Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: Nybörjar frågor

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av NioXe Visa Inlägg
    Om du använder M33's firmware finns det en inställning i deras "BIOS" som heter: "Hide corrupt icons" under "Configuration". Den kanske funkar?

    Du kommer dit genom att stänga av PSP'n genom att hålla ner Power-knappen och sedan hålla in R1 när du startar den igen tills du kommer in i M33's meny. Citerar även föregående talare, Pendragon: "Fippla inte runt i onödan där om du inte vet vad du gör!"

    /NioXe
    Kan man bricka sin PSP om man gör fel/fipplar för mycket i recovery menyn?

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Kan man bricka sin PSP om man gör fel/fipplar för mycket i recovery menyn?
    Chansen finns om du råkar starta något från recovery som inte är kodat bra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    ok, jag gjorde så att "hide corrupt icons" blev enabled, men det fungerade ändå inte

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det gör ingenting om man brickar sin psp längre, går hur enkelt som helst att unbricka den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det gör ingenting om man brickar sin psp längre, går hur enkelt som helst att unbricka den :-)
    Tänkte du på Pandoras box
    Har du testat den o funkar den bra då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den fungerar alldeles utmärkt, unbrickade 4-5st PSP med den imorse.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Hansi, behöver man nåt extra batteri för detta, eller kan man använda sitt nuvarande batteri för att konvertera den till jigkick batteri och sen tillbaka ?

    (läste i readme filen att man skulle använda ett extra batteri eftersom det sen inte gick att boota med det efter man konverterat den till jigkick)

    Hur är det med minneskortet då, samma sak där ?
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det GÅR att boota, bara starta utan batteriet men med strömsladden i, sedan kan man sätta i batteriet igen. Jag har INTE testat om det går att återställa batteriet om man gör så, men det BORDE gå. Kan säkert testa imorgon.

    Minneskortet verkar ju fungera som vanligt så...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Hansi titta vad jag hittade

    HOW-TO: Restore a battery used for unbricking - unbrick without buying a spare!

    --------------------------------------------------------------------------------

    If you only have one battery and want to unbrick your PSP, you can.

    1) Convert your battery into a jigkick one using "Pandora's Battery Creator", but before you press X, press TRIANGLE to backup your battery's EEPROM to ms0:/eeprom.bin
    2) Unbrick your PSP as normal
    3) When you are done unbricking, take out the battery and the magic memory stick. Start up the PSP using the AC adaptor (do not try to use a USB charger, it will not start up)
    4) Insert the magic memory stick and the magic battery
    5) Run "Pandora's Battery Creator" again
    6) Press L+R to restore the ms0:/eeprom.bin to your battery

    NOTE: You can also restore a battery without having made a backup, by pressing SQUARE at step 6. This will generate a fake serial for your battery (0x12345678) which allows it to work normally, but there could be side-effects.

    Have fun, and thanks to everyone in the Prometheus/C+D team.

    Länk: http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=75821
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Nybörjar frågor!
    By Merlin.swe in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-03, 12:34
  2. Nybörjar frågor
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 22:28
  3. PC->Xbox o lite nybörjar frågor
    By Benji_Boy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 11:54
  4. NYBÖRJAR FRÅGOR
    By Trinity in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 20:32
  5. Nybörjar frågor
    By nordiz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-07-06, 13:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •