Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Biltullar..i PSXCARE forumet...VARFÖR??

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Biltullar..i PSXCARE forumet...VARFÖR??

    Vi påverkas självklart av stockholms biltullar.

    Våra kunder som åker bil till oss måste betala biltullar på vardagarna. Vår försäljning påverkas. Och vi får troligen planera om våra arbetstider så att vi kan ha öppet både lördag och söndag.

    När jag måste ut och jaga spelkonsoller på stormarknaderna av olika anledningar så måste jag passera tullstationerna.

    Använd denna del av forumet för att säga din mening, ställa frågor och tipsa om hur du vill att vi på psxcare skall hjälpa våra kunder så att dom inte avstår från att besöka oss av en sådan enkel anledning att man är osäker på hur tullen skall betalas osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det bästa är ju att försöka ordna inlämingsställen utanför tullarna...men det är väl inte det lättaste kanske.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det bästa som hänt Sthlm på länge!
    Trafiken har minskat till fördel för oss som endå kör bil.

    Sen kan kanske min positiva inställning ha att göra med att företaget endå betalar avgifterna...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Hur mycket kan egentligen försäljningen ha minskat pga av detta? Märkbart?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Hur mycket kan egentligen försäljningen ha minskat pga av detta? Märkbart?
    Jag undviker att åka in o köpa saker om jag absolut inte måste!
    Idag blev jag förvisso sponsrad av Hansi med en GPS modul till mitt lilla projekt med MapThis på PSP så det kändes helt klart värt de 40-60 kronorna jag drog på mig.

    Men det är nog den enda moroten med som kan få mig att må bra då jag åker igenom dem "Vinstsyfte"

    Men diverse Datoraffärer innanför tullarna som jag frekvent besökte i firmarelaterade köp samt privata går ju miste om den vinst jag orsakade, nu lägger vi hellre pengarna på att köpa saker från lite dyrare affärer utanför tullarna. Det är rätt trist!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag undviker att åka in o köpa saker om jag absolut inte måste!
    Idag blev jag förvisso sponsrad av Hansi med en GPS modul till mitt lilla projekt med MapThis på PSP så det kändes helt klart värt de 40-60 kronorna jag drog på mig.

    Men det är nog den enda moroten med som kan få mig att må bra då jag åker igenom dem "Vinstsyfte"

    Men diverse Datoraffärer innanför tullarna som jag frekvent besökte i firmarelaterade köp samt privata går ju miste om den vinst jag orsakade, nu lägger vi hellre pengarna på att köpa saker från lite dyrare affärer utanför tullarna. Det är rätt trist!
    Samma här. Tur att det finns en stor datorbutik eller vad man ska säga utanför tullarna.
    Butik på Sveavägen bl.a. Dit åker man ju knappast nu.
    Till PSXCARE skulle jag ta bilen.
    Last edited by N!klas; 2007-08-30 at 17:24.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag undviker att åka in o köpa saker om jag absolut inte måste!
    Idag blev jag förvisso sponsrad av Hansi med en GPS modul till mitt lilla projekt med MapThis på PSP så det kändes helt klart värt de 40-60 kronorna jag drog på mig.

    Men det är nog den enda moroten med som kan få mig att må bra då jag åker igenom dem "Vinstsyfte"

    Men diverse Datoraffärer innanför tullarna som jag frekvent besökte i firmarelaterade köp samt privata går ju miste om den vinst jag orsakade, nu lägger vi hellre pengarna på att köpa saker från lite dyrare affärer utanför tullarna. Det är rätt trist!
    Nu är det kanske så att varken PSXCARE eller andra dator affärer enbart livnär sig på försäljning över disk utan även har en webb shop, visst det kostar pengar att skicka paket men det gjorde det även innan tullarna för dom som inte bor nära, så den delen har bör ju inte ha minskat.
    Skulle va intressant att se hur mycket handeln innanför trafik tullarna minskat procentuellt mot förut.

    Personligen tycker jag tullarna är bra, bil är oftast något man väljer att ha inte något man måste ha. Blir det för dyrt att använda den sälj den eller ställ den på parkeringsplatsen.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Nu är det kanske så att varken PSXCARE eller andra dator affärer enbart livnär sig på försäljning över disk utan även har en webb shop, visst det kostar pengar att skicka paket men det gjorde det även innan tullarna för dom som inte bor nära, så den delen har bör ju inte ha minskat.
    Skulle va intressant att se hur mycket handeln innanför trafik tullarna minskat procentuellt mot förut.

    Personligen tycker jag tullarna är bra, bil är oftast något man väljer att ha inte något man måste ha. Blir det för dyrt att använda den sälj den eller ställ den på parkeringsplatsen.
    Sen finns det folk som jag.
    Jag bor på landet. Jag måste flytta för att kunna ställa bilen.
    Här går inga bussar men men.. jag har helt enkelt slutat att handla i stan och jag har inget behov av att köra in genom tullarna längre. Allt finns som tur är på denna sidan av stan. Det är butikerna där jag inte väljer att handla som förlorar en kund. Det är många fler än jag som bor lantligt till och som faktiskt MÅSTE ha bil.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Sen finns det folk som jag.
    Jag bor på landet. Jag måste flytta för att kunna ställa bilen.
    Här går inga bussar men men.. jag har helt enkelt slutat att handla i stan och jag har inget behov av att köra in genom tullarna längre. Allt finns som tur är på denna sidan av stan. Det är butikerna där jag inte väljer att handla som förlorar en kund. Det är många fler än jag som bor lantligt till och som faktiskt MÅSTE ha bil.
    Det var därför jag skrev oftast, bor själv dryga 12 mil från "stan" (buss finns, men det tar 2 timmar längre att åka kollektivt än bil),jag har både bil o MC (visst MC betalar inte tull skatten....ännu), men jag klagar ändå inte på tullarna, åker igenom dom dagligen (samt betalar för det). För mig har dom gjort skillnad i trafikmängden o det är jag glad för.

    Men nu var det inte det saken gällde, skulle jag bo närmre fast utanför tullarna skulle jag ändå inte dra mig för att åka in o handla. Så våldsamt dyrt är det inte att åka genom tullarna, folk är bara rädda för förändring, "varför ska jag betala för nåt som varit gratis förr" mentaliteten. Folk betalar för att bada i basäng istället för att bada utomhus. Det är bara en vanesak.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är fortfarande principen, jag bor på södra sidan stan o har väldigt nära till PSXCare o jag åker hellre dit o pratar lite strunt o köper saker över disk än att vänta på ett paket Posten misshandlat!
    *Ja tro mig jag vet hur illa de kan hantera paketen då jag jobbat med försäljning så pass länge o jag har sett ett o annat.*

    Jag simmar inte i simhallar då jag nästan varje gång börjar blöda näsblod som en liten stucken gris pg.av kloret Lite minusgrader i sjöar skrämmer inte en kille med dykvana *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag simmar inte i simhallar då jag nästan varje gång börjar blöda näsblod som en liten stucken gris pg.av kloret Lite minusgrader i sjöar skrämmer inte en kille med dykvana *skratt*
    Jobbigt läge

    Hursomhelst, tycker också att det känns lite fel att ett forum för moddning/ diskutuioner kring datorer / tv-spel har en egen avdelning för "biltullar" ser inte riktigt vad det har med forumet/PSXCARE att göra.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Jobbigt läge

    Hursomhelst, tycker också att det känns lite fel att ett forum för moddning/ diskutuioner kring datorer / tv-spel har en egen avdelning för "biltullar" ser inte riktigt vad det har med forumet/PSXCARE att göra.
    Modda en regskylt så man slipper betala men fortf kan köra "Lagligt"
    Ja du hör ju hur det låter *skratt* helt i stil med PSXCare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Modda en regskylt så man slipper betala men fortf kan köra "Lagligt"
    Ja du hör ju hur det låter *skratt* helt i stil med PSXCare
    Så PSXCARE skall slå sig in på en nya marknad då kanske? Sälja moddningar till regskyltar. I så är det inget konstigt med dessa trådar.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Så PSXCARE skall slå sig in på en nya marknad då kanske? Sälja moddningar till regskyltar. I så är det inget konstigt med dessa trådar.
    Vem vet
    En Regskyltsnyrra á la Bond style hade inte varit helt fel eller en Regskylt vippa som fäller fram regskylten innan TullPassage
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  2. thnx till psxcare
    By Tao in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 16:56
  3. varför nergradera?
    By MetAphoR__ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:02
  4. varför går ej gears of war att ta ner?
    By stinger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 16:20
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •