Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Trasigt Wii pga. lödningen

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19

Trasigt Wii pga. lödningen

Jo fick idag hem chippet som jag beställde härifrån. Snabbt levererat. :-D Skulle löda det själv men när jag såg hur smått allt var så lämnade jag över det till en elkille här i närheten. Men nu när jag kom hem o testar det så fungerar allt utom just "backups". =/ Har testat med olika spel o brännskivor. Både PAL och US. Inte heller skivan för config av Wiikey fungerar.

Kollade sedan på lödningen. :s Två ledningsbanor är av och fixat med två sladdar. Jag antar att det är felet.

Egentliga frågan var väl... finns det möjlighet att byta ut enbart läsaren? Eller kortet under? Har ni några Wii över som ni kan byta från och vad skulle det kunna kosta? =/ Jag vill ju helst inte köpa en helt ny Wii. :/
    Last edited by ReZnoR; 2007-08-06 at 20:48.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Gå till killen som lödde det och be honom göra om det, riktigt den här gången....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Är ledningsbanor borta är alternativ att löda dit ett par tunna sladdar istället, som han tydligen gjorde. Gjorde han det ordentligt borde inte det göra något, men troligtvis är det inte fallet.

Kul att man lämnar över till 'någon som kan', som sedan visar att han/hon INTE kan. Pinsamt.

Vart bor du? Bor du i eller nära Uppsala kan jag gärna titta på det. Är långt ifrån expert själv men löda kan jag och jag chippade min egen Wii också. Kan åtminstone kolla upp lödningen och mäta om det finns kontakt eller ej. Gratis.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag har aldrig lyckats ha sönder en lödbana någon gång, man behöver inte ha så varmt och vara så hårdhänt med lödkolven, visst jag har lött nära banor men aldrig vart nära på o ha sönder en bana :P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hade du ett serienummer som börjar på LEH-123.....eller högre så kanske de kablar du beskriver är den fix man MÅSTE göra för att chippa en sådan. Men då skulle det vara TRE sladdar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Jo precis de va trist, jag kunde lika gärna ha gjort det själv så hade jag haft mig själv att skylla. :-( Eller så skulle jag skickat in den till er på psxcare. :/ Var bara det att jag ville inte vara utan den mer än några timmar.

Och långt ifrån uppsala bor jag, småland här.

Nej Hansi det är serienummer LEH-121... D2B-chippet med benen intakta.

Väntar just nu på att en radio/tv-reparatör här i närheten ska få tid o titta lite på den där lödningen o se om det går att rädda. Kanske chippet skadats av för mycket värme till o med?

Det kan ju inte vara kortslutning eller slarvig lödning på det sättet eftersom den fungerar med originalspelen? Försökte fixa en bild men det blev så suddigt med mobilen. :/

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    aja, lite synd. men jag hoppas det löser sig för dig, alltid trist när sånt här händer.

föresten så ligger psxcare i sthlm =)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Nåja nu har jag fått veta att det inte gick att fixa iordning chippet på mitt Wii. =/ Trist trist... men iallafall så är det ju tur att den fungerar överhuvudtaget. Han kunde ju ha pajat den totalt. Så nu blir jag tvungen att skaffa mig en ny för att få en chippad. =/

Om det inte går att bara byta ut själva läsenheten, kretskortet från en defekt Wii? Någon som vet ifall det fungerar? Det vore ju billigare än att skaffa sig en helt ny till. Visserligen så kan jag ju sälja min till någon som enbart vill köra originalspel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bullshit, psxcare kan chippa din wii. Sluta anlita klåpare!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bullshit, psxcare kan chippa din wii. Sluta anlita klåpare!
    Ifall jag skulle skicka in min Wii till er nu så ni får ta er en titt på den. Hur mycket skulle man kunna tippa att priset landar på? Chippet har jag ju redan, om det är fungerande förstås.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    c:a 700-900:- + c:a 200:- frakt.

Så länge wii:n fungerar så brukar vi kunna hitta något att löda fast chippet på :-)

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    c:a 700-900:- + c:a 200:- frakt.

Så länge wii:n fungerar så brukar vi kunna hitta något att löda fast chippet på :-)
    Hm får fundera lite på det fram till den 25:e när det klirrar till. :-)

Liknande diskussioner

1. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 15:02
  2. Har jag pajat mitt wii?
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 00:21
  3. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 11:38
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt