Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Tips och råd?!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    18

    Tips och råd?!

    Tjena..


    Jag funderar starkt på att chippa mitt Wii, men grejen är den att jag vet inte ett jota om nånting om vilka chipp som är bra och vilka som inte är det..

    jag vill ju kunna spela nerladdade spel, det är ju huvudgrejen. Jag vill också slippa så mycket krångel som möjligt, (är inget vidare teknisk) och sen vill man ju inte att chippet ska lossna eller sluta fungera efter ett tag....

    Så har ni några råd vad man ska köpa och så?

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Jag kan bara rekommendera wiikey, har aldrig vart med om nå problem med det.
    Mitt wii har rasat i golvet från 1 meter två ggr och funka än, så både vi och chipet funka nice.
    Sen är de ju en bonus att de är ett billigt chip.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    Tjena..


    Jag funderar starkt på att chippa mitt Wii, men grejen är den att jag vet inte ett jota om nånting om vilka chipp som är bra och vilka som inte är det..

    jag vill ju kunna spela nerladdade spel, det är ju huvudgrejen. Jag vill också slippa så mycket krångel som möjligt, (är inget vidare teknisk) och sen vill man ju inte att chippet ska lossna eller sluta fungera efter ett tag....

    Så har ni några råd vad man ska köpa och så?

    Tack!
    Vill du ha ett väl beprövat chip som fungerar med Wii och gamecube spel så välj Wiinja Deluxe.

    Om du däremot vill komma billigt undan med den enda nackdelen att en handfull gamecube spel krånglar (de med audio streaming) så välj ett yaosm chip. Man skulle kunna likna yaosm med ett finslipat WiiFree, det gör allt som WiiFree gör men lite med lite mer försiktighet och lite mer optimerat.

    Och angående den handfull gamecube spel som har audio streaming så fungerar de flesta om man patchar iso:n innan man bränner den så det är inget stort problem.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:24
  2. Behöver få hjälp ang. Hårddisk och Superdisc
    By KiiM in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 11:21
  3. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •