Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hur du räddar din PSP från en semi-brickning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Guide: Hur du räddar din PSP från en semi-brickning

    Om du har försökt leka med flash0, flash1 så kan PSP:n bli brickad eller semi-brickad. Om du kommer åt recovery menyn (när den är brickad) så kan du göra så här:

    1. Ladda hem RECOVERY(Innehåller allt du behöver) http://rapidshare.com/files/46152858/RECOVERY.rar.html
    2. Gå till Recovery Menyn (Håll inne R när du startar PSP:n)
    3. Välj "Toggle USB"
    4. Då får du upp PSP:ns mappar på datorn. Gå in i ms0:PSP/GAME och lägg RECOVERY mappen där (uppackad)
    5. Tryck på "Toggle USB" så att du blir från kopplad från datorn. Dra ur USB kablen. Se till att du har 75% batteri(Recovery upptäcker om du har mindre än 75%)
    6.I recovery menyn så går du till "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" och då startar du recoveryn (Ta inte ur minneskortet eller laddaren och självklart stäng inte av PSP:n)
    7. När det är klart så står det att man ska starta om PSP:n manuelt, gör det.

    Sen har du ett lagat 1.50 PSP som du kan uppgradera till CFW.

    Hoppas det hjälper
    Last edited by leo93123; 2007-07-31 at 21:58.
    PSP Historik-2.00, 2.82(Köpte ett nytt spel och tänkt mig inte för -.-), 1.50 ,3.10 OE-A, 3.40 OE-A, 1.50(Fan semi-brickad psp xD), 3.40 OE-A

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hade inte vi en sån tråd *ler sött*
    Tummen upp annars
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hade inte vi en sån tråd *ler sött*
    Tummen upp annars
    Jag har inte sett någon annan
    PSP Historik-2.00, 2.82(Köpte ett nytt spel och tänkt mig inte för -.-), 1.50 ,3.10 OE-A, 3.40 OE-A, 1.50(Fan semi-brickad psp xD), 3.40 OE-A

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av leo93123 Visa Inlägg
    Jag har inte sett någon annan
    Nej det är säkert jag som är förvirrad av att sitta på så många forum som har hand om PSP frågor

    Trodde vi hade en sånhär vi med då jag tycker att jag känner igen texten till fullo
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hehe jaa det är inte lätt att hålla reda på allt xD
    Skrev denna guiden för att samma fel hände mig och andra kanske vill veta?
    PSP Historik-2.00, 2.82(Köpte ett nytt spel och tänkt mig inte för -.-), 1.50 ,3.10 OE-A, 3.40 OE-A, 1.50(Fan semi-brickad psp xD), 3.40 OE-A

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av leo93123 Visa Inlägg
    Hehe jaa det är inte lätt att hålla reda på allt xD
    Skrev denna guiden för att samma fel hände mig och andra kanske vill veta?
    *Stor tumme upp*
    Dela med sig av sina erfarenheter är ju vad vi strävar efter på detta forum
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Borde inte denna bli klistrad?
    PSP Historik-2.00, 2.82(Köpte ett nytt spel och tänkt mig inte för -.-), 1.50 ,3.10 OE-A, 3.40 OE-A, 1.50(Fan semi-brickad psp xD), 3.40 OE-A

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av leo93123 Visa Inlägg
    Borde inte denna bli klistrad?
    Lite väl mycket klistrat på förstasidan tycker jag
    kanske dags att göra kategorier *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Funkade finfint
    DarkAlex är en go gosse han som kodar bra applinaktioner *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hade du crashat flash1? Så du testade detta då?
    PSP Historik-2.00, 2.82(Köpte ett nytt spel och tänkt mig inte för -.-), 1.50 ,3.10 OE-A, 3.40 OE-A, 1.50(Fan semi-brickad psp xD), 3.40 OE-A

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av leo93123 Visa Inlägg
    Hade du crashat flash1? Så du testade detta då?
    Ja jag råkade klanta mig när jag skulle extrahera lite .prx filer för att få igång min GPS modul med min 3.52 M33-2 enhet.
    Det finns ju inte direkt utrymme för att avbryta om man råkar få ned markören i Recoverymenyn

    Jag saknade en "Är du riktigt säker på att du vill resetta inställningar o Flash 1?" varning och det jag absolut saknar är en "Tydligare meny"!!!!
    Typ en som Highlightar hela vägen ut och inte är så jädrans svart i bakgrunden o grå textmässigt o röd vid markering

    Jag är mer en såndär (Svart bakgrund - Mörkgrön text och hela fältet RÖTT med Svart text när man markerar *Norton/Total commander freak )
    Men jag skulle nöja mig med lite "Är du riktigt säker!" "Sista chansen!!!" varningar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  2. Hur lägger jag in en AVI-fil i min PSP.
    By Harenn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 16:54
  3. Kan man byta dvdläsare från Samsung till Hitachi?
    By xboxbagarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:22
  4. Hur får man till internet på psp?
    By zedlebak in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 15:20
  5. Hur tar jag bort spel från Xboxens HD???
    By drifter7508 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •