Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Några frågor om 360

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Question Några frågor om 360

    Tänkte köpa mig en 360 (med iXtreme) nu snart ifrån er på psxcare, men vill gärna veta lite saker nu innan jag köper mig en.

    - Hur kommer det sig att ni höjt priset på iXtreme premium paketet ??
    ( var ju innan nere i 3900:- eller vare nu va)

    - Är det många som uppdaterar sin firmware själva? Om jag exempelvis köper mig en 360 med samsungläsare med iXtreme 1.2 och det sedan kommer en nyare version av iXtreme, är det då svårt att uppdatera firmwaren själv?

    - Kan man stealthpatcha gamla releaser ifrån diverse grupper etc ? (Dvs innan iXtreme var aktuellt) eller måste man ladda ner nya versioner av backupspel?

    - Om jag beställer en 360 med samsungläsare ifrån er, brukar det då ta lång tid innan ni fått in en 360 med samsungläsare?

    - Den dvd-brännare jag har i min dator just nu är en "NEC DVD RW ND-3500AG". Klarar den av att bränna dual-layer skivor som krävs till 360n ?

    - Om man bara spelar offline, cachar xboxen data om att man kört backuper och skickar iväg infon om man sedan kopplar upp sig till LIVE ? (om vi nu säger att jag har iXtreme 1.2 och det kommit nya ban-tester ifrån Microsoft i framtiden och det dåvarande nyaste flashet e exempelvis iXtreme 1.5)
    -------------------------------------------
    Tacksam för svar på alla mina frågor
    Last edited by AndYBazooka; 2007-08-05 at 20:31.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Hur kommer det sig att ni höjt priset på iXtreme premium paketet ??
    ( var ju innan nere i 3900:- eller vare nu va)
    Förmodligen för att efterfrågan på 360 börjar bli större.

    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Är det många som uppdaterar sin firmware själva? Om jag exempelvis köper mig en 360 med samsungläsare med iXtreme 1.2 och det sedan kommer en nyare version av iXtreme, är det då svårt att uppdatera firmwaren själv?
    Du måste skruva upp maskinen, koppla läsaren till datorn osv. Finns instruktioner om detta om du söker på Google t.ex, om det är jobbigt eller ej är något som du bestämmer själv.

    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Kan man stealthpatcha gamla releaser ifrån diverse grupper etc ? (Dvs innan iXtreme var aktuellt) eller måste man ladda ner nya versioner av backupspel?
    Ja, med hjälp av t.ex XDVDMulleter. Det programmet kan även se om kopian är godkänd för iXtreme eller inte. Jag har ingen sida i huvudet där man laddar ner patchar, men jag vet att det ska finnas sådana sidor.

    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Om jag beställer en 360 med samsungläsare ifrån er, brukar det då ta lång tid innan ni fått in en 360 med samsungläsare?
    De brukar väl oftast ha i lager, förut sa Hansi att det i värsta fall kunde gälla några dagar. Men nu är ju frågan, varför ska du beställa en med Samsung? iXtreme finns ju till Hitachin nu, och är exakt samma som till Samsung? Den enda skillnaden är att Samsung inte låter lika mycket (fast du kanske bryr dig nämnvärt om det). Men det ska tilläggas att Samsungen inte är helt tyst den heller, så om du frågar mig så är i dagsläget ganska onödigt att köpa en Samsung. Iofs så kommer väl firmwareuppdateringar fortare till Samsung, men det kommer ju till Hitachin till slut också.

    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Den dvd-brännare jag har i min dator just nu är en "NEC DVD RW ND-3500AG". Klarar den av att bränna dual-layer skivor som krävs till 360n ?
    Enligt en snabb Google-sökning så är den kompatibel med Dual Layer-skivor.

    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    - Om man bara spelar offline, cachar xboxen data om att man kört backuper och skickar iväg infon om man sedan kopplar upp sig till LIVE ? (om vi nu säger att jag har iXtreme 1.2 och det kommit nya ban-tester ifrån Microsoft i framtiden och det dåvarande nyaste flashet e exempelvis iXtreme 1.5)
    Nej, om boxen inte är uppkopplad mot Live! så kan inte Microsoft samla information om DVD-läsaren.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    tack för alla svar hejsan_ ! uppskattas

    förresten, någon som vet en sida med en bra guide på hur man flashar sin xbox360 själv ? (dvs kopplar ur läsaren o kopplar in till datorn etc) har googlat lite efter detta men hittar inga direkta svar på det jag vill veta.

    vore intressant o se en guide på hur man gör detta så kan jag avgöra om jag köper en färdigflashad eller vanlig xbox360..
    Last edited by AndYBazooka; 2007-08-06 at 03:36.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    någon som vet en sida med en bra guide på hur man flashar sin xbox360 själv ?
    Hacking The Xbox 360 For Noobs
    http://www.360mods.net/Downloads/details/id=61.html

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Priset höjdes tillfälligt (hoppas jag) eftersom 360 plötsligt försvann från alla butiker med vettiga priser, så jag fick t.ex. köpa från ekohallen som hade några gamla dammiga kartonger (med handtag) som dom aldrig fått sålt för att dom kostade 3900:-....

    Troligen blev en massa 360 återsända till microsoft pga red ring of death problem mellan vissa tillverkningsdatum.

    Nu har jag fått in en del 360 till bättre pris, så sinar inte den källan direkt så kan vi sänka våra priser igen.

    Jag har 360 med samsung på lager iaf, dom där dyra från ekohallen var iaf samsung i...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    okej, sweet. tack för infon !
    hur vet man ifall en xbox-kartong innehåller en samsung/hitachi eller annan läsare i sig? går det att kolla direkt på kartongen ? har hört att de kartonger med handtag innehåller samsung ? går det isof på något sätt att se direkt på kartongen ifall den innehåller en ms25 eller ms28 genom exempelvis LOT-numren?
    för det är viktigt för mig att få en "samsung ms25" !

    btw, en till fråga angående den länken du skickade Jonnte888:
    visar inte den tutorialen enbart hur man installerar ett Xtreme 5.3 flash ? ser ingenting om iXtreme 1.2 tyvärr är det samma procedur eller gör man på helt annat sätt ?
    Last edited by AndYBazooka; 2007-08-07 at 05:08.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n.
    LOT-numret kan du kolla upp här: http://www.360drives.com/list
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  3. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  4. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •