Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Köp av 360 NME 1.2/XTREME

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Köp av 360 NME 1.2/XTREME

    Hej!

    Är ny här på forumet och har funderat på att skaffa mig en 360 konsoll.
    Det jag nu undrar lite över är om jag bör köpa Xbox 360 Premium NME 1.2/Xbox 360 Premium XTREME och är det värt att lägga ut 500:- för att få en samsung läsare och vilka är dom större fördelarna med samsung framför tex hitachi?

    Sedan undrar jag lite över om det finns nå bra fullface skrivbara DL skivor som är lämpliga för 360 till bra pris att köpa nånstans? Har hittat av märket "PREMIUM" 449:- för 25st, med det verkar lite väl billigt för att vara nån större kvalite, nån som har nån erfarenhet av dessa?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag förespråkar flashning (d.v.s. Xtreme) framför chip. Det är enklare att uppgradera (eller ta bort om du måste skicka in den på reparation).
    500:- extra för samsungläsare är inget måste, men jag föredrar Samsung. Oftast kommer nya firmware först till den, samt att den är tystare än Hitachin. Dessutom upplever jag att den är mindre känslig för skivor av sämre kvalitet än Hitachin.

    På skivfronten är det tveklöst Verbatim du ska satsa på. Då slipper du massa strul och felbränningar som beror på skivan. Verbatim är bäst.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Jag förespråkar flashning (d.v.s. Xtreme) framför chip. Det är enklare att uppgradera (eller ta bort om du måste skicka in den på reparation).
    500:- extra för samsungläsare är inget måste, men jag föredrar Samsung. Oftast kommer nya firmware först till den, samt att den är tystare än Hitachin. Dessutom upplever jag att den är mindre känslig för skivor av sämre kvalitet än Hitachin.

    På skivfronten är det tveklöst Verbatim du ska satsa på. Då slipper du massa strul och felbränningar som beror på skivan. Verbatim är bäst.
    Okej tack för tippset!

    Har verbatim fullface printable DL skivor? är juh inget måste men vill gärna ha det

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    fullface vet jag inte om de är (köper aldrig printable själv).... men det finns skivor som heter "DVD+R 8,5 GB Verbatim Double Layer Printable"
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Infiniti har annars en sort skivor som heter 360, som är printable och funkar klockrent, har bränt ut närmare 15 skivor, ingen har krånglat.
    Billigare än Verbatimskivorna är dom också....

Liknande diskussioner

  1. bränna till nme chippad xbox 360
    By volador in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 18:21
  2. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  3. NME 360 v 1.2 VS Xreme firmware
    By dezuria in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 00:14
  4. Hjälp med köp av 360.
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 16:32
  5. NME 360 v1.1 & Samsung läsare
    By jonaz82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •