Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 70

Diskussion: Firmware 3.0E

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17

    Firmware 3.0E

    Är nu släppt.

    Channels:
    -Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
    -Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
    -News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button
    -Message Board now has the "Today's Accomplishments" message as a white message which allows it to stand out from other messages
    -Address Book entries can now be shifted around using A+B (supposed to be a launch feature) but only to empty spaces. Not too convenient.
    -Calendar in Message Board no longer shows "Today's Accomplishment" only days as having messages

    Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
    -New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games)
    -Titles You've Downloaded was moved to the main shop menu
    -New ways to browse
    -Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
    -Newest Additions remains the same
    -Search for a title which can use partial names
    -Search by Category
    -System shows the different systems and how many titles have been released under each
    -Publisher showing different publishers and amount of titles released (Nice logos!)
    -Genre (different genres listed and amount of titles under each)
    Last edited by BarrySWE; 2007-08-07 at 09:40.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    http://hem.XxX.net/barrytheblade/30E.jpg

    Där är den!

    =)

    Bara uppdatera vänner..


    lol..

    jag hade inget val, för han ville det i och med opera browsern stog det i början fick mail av nintendo. och då kan man ju ta update...

    då tog han hem 3.0E , utan skriva det där medlenadet till mig.

    men allt funkar på min console, och jag har wiikey.
    Attached Images Attached Images

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    xxx ska bytas till bredband

    för gick ej skriva han sencurerar ju!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Innebär detta att folk med semi-brickade Wii kan slänga in ett spel med senaste och unbricka?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Inga rapporter om att firmware-uppdateringen ställer till trubbel för chippade maskiner? Varningen är ju onekligen lite avskräckande.


  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Inga rapporter om att firmware-uppdateringen ställer till trubbel för chippade maskiner? Varningen är ju onekligen lite avskräckande.


    Oj oj oj.. det där var ord och inga visor

    Men förmodligen så är det nog bara en laglig grej för att ingen ska kunna stämma dem för att deras konsol pajade när de uppgraderade.

    Någon med 2.2E som har uppgraderat till 3.0E med ett Wiikey ännu?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    Troligen en varning för de som försöker uppdatera en maskin med fel firmware.

    E på U och vice versa. Kommer troligen stå i alla nya uppdateringar.
    Soldiers of Mist

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    nån som har Wiifree och updaterat sin Wii?

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Jag tänker fortfarande vänta och se vad som händer, jag vill absolut inte riskera någonting.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har inte fått nåt meddelande om en systemuppdatering, men den laddar uppdatering om jag säger åt den att göra det. INget varningsmeddelande heller. konstigt. Stängde av utifall att. Tror jag har ett Cyclowiz chip men är inte säker. Det är alltså ingen som vet nåt i nuläget? Vågar ju inte göra något med tanke på att jag själv är lika teknisk som en aborre.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ja, varningen är troligen bara för att Nintendo inte skall få skit för att man med en moddad konsoll kör en NTSC-uppdatering på en PAL-maskin som gör att den slutar fungera. Uppdaterar min just nu. Fick gå in och söka efter nya uppdateringar. Inget blåblink än men det kommer nog senare.

    Edit:
    Jag fick INTE upp det där meddelandet.
    Last edited by N!klas; 2007-08-07 at 15:25.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Läste precis om att nya firmware faktiskt inte gör någon inverkar på Wiikey..

    DOCK så fungerar inte Wiikey Setup Disc eller Freeloader t ex..

    Så för er som har WiiKey och vill kunna lägga in nyare update (om den kommer ) så råder jag er att avvakta..

    jobbigt om updaten till slut kommer å så kan man inte få in den istället :P

    Tjingeling!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Fick ett Wii för några månader sedan, har kört med 2.2 versionen utan några som helst problem men skall man uppgradera till 3.0 nu när den finns eller skall man vänta?

    Det borde väl inte vara någon fara? Jag har läst att folk med Wiikey absolut inte har några problem med uppgraderingen men har inte läst nånting om WIIDchippet. Nån som vet eller har länkar till ställen man kan läsa?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Mircus Visa Inlägg
    Läste precis om att nya firmware faktiskt inte gör någon inverkar på Wiikey..

    DOCK så fungerar inte Wiikey Setup Disc eller Freeloader t ex..

    Så för er som har WiiKey och vill kunna lägga in nyare update (om den kommer ) så råder jag er att avvakta..

    jobbigt om updaten till slut kommer å så kan man inte få in den istället :P

    Tjingeling!


    Detta kringgår de säkerligen?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Äh. Tror inte på problemen. Finns det några så löser de problemen.

    "After upgrading the firmware, Wiikey setup disc can't be used directly.
    You have to use GCOS as a loader first."

    kan man läsa i ett annat forum så det går.

    Tror fortfarande bara att det är en brasklapp eftersom att folk fick sina Wiin brickade med NTSC-uppdateringen på bl.a. Super Paper Mario-skivan.
    Last edited by N!klas; 2007-08-07 at 17:49.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tror fortfarande bara att det är en brasklapp eftersom att folk fick sina Wiin brickade med NTSC-uppdateringen på bl.a. Super Paper Mario-skivan.[/QUOTE]
    tror iofs jag med men...skulle vara trevligt att höra ifall det finns nån med Wiifree som har updaterat sin :/

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    pratade med människorna som chippade mitt wii, och de sa att det inte skulle vara några problem alls, oavsett chip... har inte vågat testa dock :P

  18. #18
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Modchips are reported to work ok despite the warning prompt (see screenshot above). However, GC homebrew discs using the El Torito header standard (xenogc style), eg. the WiiFree config disc, seems to be a problem.

    Står i Eurasia's forum.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rymd Visa Inlägg
    eg. the WiiFree config disc, seems to be a problem.

    Står i Eurasia's forum.
    mkay men är WiiFree config disc viktig att ha? uppdaterar man sitt chip via den eller?

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av rymd Visa Inlägg
    Modchips are reported to work ok despite the warning prompt (see screenshot above). However, GC homebrew discs using the El Torito header standard (xenogc style), eg. the WiiFree config disc, seems to be a problem.

    Står i Eurasia's forum.
    Jo, men med hjälp av GCOS så skall det fungera ändå.
    "work fine on my pal wii with wiikey.
    setup disc dont work but i loaded it with gcos and all is ok, can still use the wiikey settings menu, sdload etc.
    so booting wiikey disc with gcos is no big deal"

    Varningen säger ju bara att det KAN hända.
    Det är klart att de slänger in den då MÅNGA brickade sina PAL-enheter när de körde en NTSC-uppdatering. Utan chipp så hade NTSC-uppdateringen aldrig startat på en PAL-konsoll men nu vet de ju att folk gör så och därför varnar de.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Utan chipp så hade NTSC-uppdateringen aldrig startat på en PAL-konsoll men nu vet de ju att folk gör så och därför varnar de.
    Import också

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ralucard Visa Inlägg
    Import också
    Vad menar du nu?
    De vet att folk chippar för att bl.a. kunna importera.

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Vad menar du nu?
    De vet att folk chippar för att bl.a. kunna importera.
    namen oj fan vad dum jag är

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    ni får ju tänka vad Nintendo har för motiv...varför skulle dom egentligen varna folk som har moddat sina konsoler. dom borde ju vilja att dom konsolerna kraschar så att dom ska köpa nya...dom varnar endast för att skrämma folk som inte har moddat sina konsoler...så att dom ska tänka...Åhnej! jag vill inte chippa min konsol då kanske den blir brickad...

    med det så har de lyckats att förhindra tusentals att chippa deras konsoler. jag tror asså att den inte gör någonting. det kanske kommer, men på grund av varningen så tror jag den är oskyldig.

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Troligen är det så att det i vissa länder är tillåtet att chippa för att kunna spela importerade spel och då kanske man kan hålla Nintendo ansvariga om de medvetet förstör chippade konsoller.

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har uppdaterat nu och allt fungerar precis som det ska.

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/147309

    sådär ja.. config disc som funkar på 3.0!

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    min är WII är också soft brickat men min WII har JPN version. Är det nån som vet om dte finns några japanska spel som har 3.0 ute?

    Okej jag har hittat nu :

    Jap Version
    http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/5311

    men vågar jag installera den??Jag vet inte ens vad jag har för chips för att när jag köpte den så var allting klart. Det var en kusin som köpte åt mig i utomlands dom vet ingeting om vad för chips heller. Vågar jag installera den??

    Förresten hur installera man den nya versionen genon filen?
    Last edited by feifam; 2007-08-07 at 23:49.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Här är program för att fixa hemgjort så att det fungerar med 3.0 och Wiikey bl.a.

    Main:
    http://xreppa.free.fr/Wii-GC/Wii-GC-...ig-BootDisk.7z

    Mirror:
    http://www.memiks.com/Wii/Wii-GC-Emu...ig-BootDisk.7z

    Tydligen så är informationen från en fransk hemsida och här är en direkt översättning:
    Originally Posted by ROUGH TRANSLATION
    There has been recent news that since the update 3.0 some problems have arisen with booting gcoss and the configuration discs of Wiikey and WiiFree. After a few hours of testing and the great help of badablek of gx-MOD I am proud to release an app to build a bootable dvd for Wiifree and Wiikey.
    This includes:
    - All emulators in their latest versions
    - Configuration discs for the open source chips
    - MediaPlayer Wii
    - Sd Dumper
    - Gcos v3 for booting other region games

    Special Thank's to Badablek from gx-mod

    Källa:
    http://psx-scene.com/forums/nintendo...-bootdisk.html

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Ok here is the thing:

    Den enda viktiga andledningen till att updatera är för att få Shop Channel att fungera igen. Men uppdaterar man fungerar inte / krånglar / allmänt jobbigt att boota GC homebrew. Det finns ju emulator discar fulla med NES / SNES / N64 spel som är gratis + att de inte finns på VC. Jag köper gärna VC spel men om nintendo inte vill låta mig det så för jag väll lösa det på mitt sätt.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:58
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:59
  4. Maximus - FIRMWARE TOOLBOX V4.0
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:36
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •