Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: GC handkontroller slutat funka

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    GC handkontroller slutat funka

    Köpte ett Wii med wiikey till ungarna mina. Tog inte lång tid innan de ville ha handkontroller och ett minneskort så de kunde spela GC-spel. Sagt och gjort köpte två olika GC-kontroller (en svart märke Broklyn samt en vit utan märke (köpt på gamez)). Men båda stod det på paketet att de skulle vara wii-komperatibla. Allt var frid och fröjd (allt flör klockrent) tills för några dagar sedan då wiin var död. Sånär som att den lös lite i frontpanelen. Fick igång den efter att ha tagit ut Broklyn-kontrollen. Visade sig att det var den som gjorde att wii´t inte ville starta. Men det visade sig även att den vita kontrollen mismachar. Den styr inte som den skall alt. så överstyr den eller bestämmer sig för att ge egna kommandon till wii´t utan att man tryckt på den.

    Så min fråga/frågor är följande: Från att vara fullt fungerande ena dagen till att vara kaiko andra dagen - vad kan ha hänt? Vågar jag köpa ytterligare en annan kontroll för att testa eller e det gc-portarna i wii´t som ha blivit ding?

    Förslag på vad jag skall göra emottages hjärtligt då ungarna håller på att tjöta hål i huvet på mig.

    Ha det gott i sommarregnet
    /sam
    //SAM

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    18
    har gått rykcten att senaste firmwaren 3.0E , ska sabba trejepart dosor.

    men kan väl ej stämma?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det enda jag vet är att jag har köpt en handkontroll från tredje part en enda gång, (GC-kontroller) och den funkar inte ens i min GC som den ska. trots åtskilliga omkalibreringar så styr den konstant åt höger. original är förstås alltid bäst, problemet är bara att hitta några nu för tiden..

Liknande diskussioner

  1. Trådlösa handkontroller?
    By RedC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 09:59
  2. Handkontroller + NES,SNES emu
    By Niike in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 23:19
  3. backuper slutat funka
    By Johan4130 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 19:22
  4. Fifa 06 har slutat funka!
    By asdfghn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 21:33
  5. dvd´n har slutat funka
    By rigoe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 16:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •