Mitt ps2, vilket har ett par år på nacken, har sedan flera år läst mina backup-skivor sisådär (mkt disc read errors bl.a.) men efter det att jag läst en guide som berättade om hur man skruvade upp chassit och rengjorde lasern gjorde jag detta. Visade sig vara en smutsig laser som var problemet. Skillnaden va sjuk - innan kunde jag vara tvungen att boota en skiva ca 10 ggr innan jag kunde spela spelet, men nu var den 100% och assnabb på att slänga in mig i spelet - bara ett problem, spelen laggade lite stundtals. DE flesta skulle nog skita i detta m,ed tanke på hur bra ddet för övrigt fungerade, men jag insisterade på att få detta fixat, så jag meckade återigen upp chassit för att denna gång reglera dvd-läsarens vinkel. Nu kommer vi till det sjukt paradoxala med allt. Vad jag först gjorde var att markera utgångsvinkeln med en tushpenna - sedan prova mig fram. Vad jag då märkte vara att den inte längre läste in skivorna lika lätt. Faktiskt - mkt svårare än vad den hade ifrån början, innan reningen av lasern. Så jag gick tillbaka till samma vinkel som jag markerat på dvd-läsar-justeringen, men utan resultat. Jag har förbannat mig själv över min perfektionism, som inte kunde tänka sig att nöja sig med ett hack då o då, men m9in fråga är - vad finns det att göra för att jag återigen skall kunna läsa in mina skivor lika effektivt som innan?
om någon har något tips som de vet fungerat för dem, vore jag evigt tacksam
btw, någon som vet varför spelen började smått att "lagga" då lasern var renare, då de inte gjorde det innan jag rengjorde den?
jolo
Bookmarks