Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Skärmen blir svart när jag startar med xecuter3 igång!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Skärmen blir svart när jag startar med xecuter3 igång!

    Jag har flyttat över mitt xecuter3 chip från en xbox v1.6 till en xbox v1.4 istället.
    Dvs jag har haft igång chippet, flashat det osv i min v1.6 box och nu bara flyttat över det.
    Jag har givetvis följt instruktionerna för installation i en 1.4 box istället, dvs struntat i LPC Rebuilden samt den extra 5v kabeln som bara används i 1.6!
    Det är väl det enda tror jag...

    När jag startar upp lyser allt som det ska, även chipet. Front led:en blinkar inte för att något är fel men jag får helt enkelt ingen bild på tv:n.

    Det jag skulle kunna gissa är att jag måste flasha om bioset till nått annat eftersom det är en 1.4 nu, vill bara få det bekräftat om det verkligen är så.

    Men o andra sidan kan jag inte heller få kontakt att göra en flashning via LAN då 192.168.0.99 inte svarar....

    Ska jag resetta bioset, använda backup banken vill säga? Eller det hjälper kanske inte, men hur jag jag det isf?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Då du har en annan version på Xboxen nu så måste du nog flasha om bioset.

    Nu var det ett tag sen jag höll på med den där xboxen och X3 chippet. Men jag har för mig att man kan slå igång Xboxen, och på en original handkontroll, så ska du hålla inne den "vita lilla knappen" under hela booten så ska du komma in i xecuter 3 egen meny.

    Tror inte att det har nån betydelse vilken version av Xbox du har för att komma in i den här meny.

    Där under "settings" och vidare under "network setup" så tror jag att du kan hitta FTP login uppgifterna.

    / M

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova recovery mode, starta med power+eject samtidigt eller nästan samtidigt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:24
  3. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  4. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •