Jag vet inte varför, men det är någonting som gör att jag inte kan passera de där biltullarna utan att det känns lite surt om dom lyckas dra sin 10:a eller 20:a.
Om man däremot vet att man gjort sig osynlig så kan man skratta lite inombords.
Lura automatiska prylar har alltid roat mig. Det började (preskriberat nu!) redan när jag på 80-talet sprang omkring med modifierade elektrostatiska tändare och plågade diverse fotoautomater och tvspel som accepterade en elektrostatisk chock lika gärna som ett par femkronor för att gå igång.
Under första försöksperioden så sprayade jag "snöspray" (sånt man kan köpa i alla butiker runt jul...) på nummerplåten på vintern och använde klisterolja (sånt man smörjer motorcykelkedjan med) på våren. Klisteroljan drog snabbt åt sig skit som gjorde nummerplåten omöjligt att avläsa.
Jag provade även tullkepsar, vilket fungerade bra förutom att jag åkte på en liten bot på några hundralappar.
Tyvärr har böterna för att mixtra med nummerplåtarna gått upp till 1500:- nu, vilket kan bli liiiite dyrt i längden.
Så nu skall vi börja testa en ny lösning, prototyperna blev tillverkade av ett par av mina tekniker idag, så skall jag prova dom nästa vecka.
Bookmarks