Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Trådlösa handkontroller?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Trådlösa handkontroller?

    Till 360n finns det både handkontroller med sladd och trådlös. Är det inte jobbigt att alltid behöva ladda batterierna till de trådlösa handkontrollerna? Någon som vet hur länge en trådlös håller sig vid liv innan man måste sätta in nya batterier? Och tappar inte den trådlösa kontakten med 360n när man minst vill det. Annars borde det vara smidigare med en kabel och slippa byta batterier i en strid eller tappa kontakten med 360n...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag har haft min första trådlösa kontroll i 3-4 månader och jag spelade då å då, batterierna räcker låååångt- men ja köpte laddningstation ändå (prylnörd)

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör med vanliga uppladdningsbara batterier och några intelligenta laddare, då ligger det alltid fräscha batterier och väntar ifall någon 360 kontroll eller wiimote behöver nya.

    Och det är väl mest när man hittar någon kontroll man inte använt på flera veckor som den behöver nytt batteri.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19
    Batterierna räcker en evighet känns det som! ...iaf till min dosa,med uppladdare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Har en liten fråga i detta ämne med batterierna. Jag köpte ett laddningsset när jag köpte min box. Men det känns inte som om batteriet laddas. När jag laddat batteriet fullt(enligt mätaren) och tar ut sladden så tar de ett par sekunder sen lägger den av. Någon som vet vad felet kan vara?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RedC Visa Inlägg
    Till 360n finns det både handkontroller med sladd och trådlös. Är det inte jobbigt att alltid behöva ladda batterierna till de trådlösa handkontrollerna? Någon som vet hur länge en trådlös håller sig vid liv innan man måste sätta in nya batterier? Och tappar inte den trådlösa kontakten med 360n när man minst vill det. Annars borde det vara smidigare med en kabel och slippa byta batterier i en strid eller tappa kontakten med 360n...
    direkt jobbigt är det inte.. jag tycker batterierna räcker rätt länge. det går rätt fort att byta batterier med.. annars kan du köpa laddningskitet till din handkontroll. blir dina batterier för dåliga så pausas spelet eller vad du nu håller på med och ber dig byta batteri. orkar du inte ladda batterier så finns det alltid billiga 10pack för några småkronor

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dilajn Visa Inlägg
    Har en liten fråga i detta ämne med batterierna. Jag köpte ett laddningsset när jag köpte min box. Men det känns inte som om batteriet laddas. När jag laddat batteriet fullt(enligt mätaren) och tar ut sladden så tar de ett par sekunder sen lägger den av. Någon som vet vad felet kan vara?
    känns som denna fråga är onödig, men det är lika bra att börja med det mest logiska. du använder laddningsbara batterier va?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    känns som denna fråga är onödig, men det är lika bra att börja med det mest logiska. du använder laddningsbara batterier va?

    Absolu När jag köpte boxen så köpte jag med Play and charge kitet, där ingick ett laddningsbart batteri. Övrig info är att det var så från början. Hur länge ska batterierna laddas i snitt?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dilajn Visa Inlägg
    Absolu När jag köpte boxen så köpte jag med Play and charge kitet, där ingick ett laddningsbart batteri. Övrig info är att det var så från början. Hur länge ska batterierna laddas i snitt?
    Jag hade samma problem första laddningen. Men rätt som det var funkade det. Men det betyder ju inte att det inte är fel på ditt. Så om du inte får det att funka så byt ut det!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Jag hade samma problem första laddningen. Men rätt som det var funkade det. Men det betyder ju inte att det inte är fel på ditt. Så om du inte får det att funka så byt ut det!
    du vet inte om du gjorde något speciellt som fick det att funka? man ska väl bara koppla in kontrollen i boxen med sladden, sen sköter det sig själv?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Med ett par bra uppladdningsbara batterier (2300-2700mAh) kan man spela runt 20-25 timmar med vibration påslaget. Stänger man av det borde de räcka ännu mer, kanske uppemot 40 timmar.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Linköping
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zeldorf Visa Inlägg
    Med ett par bra uppladdningsbara batterier (2300-2700mAh) kan man spela runt 20-25 timmar med vibration påslaget. Stänger man av det borde de räcka ännu mer, kanske uppemot 40 timmar.
    Håller med dig. Kör med mina 2500mAh som jag har haft i ca:2 år. Dom behöver jag byta i 360 kontrollen efter ca:20 timmar, med vibration på.

  13. #13
    dragonslayer Guest
    när lysdioden på play & charge sladden ändras från Röd Till Grönt så är det färdigladdat

    om du stänger av konsollen så kommer du att märka att den bara går ner i viloläge och fortsätter att ladda tills det är klart..

Liknande diskussioner

  1. Trådlösa handkontroller
    By helino in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 17:23
  2. Trådlösa handkontroller
    By LocoPaco in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 23:17
  3. Trådlösa handkontroller
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 23:03
  4. Trådlösa handkontroller??
    By Cloudberry in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 11:38
  5. Hur koppla min XBOX till mitt TRÅDLÖSA NÄTVERK???
    By IceMan77 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 03:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •