Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Blända Biltullarna med 500st IR dioder - film!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Blända Biltullarna med 500st IR dioder - film!

    Jag klippte ihop lite av videomaterialet från våra experiment

    http://www.youtube.com/watch?v=Bs5OUBIHWhY
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Fränt

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Härligt!
    Återstår att se om det funkar!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vad kostar t.ex. 100 st IR-dioder?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Stenback Visa Inlägg
    Vad kostar t.ex. 100 st IR-dioder?
    Kika in på Elfa.se i lägg lite i varukorgen vettja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    500st eller flera av den typen jag testade med kostar 1.15:- + moms/st.

    Sedan finns det ju dyrare dioder med bättre styrka, men dom kostar 10ggr mer också...i slutändan blir det kanske samma summa ändå, jag satt faktiskt inte och räknade så noga på det utan sköt från höften som vanligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Från
    Sweden, Stockholm
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har ni hunnit testa ? jag har sett flera bilar med sk. plast filter som gör att man inte kan läsa Registrerings skylten uppifrån eller från sidorna, vet inte vad en sån lösning kostar.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har kört MC nästan varje dag, kopplingen pajade på min nissan...köpte en cherokee för ett par dagar sedan så det blir väl lite mer bilåka och motivation att testa nu i höst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och har du "sett bilar med plastfilter" så är det ju en rätt kass lösning som lätt kostar 1500:- i böter om någon nitisk polis ser filtret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Haha, gilla att ni använder bottnen från en xbox 360 :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vilken diod valde du på elfa. Hur visste ni våglängden ?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Artikelnumret står i början av filmen.

    Jag hittade all dokumentation för kamerasystemet på nätet för länge sedan, kommer inte ihåg vart just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Artikelnumret står i början av filmen.

    Jag hittade all dokumentation för kamerasystemet på nätet för länge sedan, kommer inte ihåg vart just nu.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...60&postcount=9
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Solskyddsfilm

    Vad tror du om att prova vanlig solskyddsfilm med metallisk beläggning ovanpå skyltarna ? Metall film skall enligt den ino jag läst på internet vara en mycket god ir reflektor.
    Mvh
    Joachim

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har kört MC nästan varje dag, kopplingen pajade på min nissan...köpte en cherokee för ett par dagar sedan så det blir väl lite mer bilåka och motivation att testa nu i höst.
    Har du testat något mer? Läste att du skulle beställa bilder från Skatteverket också, har du fått dessa? Vore kul att höra om det funkar.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag beställde bilder, men har dom kommit så ligger dom slängda med resten av reklamen för jag har aldrig sett dom :-)


    Ang solskyddsfilm så...om polisen kan SE att du har skit på skyltarna så får du pröjsa 1500:- i böter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag beställde bilder, men har dom kommit så ligger dom slängda med resten av reklamen för jag har aldrig sett dom :-)


    Ang solskyddsfilm så...om polisen kan SE att du har skit på skyltarna så får du pröjsa 1500:- i böter...
    Ok..har du kört något mer med ir-bländaren? Funkade den?

    Känns smidigare än att bygga/köpa en nummerplåtsvändare.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä den sitter ju på den avställda sommarbilen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med bränning!! !!
    By Xybit in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 19:07
  2. Film och annat på DS lite med m3 pro?
    By Lillcute in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:55
  3. Spela med HD-upplösning
    By Linuus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 02:55
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. hur gör man för att få med subtitles i en film ?
    By rolle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 10:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •