Köpte ett Wii med wiikey till ungarna mina. Tog inte lång tid innan de ville ha handkontroller och ett minneskort så de kunde spela GC-spel. Sagt och gjort köpte två olika GC-kontroller (en svart märke Broklyn samt en vit utan märke (köpt på gamez)). Men båda stod det på paketet att de skulle vara wii-komperatibla. Allt var frid och fröjd (allt flör klockrent) tills för några dagar sedan då wiin var död. Sånär som att den lös lite i frontpanelen. Fick igång den efter att ha tagit ut Broklyn-kontrollen. Visade sig att det var den som gjorde att wii´t inte ville starta. Men det visade sig även att den vita kontrollen mismachar. Den styr inte som den skall alt. så överstyr den eller bestämmer sig för att ge egna kommandon till wii´t utan att man tryckt på den.
Så min fråga/frågor är följande: Från att vara fullt fungerande ena dagen till att vara kaiko andra dagen - vad kan ha hänt? Vågar jag köpa ytterligare en annan kontroll för att testa eller e det gc-portarna i wii´t som ha blivit ding?
Förslag på vad jag skall göra emottages hjärtligt då ungarna håller på att tjöta hål i huvet på mig.
Ha det gott i sommarregnet
/sam
Bookmarks