Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 36 av 36

Diskussion: Grafikproblem!

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Bah... Nu har mitt WII börjat knasa med grafiken också. Hur har det gått för er andra i samma sits med chippade WII. Jag är ytterst pedantisk då det gäller dessa saker så jag kan inte slå på mitt WII utan att drabbas av hysterianfall.

    Äckligt!!, i västa fall får jag väl slå en slägga genom fanskapet och köpa en ny jag har i alla fall tjänat in spelen med mitt chip!!!

  2. #32
    Jag har också fått det här jävla grafikproblemet. Finns det något att göra åt detta? Kommer det bara bli värre och värre?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Finns inget att göra åt det.... Förutom att lämna iin det till Nintendo så dom lagar det, men det kostar....

    Annars går det inte att göra något för att få bort det...

    Hindra att mer uppkommer brukar vara att stänga av Wiit helt (INTE Standby) för att bryta strömmen på moderkortet helt... Vid WiiConnect24 så är det fortfarande ström i Wiit när du "stänger av" vilket i vissa fall överhettar Wiits grafikprocessor... Och det verkar som du har drabbats av det...

    Stativ med fläkt som går hela tiden kan ju även vara en fördel om du vill ha WiiConnect24 aktiverat. Om det är bra är en annan historia...

    Bjerlk

    Bjerlk

  4. #34
    Jag har haft Wiiconnect igång så det är säkerligen det som hänt.
    Vad kostar det att fixa, och går det skicka in till Nintendo då man har chip i lådan?

    Kommer det bli värre och värre? Jag såg filmen på RE4, och så hemskt se det inte ut, det är svarta lodräta linjer som man ser (inte riktigt jämt, beroende på bild), och vid vissa tillfällen ser det ut som gröna pixlar. Extremt irriterande iaf.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  5. #35
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Förlåt för att jag glömde att skriva en update i den här tråden!

    Till alla med problemet så finns det hopp. Jag vet inte om jag bara hade mycket tur, men jag plockade ur chippet och skickade in mitt wii till Nintendo som inom några dagar skickade mig en ny maskin. Så enkelt var det. Då har jag iofs tur att min kompis chippar så att ha kunde plocka i/ur utan extra kostnad, men för mig löste sig alltså allt gratis.

    Dessutom ger jag tummen upp till Nintendo för att hantera ärendet så snabbt.

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kan även köpa ett nytt wii och flytta den chippade dvdläsaren till den nya (eller swappa moderkortet) och sedan sälja delarna som blir över så blir det inte så himla dyrt i slutändan.... ny wii c:a 2400, sälja handkontrollerna kan man säkert göra för c:a 5-600:- så är man nere i c:a 1900:-, blir man av med nätdelen så är man man nere i c:a 1700:-, dvdläsaren kan man säkert få en 500-hundring för till någon som chippat sönder sin...vips så har man "lagat" sin wii för c:a 1000:- och skaffat sig en massa nya brevvänner på ******* :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. zelda 64 grafikproblem
    By baldrik in forum Emulatorer
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 19:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •