Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Köpa chippad eller flashad 360?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Köpa chippad eller flashad 360?

Hej!

Nu har jag tänkt att köpa en 360 men jag vet inte om jag ska köpa en chippad eller flashad, och har läst mycket att det verkar som att alla föredrar att flasha. Och jag vill kunna spela orginal spel online, men mina backuper offline för att minska bannings risken. Sen hade jag tänkt att vänta tills Sverige får hem Premium HDMi-version, men kommer det gå att flasha eller chippa den ? Någon som vet vid det här laget?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det där med att spela original online och backuper offline hjälper lika bra som att linda in sig i aluminiumfolie varje gång man spelar....

Kör en iXtreme flashning så klarar du dig tills vidare oavsett om du spelar original eller backups.

Vi har modifierat en amerikansk elite hdmi box, så länge den har en dvdläsare som det finns iXtreme firmware till så går det att modda. Den vi moddade hade hitachi v79. Andra har haft samsung. Men kommer dom med benq drivar får du vänta tills det kommer firmware till den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Ja ja köpte mig ju en Amerikansk och fick en Samsung MS28
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Okej,men dom nya Premium HDMi-versionen som har släppts i USA, den kommer väl till sverige också. Men kan man chippa dem, det är det som är frågan. Eftersom att köpa en Elite nu när alla 360 kommer med hdmi är ju rätt värdelöst...
    Men Min tanke var att köpa en premium med hdmi och flasha/chippa den.
    Fast man vet ju inte vad det är för dvdläsare i dom, och då kanske man inte kan flasha/chippa dom iaf idagens läge.

Liknande diskussioner

1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 13:26
  3. Standard XBOX kontroller till XBOX 360?
    By ezco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 01:54
  4. Ny 360 "zephyr"
    By blip33 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:10
  5. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 20:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner