Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Betalning av tullarna - helt klart bättre nu än när det började...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Betalning av tullarna - helt klart bättre nu än när det började...

    Under första försöksperioden var det riktigt jobbigt att hålla reda på sina betalningar. Iallafall för mig som vägrade och fortfarande vägrar använda autogiro.


    5 dagar (inte ARBETSdagar) hade man på sig, vilket i praktiken kunde vara 1-2 arbetsdagar om det var precis före en långhelg. Jag passerar inte någon 7/11 / Pressbyrån vid mina vanliga resvägar så det blev ju till att antingen åka omvägar förbi en pressbyrå eller sitta och göra småbetalningar via internetbanken.

    Nu har man väl 14 dagar på sig, och när jag provade betala idag så gick det smidigt att använda kreditkort via https://betala.trangselskatt.vv.se/

    Även inloggningen har blivit smidigare, man slipper hitta/komma ihåg koden från registreringsbeviset om man har ett elektroniskt id från t.ex. nordea.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja hur svårt kan det vara att sätta upp en betalningsrutin på alla bensinmackar man kan tänkas åka förbi i närheten eller utanför stan.

    7/11 eller Pressbyråer är det ju inte alltid man svänger förbi, jag glömde dem idag t.ex men tanka det hann jag med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Observera att 7/11 och pressbyrån ägs av samma moderbolag "Reitan" eller vad dom heter...och dom har fått mycket kritik för sina "slavavtal" dom skriver med de företagare som skall driva en butik.

    Hur som helst är det dåligt att det i praktiken bara är ETT företag som har monopol på att ta betalt över disk för trängselskatterna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Observera att 7/11 och pressbyrån ägs av samma moderbolag "Reitan" eller vad dom heter...och dom har fått mycket kritik för sina "slavavtal" dom skriver med de företagare som skall driva en butik.

    Hur som helst är det dåligt att det i praktiken bara är ETT företag som har monopol på att ta betalt över disk för trängselskatterna.
    I stort sett är 7/11 ett Pyramidföretag efter man sett alla rapporter från Insider och Dokument granskning. Må de brinna i skärselden *skratt*

    Nej ut till alla bensinmackar med betallösningar, för är man påväg bort från stan så kanske man inte passerar en 7/11 eller Pressbyrå sådär hipp som happ.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tur man bor i Norrland och slipper allt sånt där elände ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 15:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:20
  3. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 21:06
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •