Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 46 av 46

Diskussion: Mina erfaranheter av att planka biltullarna :-)

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nbottning Visa Inlägg

    Är ni rädda för att det ni pysslar med är olagligt, eller är det veckans internetscam man pysslar med?

    Sidan har massor med detaljer som tyder på att det är en BLUFF, lite tips följer:


    1: Ingen namngiven kontaktperson
    2: Inget riktigt företagsnamn
    3: Inget organisationsnummer
    4: Inget telefonnummer
    5: Ingen riktig adress, bara en BOX
    6: Bara förskottsbetalning via PAYPAL


    Men finns produkten så ställer jag gärna upp och testar/ger en recension. Till skillnad från tidigare liknande produkter som visats som fäller ner hela skylten så verkar denna produkt dra ner som en gardin över nummerplåten.

    Med tanke på hur mycket skit som kommer samlas i mekaniken så är min spontana reaktion att den skulle börja kärva efter ett par dagar om kan kör på vintervägar och grusvägar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mer information om smartplate.se, kollade registrator på nic.se, verkar vara "NOBIMEX" samma som ligger bakom www.minis.se och www.minidelar.se, även dessa hemsidor utan vettig kontaktinformation.


    miniDELAR.se
    Kolartorpsvägen
    141-75 Kungens Kurva

    Email: info@minidelar.se (Vi svarar inom 24h)
    MSN: minidelar@hotmail.com

    "OBS! Ingen butikförsäljning på ovannämnda adress"




    Från allabolag.se

    http://www.allabolag.se/821228NNJB

    NOBIMEX
    Org.nummer: 821228-XXXX Bolagsform: Enskild firma



    Innehavare: (Se länken ovan för den informationen)
    Registreringsår: 2005

    F-Skatt: Registrerad läs mer


    Telefon: (Se länken ovan till allabolag.se)

    ADRESS
    Visirv. (se allabolag.se för adress)
    141 70 Segeltorp
    Stockholms län




    Jag kan inte hitta några direkt negativa omdömen om ovanstående företag, så jag bedömer att det troligen inte är någon "ta pengarna utan att skicka saker" hemsida, men inte heller något företag jag skulle förvänta mig kunna kontakta enkelt om jag har problem med produkter jag köpt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är ni rädda för att det ni pysslar med är olagligt, eller är det veckans internetscam man pysslar med?

    Sidan har masso...
    Undertecknad postade en länk, har inget med firman i fråga att göra.

    //Per Engman, Luleå.
    Last edited by Nbottning; 2008-12-30 at 01:24.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nbottning Visa Inlägg
    Undertecknad postade en länk, har inget med firman i fråga att göra.

    //Per Engman, Luleå.
    Cool, annars brukar det vara ett solklart tecken på egenreklam när någon registrerar sig i forumet och som 1:a och enda post skriver en länk till en hemsida :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    saxat från deras hemsida under "frågor och svar"

    Funkar smartplate i högre hastigheter?
    Ja smartplate funkar upp till 300km/h.

    haha...när och var testade man det?

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    JAg skulle hellre se ett Vitt jalusi istället för ett Svart, Regplåtar är ju Vita eller Gråbruna när de är skitiga o då syns det inte lika tydligt att de åker ned

    + Hur fungerar dem när det kommer massa skit i mekaniken som Vägdamm o modd o grus ? Högtryckstvätt? Tvätthall med roterande borst? Kyla ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Cool, annars brukar det vara ett solklart tecken på egenreklam när någon registrerar sig i forumet och som 1:a och enda post skriver en länk till en hemsida :-)
    Jo det förstår jag. Det råkade bara samanfalla att jag var in på detta forum samma dag som jag fick den länken i min mail.
    Vägtullar är inget större bekymmer i Norrbotten :-)

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Nbottning Visa Inlägg
    Jo det förstår jag. Det råkade bara samanfalla att jag var in på detta forum samma dag som jag fick den länken i min mail.
    Vägtullar är inget större bekymmer i Norrbotten :-)
    Nej för där har varje kotte en stutsare o lägger gärna 2.50 kr per kula på att sjkuta prick som lördagsnöje

    Här i Storstan får man köpa Batteridrivna vinkelslipar o åka ut ett gäng o välta skiten av broarna

    Mycket musigare med *BOOM* - Tullshot! "Istället för Headshot"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Kan inte låta bli att kommentera. En vän till mig har handlat från sidan, han fick vad han beställde inga problem inte. Finns inga anmälningar mot företaget i heller. Och meningen "Sidan har massor med detaljer som tyder på att det är en BLUFF, lite tips följer:". Mina tips om Psxcare är genom 12 vänner som har blivit riktigt illa behandlade av Psxcare.

    1. Skickar ni e-post till dom med en förfrågan om att köpa något då svarar dom fort. Men så länge det blir komplicerat i form av när affären inte gynnar Psxcare då väntar man veckor. Sen skickar man påminelser som man blir utskälld för

    2. Gå för fan inte ner i butiken för där jobbar bara omogna fjortisar som är riktigt otroliga!

    3. Förvänta inte er att några orginal tillbehör kommer skickas med med er produkt!
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Isman Visa Inlägg
    Kan inte låta bli att kommentera. En vän till mig har handlat från sidan, han fick vad han beställde inga problem inte. Finns inga anmälningar mot företaget i heller. Och meningen "Sidan har massor med detaljer som tyder på att det är en BLUFF, lite tips följer:". Mina tips om Psxcare är genom 12 vänner som har blivit riktigt illa behandlade av Psxcare.

    1. Skickar ni e-post till dom med en förfrågan om att köpa något då svarar dom fort. Men så länge det blir komplicerat i form av när affären inte gynnar Psxcare då väntar man veckor. Sen skickar man påminelser som man blir utskälld för

    2. Gå för fan inte ner i butiken för där jobbar bara omogna fjortisar som är riktigt otroliga!

    3. Förvänta inte er att några orginal tillbehör kommer skickas med med er produkt!
    Var du tvungen att bumpa en 4 månader gammal tråd för att spamma diverse offtopic struntprat... Har du något konkret att komma med?

    1. Om frågan går att svara på fort så svarar vi fort. Har någon fått ett oartigt email så vill jag gärna veta det...tidigare var det jag som svarade på 100% av alla email men det orkar jag tyvärr inte med längre (får "musarm") så nu får flera hjälpas åt.

    2. Jag är 39 och ingen av mina fast anställda är under 20-25 nånting. Extrajobbare under högsäsong/praktikanter kan givetvis vara yngre/omogna men dom skall väl också få en chans att komma in på ett jobb?

    3. Ingenting tas bort/byts ut från kartongerna. Undantag är om vi köpt in "bundle paket" t.ex. xbox 360 med något spel eller playstation 2 med t.ex. mikrofoner eller buzz kontrollers och levererar till kund som beställt "vanliga" paket. Då plockar vi bort "bundlen" och säljer separat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För att återgå till ämnet ni alla som premenurerar på tråden o inte fyller den med massa dynga om att man har vänner som blivit illa bemötta "Har man så många vänner som alla blivit illa bemötta är det ju något generalknas eller så far man med osanning om att man ens har vänner...".

    Vi har tidigare fått in en produkt som likt en rullgardin täcfker för nummerplåtarna så de inte kan fotas eller registreras av fartkameror/vägtullar.
    Mer info hittar ni i vår Webshop här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1099&xSec=76

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    21
    Det finns en smitväg för de som kommer från E18 mot stan, där kamerorna sitter (vid ålkistan) så kan man undvika kamerorna om man kör på vägrenen till höger så långt ut som möjligt.
    Last edited by willmans; 2010-10-08 at 15:35.
    ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

  14. #44
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Troberg Visa Inlägg
    Varför lura biltullssystemet när man kan avskaffa det? Jag föreslår följande:

    De som är emot det sätter något kännetecken på sin bil, låt säga en logga med en överkryssad peng. När man är ute och kör och ser en annan bil med kännetecknet på så kör man upp bredvid den, signalerar och sedan håller båda hastighetsgränsen exakt medan man kör i bredd. Kommer fler så hänger de på.

    Vad händer? Stockholms vägnät är inte dimensionerat för att folk ska hålla hastigheten. Det räcker att några gör det här på E4-an så blir det trafikkaos, man behöver bara vara fyra eller fem bilar för att blockera den.

    Vad kan polisen göra? Inte mycket, de kan inte gärna bötfälla dig för att du håller hastighetsgränsen, och de kan inte hävda att du blockerar trafiken när man ändå inte får köra fortare.

    Om tillräckligt många gör det här, speciellt om man tex jobbar på samma arbetsplats och kör samma sträckor så att man kan samordna det, så kommer trafiken att gå på knä, och förr eller senare kommer protesten att ge resultat.

    Vad som behövs är en logga, en website och någon som talar om det för kvällspressen.
    Det är olagligt att stoppa upp hastigheten även om du kör lagligt.

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vad hette den där sprayen? som gjorde så att kamrorna inte kunde läsa.. men ögat kunde det :P

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av knatte Visa Inlägg
    Vad hette den där sprayen? som gjorde så att kamrorna inte kunde läsa.. men ögat kunde det :P
    Jag skulle gärna också veta det, eller om nån har ett annat bra tips.
    Last edited by lina; 2013-07-23 at 17:59.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Brickat DS lite med G6 & Passcard 3
    By Bam-Bam in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 16:03
  2. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 90
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 01:31
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 17:30
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •