Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Hitachi v79 flashing solution from Infectus - Flash079

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Thumbs up Hitachi v79 flashing solution from Infectus - Flash079

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...uuGVdOmQRN.php

    The Flash079 is a neat device that lets you read and flash the firmware of your Hitachi 0079FK drive (with the latest Maximus Toolbox).

    What you're getting with this:
    - direct boot into ModeB
    - Flashing and reading of the firmware of your drive
    - Stealth when not active (leave it soldered in and just solder a jumper)
    - Based on Xilinx CPLD for stable and reliable patching
    - Only available solution for Europe
    - Low-cost (10? retail price)

    Pro:
    - Allows you to flash a 79FK drive as if it were an older drive
    - Goes straight to ModeB (no Slax needed anymore)
    - Works as an Unbricker for i.e. 59 (like Chillimod)

    Con:
    - Flashing works for only one drive (you can only use one per drive) - Unbricking works for "unlimited" drives

    Official Site: http://www.infectus.biz
    Buy From: http://www.hardstore.com


    .. nice, då behöver man inte va orolig att få en sån efter reparation tex..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja så får man hoppas man får svar på sina email om att jag vill beställa några hundra sådana där chip :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    va kommer det att kosta ifall jag lämnar in min 79:a för "chipning"? jag flashar den själv sen...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    c:a 900:-

    Vi kommer givetvis flasha den åt dig, vi måste ju testa att chippet fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har fått klart min beställning också förresten så chippen lär dyka upp senare i veckan eller nästa vecka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    har ni kvar "gammla" firmwarez? vill inte ha nyaste isf, spelar inte online och orkar helt enkelt inte lära mig allt om stealth och allt va det nu är...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Orka lära dig. Vi har alla versioner av firmware, men det skulle ju t.ex. kunna komma nya spel som HELT vägrar starta på en bannad 360. Det är ju inte ens jobbigt att göra en snabb koll med t.ex. xdvdmulleter att stealthprylarna är på plats.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    (komma nya spel som HELT vägrar starta på en bannad 360) - Min är inte bannad, och jag har inga planer på att spela online.. + jag har en massa "gammla" brända 360..

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du med äldre firmware och backuper som inte är 100% stealthpatchade så kan du räkna med att en 360 som du uppdaterat när du startat nyare spel redan "vet" att du kör backuper på den.

    Och då är det tekniskt INGA problem att lägga in lite kod i ett framtida spel som gör att det spelet inte kommer gå att starta på din 360.

    Hade JAG varit på "den andra sidan" så hade jag lagt in den koden i HALO 3.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    - Flashing works for only one drive (you can only use one per drive) - Unbricking works for "unlimited" drives

    Vad innebär detta?
    Att jag inte kan ta ut chippet och montera i en annan maskin för att sedan flasha den??? Lite luddig beskrivning tycker jag. Exakt vilka produkter behöver jag för att flasha en Hitachi v79?
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Behöver man en till varje maskin eller inte? Hansi kanske vet

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    solklar beskrivning, den måste sitta monterad i driven (v79) för att fungera... = 1 per drive
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Nej...

    Chippet måste sitta i vid flashning. Efter flashning kan du ta ut chippet. Men ska du flasha igen (läs uppgradera) måste du löda in chippet igen.

Liknande diskussioner

  1. Hitachi v79 inne på moddning, hur lyckas med bränning?!
    By dazw01 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 00:50
  2. Hitachi V79 Flashning, När?
    By dazw01 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 15:53
  3. iXTREME 1.2 Hitachi
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 23:26
  4. Xecuter X79 Mod for the Hitachi 079
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 12:53
  5. Funkar de med hitachi 0079 drives nu?
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 22:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •