Tja , ville bara säga att jag precis chippat en Wii med avklippta ben på Db2 chippet :-)
Alla nyare Wii har det just nu.
Tja , ville bara säga att jag precis chippat en Wii med avklippta ben på Db2 chippet :-)
Alla nyare Wii har det just nu.
Hehe, har du haft semester i 8 veckor eller :-)
Vi gjorde c:a 15st...igår...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Nästan faktiskt, tackar som frågar.
Det är inte direkt rusning efter Wii nuförtiden... PS2 går betydligt bättre
tur man har ett annat kneg
/gem
Fixa en Wii åt en polare i förrgår. Var inge vidare de där med avklippta ben. Jag jobbar med sånt här och har faktiskt gjort likanande fixar på lite prototyper vi har byggt. De känns nästan som att chippa Wii har flyttat från skrivborden till spe******ter.
Jag satt under mikroskåp o med rikiga lödstationer med små spetsar och 0.10mm koppar trådar o byggde om denna Wii jag skulle inte vilja prova detta hemma med lödkolv och morakniv hehe.
Men iaf jag är inte avundsjuk på er som jobbar med detta, de va för mycket pill
Hm vet man vilka Wii som har dessa ben avklippta? Genom att kolla nummer o så? Har precis beställt ett wiikey nu och tänkte inte på det där. Vore ju bra om man vet innan man plockar isär wii:n. Så man inte måste plocka ihop den igen för o kunna använda den medans man väntar på o skaffa extrasakerna som behövs.
LEH 123.... och högre serienummer = klippta ben
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Går att söka på vad man har för något chip i maskinen: http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php
There is a 28% chance that your drive chip is a GC2-D2B
and a 72% chance that it is a GC2-DMS.
Your Drive Pins are most likely not cut.
Det stämmer med pinnarna. De är inte klippta.
Jag har dock ingen aning om chippet. Bör kanske ha kollat det när jag öppnade enheten. PSXCARE har "fixat" till min konsoll. Antar att ni inte kan veta vad det är jag har heller?
Köpte mitt Wii i februari har jag för mig.
Last edited by N!klas; 2007-08-06 at 23:29.
yo :-)
Otroligt att ni hat gjort 15st D2B med avklippta ben på en dag ? Det måste vara hela månadsförbrukningen..... Tyvärr så röjde jag lite av mitt jobb db2 .... skrev fel... kan lika mycket oracle, = bra business.
D2B ersätts med D2C som INTE har dessa ben så dagarna är räknade.
Min Tyska kompis tycker att 1mm lödning är busenkelt, men jag håller med Magnuso att det är pillrit... vilket är bra, då sållas buset bort kanska fort, precis som det sker nu på Xbox 360 med 0079FK... goooooood
Keep going Hansi, hoppas ni överlever hösten, snaran dras åt men jag gillar er låt lödslavarna slita ....
Mvh
Snubben i Bålsta, PS2 proffset.. nu 350+
15st räcker väl 1-3 dagar ungefär...
D2C låter ju inge vidare, tur man har ett D2B då
Bookmarks