal Origins) [PAL] [DVD9]

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Progra XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394
      Anteckningar: Allt är blankt i högra fältet innan crc autofix men det fungerar efteråt!

    • Rockstar Table tennis (Rockstar.torrent)

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Progra XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394

    • Peter Jackson's King Kong (king_kong_XB360.torrent)

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Progra XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394


    Lista över spel som inte går att fixa/patcha

    • Xbox360_Perfect Dark_Zero_Pal_Prepatched

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix och DMI, PFI patch
      Program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394
      Anteckningar: Icke scen...

    • Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

      Tankad från: Blackcats-games
      Fix/patch: crc autofix
      Program: XDVDmulleter 9.7 beta
      Testad av: razor1394
      Anteckningar: Får alla möjliga fel med denna.


    Log

    2007-08-15 15:23 - La till Peter Jackson's King Kong.
    2007-08-15 15:00 - La till Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV och Rockstar Table tennis.
    2007-08-05 23:28 - La till shir.nl.
    2007-08-04 10:50 - La till Condemned (Criminal Origins) [PAL] [DVD9].
    2007-08-02 13:24 - Lite småedits.
    2007-08-02 12:36 - La till Kameo.Elements.Of.Power.PROPER.PAL.UK.XBOX360-UKT.
    2007-08-01 15:06 - La till Xbox360_Perfect Dark_Zero_Pal_Prepatched.
    2007-08-01 00:13 - La till Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL.
    2007-07-31 19:23 - La till "testad av"...
    2007-07-31 19:00 - La till länkar till patchar.
    2007-07-31 17:42 - Flyttar Burnout Revenge PAL XBOX360 DNL till fungerande eftersom crc autofix fungerar.
    Last edited by razor1394; 2007-08-15 at 20:50.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    uefa champions league PAL X360 Spare (piratebits) verkar inte fungera med patch heller. ladda ner patchen från 360patches men det fortsätter komma upp en helblå ruta i video partiotionen på dvd mulleter och ixtreme rutan är tom. står nånting om att videofilen är invalid eller liknande.

    Sen har vi gears of war DNL som går finfint i dvd mulleter men när man ska bränna den i clone cd står det : Fel vid öppning av Filen IMAGE.000: The system cannot find the specified file. Nåt förslag?

    vet inte om gears of war delen är lite offtopic men om den är det så ber ja om ursäkt men svara gärna

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Du razor vad för email måste man ha för att kunna komma in på blackcats?:O..ja höll på att komma in idag men den sa bara att dom inte tillät emails från den domainen..ja prova hotmail och yahoo..är det inte email alls man ska ha elelr vadÅ? va kör du på för nå?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Ett tips är att bara ha med riktiga scenreleaser här för att undvika misstag. Nån nolla kan ha packat upp en scenrelease och sen meckat med den och spritt vidare. Vad som sedan händer med filen om man inte har någon form av crc-check (.sfv eller dylikt) kan ju alla lista ut.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av ejosage Visa Inlägg
    Du razor vad för email måste man ha för att kunna komma in på blackcats?:O..ja höll på att komma in idag men den sa bara att dom inte tillät emails från den domainen..ja prova hotmail och yahoo..är det inte email alls man ska ha elelr vadÅ? va kör du på för nå?
    Gmail. Det går att registrera sig utan invite nuförtiden.

    Citat Original inlägg av ejosage Visa Inlägg
    uefa champions league PAL X360 Spare (piratebits) verkar inte fungera med patch heller. ladda ner patchen från 360patches men det fortsätter komma upp en helblå ruta i video partiotionen på dvd mulleter och ixtreme rutan är tom. står nånting om att videofilen är invalid eller liknande.

    Sen har vi gears of war DNL som går finfint i dvd mulleter men när man ska bränna den i clone cd står det : Fel vid öppning av Filen IMAGE.000: The system cannot find the specified file. Nåt förslag?

    vet inte om gears of war delen är lite offtopic men om den är det så ber ja om ursäkt men svara gärna
    Har du provat insert video?

    Ang GOW, är nog fel tråd för den releasen eftersom den fungerar utan patch/fix, men jag skulle gissa att det är nåt fel med .dvd filen. Öppna med en texteditor och titta om du ser något konstigt.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30279

    Citat Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
    Ett tips är att bara ha med riktiga scenreleaser här för att undvika misstag. Nån nolla kan ha packat upp en scenrelease och sen meckat med den och spritt vidare. Vad som sedan händer med filen om man inte har någon form av crc-check (.sfv eller dylikt) kan ju alla lista ut.
    Jo men jag har bara tillgång till Torrentleech, Blackcats och Piratebits när det gäller 360 spel. Har testat en del icke scen releaser från Blackcats och dem fungerar riktigt bra. Om jag får kan jag direktlänka till spelet på sidan. Jag litar också främst på scenreleaser...

    edit: Lägger gärna till scen releaser om någon vill hjälpa till med det för just nu har jag ingen tillgång. Har även skrivit ifall det är icke scen...
    Last edited by razor1394; 2007-08-03 at 16:25.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Du hade helt rätt med gears of war razor. de var ju DNL releasen så de var bara att fixa en ny .dvd fil. angående uefa så vet ja inte vad ja ska göra..har provat allt men det blir samma problem hela tiden. Samtidigt verkar det inte som att det är så känt och populärt så de är svårt att hitta hjälp på nätet:P..

    Och du Razor? va ska du ha för att ge mig en torrent på Test drive unlimited från blackcats?

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tänkte bara peka på att även http://shir.nl/stealth/ har patchar. Inte jämfört med sidan som är med i första posten, men har själv tankat mina patchar från denna och vet att de fungerar.

    Citat Original inlägg av ejosage Visa Inlägg
    Och du Razor? va ska du ha för att ge mig en torrent på Test drive unlimited från blackcats?
    Är du inte registrerad på Blackcats så kommer du inte kunna använda dig av en torrent därifrån då trackern kommer neka dig tillträde. Enda sättet att tanka hem grejer via blackcats är att vara medlem.

    Edit: Fixade stavfel.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Har någon testat denna: Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV ?

    Det verkar vara alla möjliga fel med den. Sen undrar jag om nån har instruktioner för någon Oblivion release. Jag har själv bränt ut UKT releasen men jag minns inte vad jag gjorde för ändringar. Skulle gissa att jag körde crc autofix men jag är inte säker.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag plockade hem en pre-patched FNR3-release från blackcats som jag inte hunnit testa än, men folk påstår att den gör det. Ska prova själv till helgen när jag har tid att sitta och spela.

    Edit: Tänkte bara tala om att den "releasen" fungerade finfint. Står inget om någon grupp bakom eller något, men har man tillgång till Blackcats Games så är det något att dra hem. Extremt roligt. Skulle bara testa och slutade med att jag satt där i 5-6 timmar. Finns inget skönare än att nita en kaxig motståndare med en riktigt saftig uppercut.
    Last edited by evr; 2007-08-18 at 20:48.

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •