Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hd loader, hur, var?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hd loader, hur, var?

    Hej!

    Någon smart person här som kan hjälpa mig lite?

    Jag har en ps2:a och ska fixa så jag kan köra backuper (och andra fluffiga saker) Jag ska köpa något till ps2an alltså. Men jag tror att jag ska köpa en hårddisk. Jag äger en gammal V5/v6,a alltså det är typ en spth.(eller vad det står) 30004 R(r stands for racing) nej men iaf. Om jag ska skaffa en hårddisk, då behöver jag alltså antagligen en nätverksadapter? och en hd + hd advance v3 eller? funkar det också om jag skaffar en sådann usb så jag kan använda Usb advance? eller? (usb hårddisk alltså) för jag är inte riktigt inne på det där med modchip och när ps2an pajjar vill jag kunna använda disken vidare.. men iaf...

    alltså. Hd eller Usb-hd? till min feta ps2a

    Om jag nu ska skaffa en hd då behöver jag alltså "bara" då en nätverks adapter? och om jag gör det, hur kopplar jag ihop den med datorn för att lägga över allt? ska jag köpa en sådann usb station då också eller?


    Alltså hur kopplar jag ihop Hårddisken som ska sitta i/vid ps2an med datorn? använder jag någon slags ftp eller? (genom nätverksgrejjen.) eller köpa en usb station (som man alltså på något sätt lägger in hdn i



    vad jag än skaffar hur installerar jag det emot ps2an (usb hårddisken, kopplar jag bara in den eller?)
    Och den vanliga? vet ni några bra guider?

    Jag har försökt att kolla på dom flesta ställena, och jag förstår typ inte riktigt.. mina frågor besvaras tillexempel inte om man läser på psxcares sida om HD Advance Vt + USB Extreme paket (PAL)

    Och XCM HD connect gör det inget bättre? VADÅ?! ska jag behöva löda för att kunna stoppa in en hårddisk?

    Och om jag nu köper en hårddisk? hur funkar det med hd lodaer och sådannt? måste jag ha ett chippat ps2a för att kunna ha det? så jag kan ladda och spela mina "backuper" och egengjorda homebrews

    Tack i förväg.
    Peso92.
    Ride The Shopuff?!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Du kan välja att köpa ett paket här med HD Advance och hårddisk + support.
    Eller så laddar du ner hdloader och köper en HDD någonstans. Alla HDD fungerar inte så titta på
    http://ps2drives.x-pec.com/?p=list
    Och se vilka som passar. De flesta Maxtor HDD fungerar och passar.
    Du ska inte ha USB HDD om du har en fet ps2. Det är dålig kompatibilitet för USB HDD.
    Det du behöver är alltså ps2 nätverksadapter + hdd. Kan även vara bra att ha ett usb minne.
    Du installerar den genom att ta bort locket märkt "expansion bay". Sätt fast HDD i ps2 nätverksadaptern och tryck sedan in det i luckan och skruva åt de 2 skruvarna.

    Sen föreslår jag att du läser på www.console-exploits.com
    Och leta efter tråden "Noobs first stop". Där står allt om HDD gaming.

Liknande diskussioner

  1. Ferrox V1.0 - ISO Loader?
    By Yamaha_power in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:53
  2. hur spela online?
    By hejsan in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 09:18
  3. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:06
  4. PSXCare Logga, ta bort, hur?
    By nezan in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 10:40
  5. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •