Hej!
Någon smart person här som kan hjälpa mig lite?
Jag har en ps2:a och ska fixa så jag kan köra backuper (och andra fluffiga saker) Jag ska köpa något till ps2an alltså. Men jag tror att jag ska köpa en hårddisk. Jag äger en gammal V5/v6,a alltså det är typ en spth.(eller vad det står) 30004 R(r stands for racing) nej men iaf. Om jag ska skaffa en hårddisk, då behöver jag alltså antagligen en nätverksadapter? och en hd + hd advance v3 eller? funkar det också om jag skaffar en sådann usb så jag kan använda Usb advance? eller? (usb hårddisk alltså) för jag är inte riktigt inne på det där med modchip och när ps2an pajjar vill jag kunna använda disken vidare.. men iaf...
alltså. Hd eller Usb-hd? till min feta ps2a
Om jag nu ska skaffa en hd då behöver jag alltså "bara" då en nätverks adapter? och om jag gör det, hur kopplar jag ihop den med datorn för att lägga över allt? ska jag köpa en sådann usb station då också eller?
Alltså hur kopplar jag ihop Hårddisken som ska sitta i/vid ps2an med datorn? använder jag någon slags ftp eller? (genom nätverksgrejjen.) eller köpa en usb station (som man alltså på något sätt lägger in hdn i
vad jag än skaffar hur installerar jag det emot ps2an (usb hårddisken, kopplar jag bara in den eller?)
Och den vanliga? vet ni några bra guider?
Jag har försökt att kolla på dom flesta ställena, och jag förstår typ inte riktigt.. mina frågor besvaras tillexempel inte om man läser på psxcares sida om HD Advance Vt + USB Extreme paket (PAL)
Och XCM HD connect gör det inget bättre? VADÅ?! ska jag behöva löda för att kunna stoppa in en hårddisk?
Och om jag nu köper en hårddisk? hur funkar det med hd lodaer och sådannt? måste jag ha ett chippat ps2a för att kunna ha det? så jag kan ladda och spela mina "backuper" och egengjorda homebrews
Tack i förväg.
Peso92.
Bookmarks