Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: oserlöst

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    oserlöst

    Måste väl säga att jag inte heller tycker om biltullarna.
    Men, eftersom ni är eller ska vara en seriös butik, försäljare av tjänster mm. så tycker jag inte dessa forum hör hemma här. Och det ger för mig ett jäkligt oseriöst intryck.

    Bara mina fem ören

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    EHH och hur "seriösa" är isåfall våra tjänster och de flesta andra diskussioner i forumet som oftast går ut på att någon skall slippa betala något men använda det ändå...

    Vad skall man säga, vi gör oseriösa saker på ett väldigt seriöst sätt kanske?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fetjesus Visa Inlägg
    Måste väl säga att jag inte heller tycker om biltullarna.
    Men, eftersom ni är eller ska vara en seriös butik, försäljare av tjänster mm. så tycker jag inte dessa forum hör hemma här. Och det ger för mig ett jäkligt oseriöst intryck.

    Bara mina fem ören
    Tycker det ligger helt i linje med det som är psxcare för mig.
    En "seriös butik" säljer inte chip, däremot kan man sälja saker som kan användas i oseriösa syften seriöst... det är en helt annan grej!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Seriös eller inte vad säger ni alla om att införskaffa lite batteridrivna vinkelslipar o fälla de satans tullhelveterna en kväll

    Antingen det eller satsa 2,50 per kula det kostar att avlossa från en älgstutsare en kväll... Sex kameror och sex kulor blir 15 spänn

    Sen gäller det bara att ragga en viltvårdare som skall skjuta fåglar i preventivt syfte för att slippa skiten.

    Duvor är ju som råttor :P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Hansi ja och min kusin gjorde nått liknande som ditt IR Projekt vi drog på 1000 IR Dioder fram och 1000 ibak det fanns inte en chans att det skulle gå se den eftersom man kan inte se den om man står 5 meter ifrån det lyser så inni helvete.
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    En förutsättning för att det ska funka är att kameran inte har ett filter som blockar IR, vilket nästan alla lite bättre kameror har.

    Juridiskt sett är det nog oantastligt, eftersom lagtexten talar om att skylten skall vara väl synlig. IR ligger inte inom det synliga spektrat, så det borde vara OK.

    Seriös eller inte vad säger ni alla om att införskaffa lite batteridrivna vinkelslipar o fälla de satans tullhelveterna en kväll
    Nej, det är dumt. Skaffa en tryckluftsdriven vinkelslip och en gastub med tryckluft istället. Mycket snabbare och effektivare. Eller helt enkelt en acetylenbrännare och skär ner dem. Dessa metoder kan dock nog ifrågasättas ur en juridisk synvinkel.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Troberg Visa Inlägg
    Dessa metoder kan dock nog ifrågasättas ur en juridisk synvinkel.
    Nä, det finns nog något kryphål för att lagligt få skära ner biltullar också...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Troberg Visa Inlägg
    En förutsättning för att det ska funka är att kameran inte har ett filter som blockar IR, vilket nästan alla lite bättre kameror har.

    Juridiskt sett är det nog oantastligt, eftersom lagtexten talar om att skylten skall vara väl synlig. IR ligger inte inom det synliga spektrat, så det borde vara OK.
    Kameran arbetar BARA/HUVUDSAKLIGEN inom IR området!

    Tullarna har IR blixtar på samma våglängd som mina IR dioder, för att kunna ge bra bilder på nummerplåtarna utan att blända bilisterna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Nä, det finns nog något kryphål för att lagligt få skära ner biltullar också...
    Lyckas vi bara intala domare att det var ett "försök" att flytta biltullarna "Temporärt" så går det nog vägen *garvar*

    Kan ingen bara köra en långtradare som råkar vara lite för hög som klipper de satans kamerorna med taket en kväll ?? Ett vinchbart tak lixom som enkelt kan höjas upp

    Vad kan ett sånt projekt kosta??
    Hur mycket skall jag sponsra med ?

    Ps. För er tråkmånsar och messerschmittar som inte förstår sig på Ironi besök denna sida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Skulle kunnat ta min Hemma gjorda motorsåg med 1 meters blad synd att man inte bor i stockholm då får väl dra sig ut dit nån natt för man har ju bara 5-6 timmar dit.
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Haha för att du bara måste testa om din hembyggda mortorsåg kan kapa stålnätssvetsade ställningar ifall det skulle blåsa ned en över en bil t.ex o du är den enda i närheten som kan "Rädda" människorna som sitter fast eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Visst hade de vart fint hehe men det går varjefall skära rakt igenom en bil utan att det ens går trögt så det skulle noga gå att såga ner skiten som sitter där.
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Kameran arbetar BARA/HUVUDSAKLIGEN inom IR området!
    Å fan. Jag trodde att det var snarlik teknik som den som används i fartkamerorna, vilka är baserade på en modifierad systemkamera.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, fartkameran behöver ju bara blixten när den bestämmer sig för att böta någon fartdåre. Biltullarna måste ju köra blixten varje gång det passerar en bil, och det skulle ju bli sjukt irriterande om dom inte använde IR-blixt och IR känsliga kameror.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •