Finns det ett chipset som heter D2C också? Har detta tillkommit efter D2B (avklippta ben).
Hörde rykten om att det inte kommer att gå att chippa i dagsläget. Någon som kan sprida lite ljus över dem olika typerna?
Finns det ett chipset som heter D2C också? Har detta tillkommit efter D2B (avklippta ben).
Hörde rykten om att det inte kommer att gå att chippa i dagsläget. Någon som kan sprida lite ljus över dem olika typerna?
Dessa varianter finns:
DMS
D2A
D2B
D2B med klippta ben
D2C
Alla utom D2C går bra att chippa, de med klippta ben är naturligtvis lite svårare med det går.
Enligt de uppgifter jag har fått så har D2C benen intakta men det går inte att kommunciera med chippet via dem längre. I dagsläget finns ingen känd metod att hacka chippet.
Sen finns det minst två varianter av kretskortet. En variant saknar en lödpunkt som vad jag vet enbart WiiKey använder vilket innebär att man i dessa fall får löda en kabel direkt på chippet.
Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/
Har någon sett till dessa D2C i sverige ännu? Verkar inte gå att avgöra på serienummer för jag läste att några hade sett dem på serienummer under mitt Wii och jag har ett D2B i min.
Bookmarks