Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hansi kolla det här!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Hansi kolla det här!

    Jag har PS2 och jag har HD Loader, min tv tar bara emot Pal Version. Så jag laddar ner bara pal, ibland finns det filer som heter PS2 DVD " Spelets namn " PAL . T.ex jag laddade ner GTA Liberty City Stories torrent pal ps2 dvd. Det kommer rockstar games och så sen blir det svart och jag kommer inte längre? kan ni hjälpa mig, PLEASE . Jag ber er! Du Admin , jag ber dig . du är säkert smartast please hjälp snälla!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har ingen större koll på hdloaders kompatibilitet med olika spel. Det fungerar inte med alla spel, så är det bara. Det finns väl något sätt att sätta olika kompatibilitetsflaggor för varje spel, som t.ex. drar ner hastigheten på läsningar så att det går som en vanlig dvd osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ok. men varför fungerar inte dvd pal hos mej ?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hdloader 0.8b behöver du för att kunna köra GTA.
    Finns på www.sksapps.com

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    okej men vilken ska jag ta? det finns många att ta!

    HDLoader 8B - BIN/CUE/ISO - CD
    HDLoader 8B - ELF - MC ONLY
    HDLoader 8B - HD Image

    jag vill att alla ska fungera menar alla spel, inte bara gta!

    och hur ska jag installera hd loader? ska jag bara ladda ner och bränna det på en skiva ? och vad ska jag ta data fil eller nåt annat?
    Last edited by EazyJr; 2007-08-09 at 17:39.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Om du ska köra Hdloader från CD. Så ska du välja HDLoader 8B - BIN/CUE/ISO - CD. Och bränner med Nero eller annat brännar program som kan hantera image filer.
    Om du istället ska lägga in det på minneskortet/hdd så ska du välja det andra alternativet/tredje.

    Tror att 0.8b fungerar med alla GTA, det är även den mest kompatibla version som finns ute nu. Det finns en special hdloader för GTA- Vice City. Men testa med den där först.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    okej, det är 3 st, jag har nero startsmart . jag tog Burn Image To Disc. så fick jag välja 2 st, ISO eller CUE. jag provade me cue , det gick inte jag provade me iso det gick inte . snälla kan du skriva hur man exakt gör snälla .. för jag slösar bara på 700 mb skivor .tack
    Last edited by EazyJr; 2007-08-09 at 20:34.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Du får nog berätta lite vad du har för ps2. Är den moddad?
    Om inte tycker jag du ska använda en "exploit" där du kan lägga in hdloader, så att det startar autpmatiskt när man startar upp ps2.
    Mer att läsa finnes på http://www.console-exploits.com/foru...ead.php?t=9042

    Där står ALLT du behöver veta.
    Ang din bränning av hdloader. Är det när du startar din ps2 som den röda bakgrunden kommer upp och säger att det inte är en äkta ps2 skiva?
    Eller är det själva bränningen som går fel?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av StenUlf Visa Inlägg
    Du får nog berätta lite vad du har för ps2. Är den moddad?
    Om inte tycker jag du ska använda en "exploit" där du kan lägga in hdloader, så att det startar autpmatiskt när man startar upp ps2.
    Mer att läsa finnes på http://www.console-exploits.com/foru...ead.php?t=9042

    Där står ALLT du behöver veta.
    Ang din bränning av hdloader. Är det när du startar din ps2 som den röda bakgrunden kommer upp och säger att det inte är en äkta ps2 skiva?
    Eller är det själva bränningen som går fel?
    Jag har chippat den men från ett annat land, så det funkade inte så jag fixade HD Loader. Ibland kommer det ut den röda bakgrunden och säger att jag har inte äkta PS2 skiva, det kommer mycket för jag har dålig chip. Men annars funkar det jag har hd loader på en skiva, 7c tror jag versionen är. Jag laddade ner Liberty City Stories. PS2 DVD PAL hette den, men det gick inte. Det blir svart efter när det kommer Rockstar Games. Så jag letade efter hjälp och hittade här. Du sa att jag behöver den nyaste HD Loader. Så jag försöker men jag vet inte hur man gör. Kan du vara snäll och berätta hur jag ska bränna och vilken och så. Alltså varenda steg jag ber dig. För jag har också Dragonball Z Budokai Tenkaichi, händer typ samma sak. Så vad ska jag ha för skiva? DVD/CD . Hur ska jag göra, vilket program ska jag använda. Måste jag göra något annat? . Jag har MSN också. Så kan du vara snäll och säga steg för steg.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Okej. Trist att chippet inte fungerar som det ska.
    Så här gör jag i Nero. Start->Program->Nero->Data->Nero burning rom
    Jag väljer att inte använda den inbyggda "wizard". Stäng den och gå sedan på "Arkiv/files". Välj öppna, leta upp cue filen du precis laddat ner. Sen väljer du att bränna skivan på lägsta möjliga hastighet. För cd är kanske 4-8x en bra faktor. Sen ska det bara vara att starta ps2 med skivan i. Du kan behöva starta om ps2'an några gånger innan den verkligen "läser in" skivan.

    Om inte det funkar så vet jag inte faktiskt, testa med CD-R skivor av ett annat märke eftersom vissa ps2'or inte gillar alla. Verbatim brukar gå bra.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    sorry men jag är inte bra på nero och sånt , så kan du ha lite tålamod, jag ber om ursäkt för att jag tar din tid och så men vill verkligen fixa det . Har du msn? adda racer_dekrim@hotmail.com snälla jag behöver din hjälp!
    Last edited by EazyJr; 2007-08-10 at 17:07.

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Har en release men det är NTSC funkar det ?
    By Bakerman1972 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 12:05
  4. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 15:47
  5. skulle nån kunna förklara det här med usb t-bord och mus?
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 00:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •