Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hjälp att flasha min PSP

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17

    Hjälp att flasha min PSP

    Tjena, jag har precis köpt en PSP, det är en med Firmware 2.81 och TA-082 moderkort.

    Hur ska jag gå till väga för att nergradera och uppgradera till senaste (rekommenderade) Custom firmware?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Är du osäker på vad du gör så lämna in den till psx-care ... Inte värt och bricka den om du inte är säker på vad du gör ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Jo jag vet, därför jag tänkte ta reda på så mkt jag kan innan jag ens försöker, och känner jag att jag inte kan tillräkligt så kommer jag med den till psx-care

    Grejen e den att jag vill gärna veta dom bästa programmen etc. för att flasha och sånt.

    Kollade på en sida efter nergradering för 2.81 och då stog det att det inte fanns men att jag skulle använda en för 3.03(?) istället, betyder det att den kommer funka till 2.81 också eller?

    Edit: Ni får gärna lämna länkar till guider och sånt

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Jo jag vet, därför jag tänkte ta reda på så mkt jag kan innan jag ens försöker, och känner jag att jag inte kan tillräkligt så kommer jag med den till psx-care

    Grejen e den att jag vill gärna veta dom bästa programmen etc. för att flasha och sånt.

    Kollade på en sida efter nergradering för 2.81 och då stog det att det inte fanns men att jag skulle använda en för 3.03(?) istället, betyder det att den kommer funka till 2.81 också eller?

    Edit: Ni får gärna lämna länkar till guider och sånt
    För att nedgradera från Officiella firmwares upp till 2.60 använder man ett Opatchat GTA spel för att få ned sin PSP till 1.50.
    Har man 2.61 firmware eller högre får man uppgradera till 3.50 och sen använda spelet Lumines för att nedgradera till 1.50

    Från 1.50 kan man kasta in en patch och sen uppgradera till Custom 3.52 M33 och sen börja ha lite roligt.

    Men det krävs ju lite saker.
    Dels kunskap om hur man följer en guide från steg 1 - xx utan att hoppa över ett enda steg samt så måste man ha rätt versioner av vissa spel som kostar pengar.

    Har man inte möjligheten/Kunskap eller tålamod tycker jag defenitivt man skall skicka sin PSP till PSXCare och sedan få tillbaka den genom att gå ned på posten och betala postförskottet för installationen. PSXCare har även möjlighet till förskottsbetalning villket blir lite billigare.

    Plus "Garantin" Har du sönder din PSP själv så sitter du där med en modern brevpress, men om någon annan har sönder den så har vissa garantin att de ersätter din enhet.

    Jag gillar garantier
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Okej, så detta betyder att jag måste ha spelet Lumines på en köpt UMD för att kunna nergradera mitt PSP?
    Eller finns det något annat sätt att nergradera som jag inte behöver något UMD spel för att fixa? T.ex. uppgradera till någon tidigare än 3.50?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Chernobyl Apa Visa Inlägg
    Okej, så detta betyder att jag måste ha spelet Lumines på en köpt UMD för att kunna nergradera mitt PSP?
    Eller finns det något annat sätt att nergradera som jag inte behöver något UMD spel för att fixa? T.ex. uppgradera till någon tidigare än 3.50?
    Du behöver spel i båda lägena desvärre.
    Det finns en bakdörr ( Felkod ) som måste triggas i dem + att man har lite filer på minneskortet som man startar när man kastas ut ur dessa "bakdörrar"

    Men däremot har du sen en Custom Firmware kan du hoppa o ha dig som du vill i firmwareversionerna, dock inte om du har ett Ta moderkrot, då kan det gå illa om man hattifnattar för mycket har jag hört.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Aja, men då är det lika bra att komma till psx-care med min PSP för det känns lite onödigt att köpa ett spel som andå nästan kostar 300kr och sen riskera att bricka PSPn p.g.a. noob misstag
    Last edited by Chernobyl Apa; 2007-08-13 at 20:11.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    När jag ska lämna in min PSP till psx-care, vad ska jag ha med mej förutom själva PSPn? Måste jag ha med mitt minneskort? Nån UMD skiva etc.?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara din PSP
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Okej, tack! Då kommer jag förmodligen om 2 veckor

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 15:50
  3. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  5. Ny användare av PSP, 2.60...hjälp
    By tobiasjo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •