Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ingen bild via komponent längre!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Ingen bild via komponent längre!

    Har en Xbox 1.6 med Smartxx v2, får ingen bild längre till plasman! Fungerar med komposit medmer, men inte med komponent. Kör med Monster Cable GameLink, så kan inte vara fel på kablarna. Använt maskinen i över 3 år utan problem, allt är inställt på NTSC så det är inget sådant fel. Vad kan ha hänt?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur ser inställningarna ut i ms dashboard.

    Och bara för att kablarna kommer i en ask som det står monster på så är dom inte några gudomliga skapelser...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Där kan jag ju inte pilla nått med upplösningarna att göra då man måste ha komponent kabeln i för att se nått av dom lägena! Kablarna kostade runt 800kr och är av mycket hög kvalité i både ledare och skärmning, inget som har gått sönder. Men något har givetvis hänt! Går jag in på smartxx ip't via datorn och komponent ikopplat så står det (component, ntsc hdtv-p), så allt stämmer!

    Blir tokig av att allt är svart bara...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan koppla EN av komponentvideokontakterna till tv:ns composite ingång så får du svartvit bild så länge boxen är inställd på 480i
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har nu försökt med allt i princip! Får ingen svartvit bild hur jag än gör.. Kör givetvis in Y/C av ena komponent-kabeln! Vet dock inte om den är inställd på interlaced, kommer ju inte åt något då jag inget ser! Prövade PAL vilket borde bli automatiskt interlaced?

    Antar att jag får sälja kabeln och köpa en RGB-scart istället! Kör endå bara filmer på den numera..

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity, ingen bild
    By umeskate in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 15:24
  2. Ingen Bild
    By Queen_Piss in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 10:07
  3. Ingen bild efter uppdatering?
    By ZitreXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:24
  4. Ingen bild när jag startar med chippet
    By GenBanken in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:34
  5. Får ingen bild på xboxen längre...
    By Storm77 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 20:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •